Avatar billede kazzie Nybegynder
25. oktober 2008 - 14:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problem med 3mobil / 3connect

Min datter har anskaffet sig 3connect, da hun bevæger sig meget rundt (på sydsjælland).

Men hun oplever hele tiden, at den ikke kan connecte og kommer den endelig på, så holder den forbindelsen i ca. 5 min, hvorefter den ryger af og så kun nogen gange går på igen - vi har haft kontakt med 3 servicecenter som kom med et forslag at det var adope flash og 3connect som ikke virkede sammen så det skulle opdateres. Vi har så opdateret det - og fulgt foreskifterne som 3 kommer med, og lige lidt har det hjulpet.

Vil så håbe at der er nogen her, som kan hjælpe, eller hvis det ikke er det rigtige område, så kan fortælle mig, hvor jeg skal spørge ...
Avatar billede leif Seniormester
25. oktober 2008 - 14:31 #1
Jeg kan kende det mønster du kommer med det. Jeg er der imod en yderst tilfreds 3 kunde.

Sidder hun på samme position når den falder ud eller kører hun fx. i tog når det sker ?
Avatar billede kazzie Nybegynder
27. oktober 2008 - 09:12 #2
Det sker på forskellige positioner - både hjemme hos hende selv og hos mig, samt forskellige veninder ..
Avatar billede leif Seniormester
12. november 2008 - 08:30 #3
Sorry, men hvad er det for noget vrøvl jeg skriver. Jeg kan IKKE gendkende det.

Lyder det som om at den fjerner og tilføjer USB enheden når det sker ?
Har I prøvet at fjerne softwaren og installere den igen ? (Installer softwaren og opdateringen bagefter før I begynder at bruge 3connect)
Bliver der forsøgt med at bruge forskellige USB porte på computeren ?
Avatar billede kazzie Nybegynder
23. december 2008 - 16:28 #4
Beklager den lange ventetid.

Vi har prøvet flere forskellige løsninger, har tilmed også haft computer og modem til 3, men lige lidt har det hjulpet.

I øjeblikket fungerer det - men hvor længe ved vi ikke.

Der er prøvet forskellige USB porte
Vi har haft det helt afinstalleret, og så installeret igen, hvorpå det så virker et stykke tid.

Når det så ikke virker mere, så bliver det afstalleret og installeret igen - det er bare ikke en holdbar løsning i mine øjne.
Avatar billede christer2 Nybegynder
07. juli 2009 - 00:48 #5
Hej,

Har oplevet et lignende mønster på min søsters computer.

Det kan være det er computerens power management, der går ind og slukker for USB portene - hvilket jo betyder at forbindelsen til nettet ryger.

Overvej at teste dette ved at slå power save på USB alle porte fra. Dette gør I ved at (på engelsk Windows XP - det skulle være muligt på Vista også):

Gå til:
Control Panel -> System -> Hardware -> Device Manager -> Universal Serial Bus -> Højre klik USB Root Hub -> Power Management

Fjern markering ved "Allow the computer to turn off this device to save power". Gentag for alle USB Root Hubs.

Alternativt kan i overveje at bruge en anden klient: http://blog.mobilebroadbanduser.eu/post/2008/08/25/And-then-hope!.aspx

Eftersom I anvender 3Connect vil jeg også råde Jer til at læse følgende: http://blog.mobilebroadbanduser.eu/page/3Connect-and-the-logging-issue.aspx

Alt ovenstående på eget ansvar naturligvis ;-)

Med venlig hilsen,
Christer