Avatar billede xysto Nybegynder
26. oktober 2008 - 18:14 Der er 6 kommentarer

Upload af billede

Hej

Jeg har et upload script som jeg bruger til at uploade billeder:

copy($billed, $billed_name);

Imidlertid får jeg fejlen:

Warning: copy() [function.copy]: Unable to access in /usr/local/www/horsensokdk/www/admin/nyhed.php on line 42
Linje 42 er min copy-linje

Nogen der ved, hvad der er galt?
Avatar billede w13 Novice
26. oktober 2008 - 18:32 #1
Gætter på, billedstien er forkert eller du mangler læserettigheder på serveren.
Avatar billede xysto Nybegynder
26. oktober 2008 - 19:10 #2
Det er ligesom at stien slet ikke bliver registreret i min form der ser sådan ud:

<form enctype="multipart/form-data" method="post" action="nyhed.php">
<br>Billede:<br>
<INPUT NAME="picture" TYPE="FILE" size="25">
<br>
Overskrift:<BR>
<INPUT TYPE=TEXT NAME=nyhed_overskrift><BR>
Nyheden:<BR>
<TEXTAREA NAME="nyhed_tekst">Her indtastes nyheden</TEXTAREA><br>

<BR><input type="submit" name="submit" value="Tilføj">
</form>
Avatar billede xysto Nybegynder
26. oktober 2008 - 19:11 #3
både overskrift og nyheden bliver registret i databasen
Avatar billede w13 Novice
26. oktober 2008 - 19:13 #4
Men du kan jo ikke kopiere et billede fra din harddisk på den måde. Det skal uploades først med en rigtig upload-funktion.
Avatar billede olebole Juniormester
26. oktober 2008 - 19:16 #5
<ole>

Prøv at tjekke E's artikler om billed upload:
    http://www.eksperten.dk/artikler/

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
26. oktober 2008 - 19:17 #6
PS: Skriv 'upload' i feltet 'Fritekst søgning' og tryk udfør  =)