Avatar billede identity Nybegynder
26. oktober 2008 - 00:32 Der er 10 kommentarer

.htaccess multiple domains redirect til subfolder

Jeg har et webhotel med en række domæner tilknyttet, jeg har adgang til .htaccess filen, kan jeg sætte den op, så hvis man nu bruger domænealias1, så henter den content fra en subfolder, eller stiller videre?

Det skal være en løsning som google vil acceptere, da det ikke nytter noget med mine flere domæner hvis ikke google vil godkende dem.
Avatar billede fbhzone Nybegynder
26. oktober 2008 - 02:26 #1
Altså du har flere domæner der peger i den samme mappe?
Avatar billede identity Nybegynder
26. oktober 2008 - 04:09 #2
Nej, flere forskelllige mapper.
Hoveddomæne -> Ingen ændring
Domæne2 -> /2/
Domæne3 -> /3/
Domæne3 -> /4/
osv
Avatar billede moddi100 Seniormester
26. oktober 2008 - 11:03 #3
Er bare med på en lytter...
Avatar billede identity Nybegynder
26. oktober 2008 - 11:32 #4
lidt mere info omkring den løsning jeg vil lave.

Jeg har et hoveddomæne, hvor jeg har et cms med en masse produkter, herunder også billeder.
Jeg har cirka 5 domainsalias tilknyttet. Hvis jeg bruger et af dem, holder den domænealias i adresselinien,
så det ligner altså et identisk site, men trækker alle informationer fra hoveddomænet og sql databasen.

Det jeg så ønsker at lave er 5 forskellige sider, der altså kan hente data fra samme database og bruge de billeder der er uploaded ( uden at jeg skal bruge links med hoveddomænenavn ) Derfor vil jeg i undermapperne /1/ /2/ /3/ osv. laver selvstændige undersider der passer til domænealiases. Min image mappe skal dog ikke berøres af viderestillingen.

Giver det mening?
Avatar billede moddi100 Seniormester
26. oktober 2008 - 12:15 #5
Går ikke udfra du ønsker at der står www.domæne.dk/4/ i addresselinjen??
Avatar billede identity Nybegynder
26. oktober 2008 - 12:32 #6
Jeg kunne leve med det, men ville da helst være foruden.
Det hvor jeg ser det største problem er at min images folder skal være den samme.
Avatar billede identity Nybegynder
26. oktober 2008 - 12:33 #7
Jeg vil desuden have en del undermapper efter min hovedmappe, f.eks. /4/Kategori/produkt/navn
Avatar billede moddi100 Seniormester
26. oktober 2008 - 12:40 #8
Så kan du evt. bruge denne her. Jeg bruger den selv til subdomæner, men jeg bryder mig ikke så meget om den...

RewriteCond %{HTTP_HOST} domain\.dk/?$ [NC]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/?folder/? [NC]
RewriteRule ^/?(.*)$ http://domain.dk/folder/$1 [R,L]

Forløbet kan beskrives sådan:

Hvis domænet er domain.dk
Og folderen ikke er f.eks. 'folder'
Gå da til samme domæne men mu også den bestemte folder.

Et eksempel:
domain.dk/index.html => domain.dk/folder/index.html
domain2.dk/folder/index.html => domain2.dk/folder/index.html
Avatar billede identity Nybegynder
26. oktober 2008 - 22:05 #9
Som jeg forstår ovenstående vil jeg jo så få problemer med min images folder?

Min images folder skal ikke redirectes på domain aliaserne.

Altså :
domain.dk/images
domain2.dk/images
domain3.dk/images
skal alså ikke redirectes
Avatar billede moddi100 Seniormester
27. oktober 2008 - 19:28 #10
Så tilføjer du bare:

RewriteCond %{REQUEST_URI} !/image/ [NC]

Husk at du skal gentage koden for hvert alias du ønsker