Avatar billede rampagezz Nybegynder
25. oktober 2008 - 19:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

numre ud for rækker.

Hej,

Jeg har trukket nogle records ud fra en tabel og vil gerne have lavet det sådan, at den skriver 1,2,3,4 osv. ud for de rækker der er trukket ud..

Er der en som kan hjælpe med det.

Mvh. Kenneth
Avatar billede rampagezz Nybegynder
25. oktober 2008 - 19:13 #1
rækken ser således ud:

<tr bgcolor="<?php print $bgcolor; ?>">
    <td width="10" height="20">&nbsp;</td>
    <td><?php echo $laeg_til; ?></td>
    <td></td>
    <td><a href="medlem_detalje.php?id=<?php echo $row_placering['id']; ?>" target="_blank" class="brodtekst" onclick="window.open(this.href,'Popup','width=408,height=270');return false;"><?php echo $row_placering['username']; ?></a></td>
                                        <td><div align="right"><?php echo $row_placering['point']; ?></div></td>
                                        <td width="10">&nbsp;</td>
                                      </tr>
Avatar billede majbom Novice
25. oktober 2008 - 19:39 #2
jeg går ud fra at du skriver det ud vha en while løkke der løber dit resultat-array fra databasen igennem?

så er det bare at definere en variabel, f.eks. "$i=1;" inden du går igang med din while løkke. inde i din while, laver du en ekstra td, der indeholder værdien af $i og som det sidste i din while, lægger du én til $i: "$i++;"
Avatar billede rampagezz Nybegynder
25. oktober 2008 - 20:18 #3
Tak. Regnede heller ikke med det var særligt svært. :-)
Kom med et svar.
Avatar billede majbom Novice
25. oktober 2008 - 20:28 #4
selv tak, nej den er rimelig simpel :0)