Avatar billede j-roar-h Nybegynder
27. oktober 2008 - 11:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Link i billed

Hej..

Kan man lave et billed, hvor man kan få et link (Lavet som tekst) til virke?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2008 - 11:17 #1
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål.
Kan du evt. uddybe det mere?
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
27. oktober 2008 - 13:04 #2
Ja...

Jeg har et billed med noget tekst, noget af teksten vil jeg gerne have skal være et link. Så når man klikker på teksten, den så går ind på den side jeg har linket til.

Billede skal sendes i en mail, og må ikke være som vedhæftet fil. Så det skal gemmes som jpg, png, gif, tiff osv.

Håber det er til at forstå!
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2008 - 13:59 #3
<ole>

- og billedet ... hvor er det? Er det sat i panden med et stykke tyggegummi? Ligger det i din svogers skrivebordsskuffe? Hvor har du det, og hvad skal der ske med det - hvordan og hvornår?

"Jeg har et billede" er ikke særlig beskrivende, vel?  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
27. oktober 2008 - 14:14 #4
Det er et JPG foto som jeg skal sende i en mail, jeg har det liggende i en mappe (hvor ellers :))

Det er vel også ligemeget hvor det ligger, det er bare et almindelig billed, som jeg har gemt fra en PDF (PDF er lavet i InDesign.)
Avatar billede w13 Novice
27. oktober 2008 - 14:18 #5
Du kan jo ikke lægge et link ind i en billedfil.

Som Olebole antyder, så skal man enten lave linket på den hjemmeside, hvor billedet skal være, eller i den e-mail, hvor billedet skal være, o.lign.

Men det lette svar må nok være: nej. Lav linket på hele billedet i dit mailprogram. Ellers skal teksten ikke være i billedet og så skal du lave teksten (m. link) i dit mail-program og positionere det oven på billedet.
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
23. december 2009 - 18:56 #6
svar