Avatar billede xxx222 Nybegynder
27. oktober 2008 - 15:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adgang til HP_recovery partition

Jeg er løbet ind i et rigtig træls problem med min HP 6910p laptop. Maskinen er leveret med XP, men min nysgerighed har naturligvis haft lokket mig til at forsøge mig med Vista på maskinen.

Dette er jeg i midlertid blevet træt af og ønsker derfor nu at genskabe min maskine som da jeg købte den ved hjælp af den HP_recovery partition der ligger på maskinen og som jeg i øvrigt aldrig har rørt (den burde derfor være intakt).

Problemet er nu at genvejen til recovery partitionen (F11 når computeren starter op) er forsvundet. Ligeledes kan Hp recovery tool i windows hellere ikke finde recovery filerne.

Min Hp_recovery partition ligger på et særskildt D-drev præcis som da jeg fik computeren.

Kan en venlig sjæl hjælpe mig med at få adgang til denne partition igen? Evt. ved at få F11 tasten aktiv igen

Jeg er ikke newbie indenfor IT, og har allerede rodet rigtig meget med følgende løsningsmuligheder uden held:

- Ændret i boot.ini (i forsøget på at ramme d: i opstarten)
- Aktiveret d: som en boot enhed i wondows systemhåndtering
- Geninstalleret med alm. xp cd (gav samme resultat)
- Haft Kubuntu installeret med tilhørende boot manager (kunne hellere ikke starte drev D)

Og nej, jeg har aldrig fået lavet en cd-kopi af recovery delen :o(

Jeg ved at cd'erne kan bestilles fra HP, men mit stædige væsen mener stadig det burde være muligt at få fat i den eksisterende partition! :o)

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede den33 Nybegynder
27. oktober 2008 - 15:53 #1
Har du prøvet med knoppix, et linux image der kører via cdrom.
Så får du adgang til dine filer uden at installere noget.
http://tyge.sslug.dk/knoppix/
Mener det var den jeg brugte da jeg skulle rede nogle filer fra en maskine, jeg ikke kunne få adgang til.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. oktober 2008 - 16:56 #2
Din XP skulle altså ligge på en skjult partition (EISA partition) men er du sikker
på, at vista ikke har slettet den partition?
Avatar billede moenbo Nybegynder
27. oktober 2008 - 18:55 #3
Hvor mange gb er der på dit D drev, og hvor mange er brugt?
Avatar billede xxx222 Nybegynder
27. oktober 2008 - 19:07 #4
-> Jasveg

Jeg er 100% sikker på at min recovery partition ikke er slettet ja
Avatar billede xxx222 Nybegynder
27. oktober 2008 - 19:08 #5
-> moenbo

Mit D drev (HP_recovery) er på 8077Mb, mens 8000Mb er brugt
Avatar billede osigaard Nybegynder
27. oktober 2008 - 19:25 #6
Inden du gør noget, der ikke kan fortrydes, så se lige her:
Læs her: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=dk&taskId=110&prodSeriesId=1839143&prodTypeId=321957&objectID=c00608578#c00608578_ReformatDrive

Hvis alt går galt kan man ringe til HP og bestille nogle cd'er, men de koster vist 200,- eller deromkring...

så får du nogle restore cd'er/dvd'er, den kommer til at se ud som da du købte den.

Prøv evt dette:
Det med F-tasterne virker nu ikke altid, hvis det sker kan du gøre følgende - Download og brænd www.helgec.dk/insert.iso (brændes som bootimage, se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html ) herefter kører du programmet www.helgec.dk/gparted.html nu kan du se din recovery partition - højreklik på partitionen - vælg menuen "Manage flags" sæt flueben i feltet "boot" genstart computeren og nu starter du op på recovery

Hvis det ikke lykkes at aktivere recovery partionen, har du mulighed for at bestille et "System Recovery Kit for Pavilion or Presario Notebook" hos HP
Bestillingssiden:

http://da.best2serve.com/?show_flow=RCD&land=DK&lang=da&sapos_keyword=446537-DH2&product_id=12307&category_id=1124
Avatar billede moenbo Nybegynder
27. oktober 2008 - 21:44 #7
Hp anbefaler du laver en genoprettelses disk, når du har købt deres produkt, så jeg tror,at hvis du ikke har oprettet en sådan kan du nok ikke få åbnet din genoprettelsesfil, så må du rette henvendelse til Hp og gøre som anvist af "osigaard"
Avatar billede xxx222 Nybegynder
13. februar 2009 - 09:06 #8
Ingen løsning - jeg lukker