Avatar billede hcs89 Nybegynder
26. oktober 2008 - 18:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få adgang til server

Først og fremmest: jeg er helt ny og ved meget lidt om noget som helst...

Skal til at hjælpe med at administrere/opdatere en hjemmeside for min klub, men når jeg prøver at logge ind på serveren ftp://... og har skrevet brugernavn og pass kommer følgende op:

"425 Can't open data connection error."

Hvad jeg umiddelbart kunne finde ud af (google...) har det noget at gøre med nogle porte. Men jeg ved ikke hvordan man åbner og lukker porte.
Det ville være rart med lidt hjælp, eller eventuelt råd om hvor jeg kan sætte mig mere ind i området (ved ikke helt hvad jeg skal kalde området..?).

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
26. oktober 2008 - 19:07 #1
Er der firewall i begge ender ?
Avatar billede fbhzone Nybegynder
26. oktober 2008 - 19:24 #2
Det kan være din browser der lavet noge tsnask..

Gå til start > Run..
skriv: cmd
tryk enter

skriv f.eks.:  ftp mitdomain.dk

den beder om brugernavn og password, skriv det.. kommer der fejl?
Avatar billede hcs89 Nybegynder
27. oktober 2008 - 14:13 #3
cmd er det samme som kommandoprompt, ikke sandt? Har prøvet det før nemlig. det er sjovt fordi jeg godt kunne logge ind den vej fra.

..så nej der kommer ikke fejl. men hvad så - jeg kan jo ikke arbejde fra kommandoprompt. ved jeg ihvertfald ikke hvordan man gør.
Avatar billede hcs89 Nybegynder
27. oktober 2008 - 14:32 #4
Hm.. Fik hjælp andetstedsfra.. kan få det til at virke i IE hvis jeg slår passiv ftp fra. Men det kan man tilsyneladende ikke i FF - som ellers er det jeg foretrækker at bruge. Kan jeg så bare ikke få adgang til serveren med firefox eller hva?
Avatar billede hcs89 Nybegynder
27. oktober 2008 - 14:40 #5
og hvad er forskellen på active og passiv ftp?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2008 - 03:18 #6
active/passive afgør hvorvidt data connection åbnes fra server eller fra client (control
connection åbnes altid fra client).
Avatar billede hcs89 Nybegynder
29. oktober 2008 - 14:25 #7
så firefox kan altså ikke åbne data forbindelsen?
..må jeg jo klare mig med ie eller noget andet..
Avatar billede hcs89 Nybegynder
29. oktober 2008 - 14:30 #8
de der points jeg har tildelt spørgsmålet.. hvordan giver jeg dem ud? ...du kan godt få dem. Jeg har fået svar på mit spørgsmål - og du hjalp med at forstå svaret.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2008 - 13:02 #9
Du kan måske få det til at virke på ff i active ved at forwarde den port FTP bruger (port 21) på din router.

1. Gå ind på http://portforward.com/routers.htm
2. Vælg din router.
3. Vælg "FTP".
4. Følg vejledningen.

Jeg glæder mig til at høre om det virkede :)
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2008 - 13:03 #10
Sorry, i passiv mener jeg selvfølgelig.
Avatar billede hcs89 Nybegynder
26. december 2008 - 02:34 #11
ellers tak.. er gået over til at bruge filezilla.. det virker rigtig godt..
men jeg vil stadig gerne høre hvordan detder pointsystem virker? forstår det ikke.. får folk bare points når de svarer eller hva?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2008 - 04:35 #12
http://expfaq.dk/kan_ikke_give_point#kan_ikke_give_point

(der er også mange andre godbidder der)
Avatar billede hcs89 Nybegynder
27. december 2008 - 10:30 #13
aha.. takker!
du kan bare oprette et svar hvis du gerne vil have points arne v! har hjulpet mig fint her synes jeg.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2009 - 23:56 #14
nej tak - ikke her - jeg synes ikke at jeg har bidraget med løsning
Avatar billede hcs89 Nybegynder
18. januar 2009 - 19:55 #15
lukker...