Avatar billede bierchen Nybegynder
25. oktober 2008 - 09:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

VGA til S-Video konverter

Hej eksperter

Jeg skal have et skærmbillede ud på et TV. Jeg har forsøgt mig med TV-out udgangen på grafik kortet, men jeg synes billedet står noget uskarpt.

Kender i en konverter som kan konvertere et vga signal til S-video ?

Jeg har prøvet med denne: http://www.avconnection.dk/?PGr=846&ML=294

Men jeg synes billedet står lige så ringe.

Jeg har prøvet at ændre opløsning, osv.

Kan man ikke få billedet til at stå bedre ?

Mvh.
Bjørn
Avatar billede gurly Praktikant
25. oktober 2008 - 12:25 #1
ja med et nyere TV som har enten VGA eller endnu bedre DVI eller HDMI indgang
Avatar billede bierchen Nybegynder
25. oktober 2008 - 12:45 #2
Jeg har kun s-video
Avatar billede Beach Mester
25. oktober 2008 - 15:39 #3
Billedet på en Alm. TV CRT skærm bliver aldrig helt god!

Tænk på at skærmens opløsning "kun" er på 576X720 pixels.

Det er OK til at se film på, men kopiere du en PC-desktop over på skærmen så kan men normalt kun gætte sig til hvad der f.eks. skal stå under iconerne.

Du kan afhjælpe problemet med at stille din opløsning ned til 576X720 og så køre tekst og iconer mm. op i en størrelse så det er til at se hvad der står.

Men det bliver altså ikke bedre, kan egentlig kun bruges til lidt film:-(

//Beach
Avatar billede bierchen Nybegynder
25. oktober 2008 - 16:21 #4
Findes der virkelig ikke en aktiv konverter som kan gøre det bedre ?
Avatar billede Beach Mester
25. oktober 2008 - 17:23 #5
Du kan jo ikke vise en større opløsning end den som skærmen er født med.

Det er også derfor at en computermonitor CRT-skærm (i gamle dage) var så meget dyrere end et TV i samme størrelse. Computer-monitoren havde jo en meget STØRRE opløsning end tilsvarende TV *S*

Nu hvor vi er gået på fladskærme, har priserne udlignet sig en del, da det er den samme teknologi både inden for TV og computer.

//Beach
Avatar billede bierchen Nybegynder
25. oktober 2008 - 17:50 #6
#Beach: Det er jeg naturligvis enig med dig i, at jeg ikke kan !! ;)

Men jeg jagter et modul, som evt. kan nedskalere output'et fra VGA'en og konvertere det til et flot og roligt signal, og sende det ud som S-Video.

Jeg har under indstillinger for skærm ikke valgmuligheden for opløsningen: 576*720, kan man på nogen anden måde ændre opløsningen ? Den er heller ikke repræsenteret under kort indstillingerne > Vis alle tilstande.
Avatar billede Beach Mester
25. oktober 2008 - 18:06 #7
Det kommer meget an på hvilket kort man kører med. På mit Nvidia 7600GT er der mulighed for at trimme opløsningen til TV-out, men det kan stadig ikke bruges til andet end film da opløsningen er alt for lille.

//Beach
Avatar billede gurly Praktikant
30. oktober 2008 - 11:07 #8
Du har både afprøvet TV Out på dit grafikkort
og afprøvet det via den konverter du linker til,
og begge dele er lige ringe.
Men det bliver altså på ingen måde bedre,
som beach skriver så er opløsningen på et gammeldags tv for ringe.
Avatar billede bierchen Nybegynder
02. marts 2012 - 15:17 #9
Lukket