Avatar billede nolleren Nybegynder
28. oktober 2008 - 00:42 Der er 4 kommentarer

Upload fra server til server

Hey Eksperten. Er det muligt fra 1 server/http-site at uploade til en anden server?
Jeg er ved at lave et CMS hvor jeg gerne vil have alle mine php filer som CMS'et er bygget på, lagret på mit eget webhotel så kunden ikke har mulighed for at slette eller rette i det. De filer de selv smider op skal dog ligge på et webhotel de selv har rettighederne over. Det eneste jeg har været inde og kigge på er crossdomain policy file, men tror ikke den råder over noget. Kan det lade sig gøre på nogen tænkelig måde?
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2008 - 09:26 #1
<ole>

Ja, hvis du er rigtig god, kan du godt lave et ikke-distribueret CMS, men du støder let ind i en hel del problemer - og det gør dine brugere også.

Men mindre du er rigtig, rigtig god, er der ikke grund til andet end at distribuere systemet. Du har overvejende sandsynligt ikke lavet noget, som er særlig interessant at 'stjæle'  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede j4k0b Nybegynder
28. oktober 2008 - 09:52 #2
Du skal nok over i noget dedikeret eller virtual dedikeret server, så du har mulighed for selv at lave Apache's VirtualHosts, og dermed kun give kunden adgang til hans egen mappe. Det koster selvfølgelig nogen flere penge end dit webhotel, så du bør helt sikkert overveje Oles indlæg; er det virkelig det værd?
Avatar billede nolleren Nybegynder
29. oktober 2008 - 10:57 #3
hm. ja! jeg fik måske også skrevet det lidt forkert. for er ikke sådan bange for at nogen vil stjæle det jeg har lavet. men det var nok bare lettere at skrive..
det handler i bund og grund bare om at det CMS jeg udvikler hele tiden bliver opdateret og at jeg ikke vil have 100 versioner af mit CMS på forskellige servere da det giver problemer når de skal have det opdateret..

men jeg fik nok det tætteste jeg kommer på en løsning fra en bekendt der sagde at jeg kunne oploade det på min egen server først og derefter kalde et script der kopierer indholdet til den anden server.
Avatar billede nolleren Nybegynder
29. oktober 2008 - 10:58 #4
og derudover også at jeg gerne vil have styr på de kunder jeg har og derfor opretter en slags "kundedatabase" som også fungerer med deres login.