Avatar billede theskye Nybegynder
24. oktober 2008 - 14:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Geografisk lokation ud fra IP adresse

Hej

Dette er lidt et long shot, dels fordi jeg ikke kan se hvilken kategori dette spørgsmål passer bedst ind under, men også fordi jeg har svært ved at finde nogle services der kan tilbyde mig nogle relevante data baseret på et IP lookup.

Mit senarium er:
Jeg sidder og leder efter en service jeg kan lave et IP lookup imod for de besøgende vi har på vores side.
Grundet til dette er at siden bruger et kort som omdrejningspunkt, og det kunne i den forbindelse være fedt hvis brugeren blev præsenteret med et så specifikt udsnit af kortet som viser hvor brugeren er når han første gang ser siden.

Jeg har fundet nogle amerikanske services som kan tilgås via http, men de fleste kan kun oplyse landet, og enkelte kan også vise hvilken by, men lang fra alle byer, og primært det store byer. Hvilket ikke er specifikt nok til at det er relevant at vise.

Hvis du har kendskab til nogle mere spefifikke services, eller ved at det er komplet umuligt (med sikkerhed), så ser jeg frem til at få et hurtigt svar.

Med venlig hilsen
Michael Olesen
Avatar billede keysersoze Guru
24. oktober 2008 - 14:34 #1
http://www.eksperten.dk/artikler/ - søg på "lokation", så finder du svar til ASP, PHP, JSP og .NET.
Avatar billede keysersoze Guru
24. oktober 2008 - 14:40 #2
De gode services koster penge - og det de som regel læser oplysninger ud fra er centralen og ikke den fysiske placering.
Avatar billede theskye Nybegynder
24. oktober 2008 - 14:43 #3
Det må gerne koste penge, det er ikke så vigtigt, selvfølgelig skal det være rimeligt, og faldt over nogle stykker og de kunne alligevel ikke oplyse andet end land, så det var ikke specielt relevant.

Jeg vil dog se lidt nærmere på den artikel som arne_v har skrevet, han plejer at kunne rasle nogle guldkorn ud af ærmet.

Tak for linket.
Læser det lige igennem, og hvis jeg kan bruge det til noget, så smider jeg points til dig.
Avatar billede theskye Nybegynder
27. oktober 2008 - 09:31 #4
Har fundet en side ved navn MaxMind, de tilbyder de mest specifikke data jeg kan finde, dog kun større byer.

Men det må jeg jo så leve med.
Avatar billede keysersoze Guru
08. november 2008 - 13:00 #5
skal vi så lukke her? :)