Avatar billede serverservice Praktikant
24. oktober 2008 - 00:22 Der er 53 kommentarer og
1 løsning

Hvad syns I om Elins Kontorservice ?

Her er en hjemmeside jeg har lavet for Elins Kontorservice , som arbejder med bogføring og regnskab - og vil gerne høre hvad folk mener om den?
Den mangler dog banner som bliver lavet af en grafiker

Det er ikke ment som et oplæg til ændringer da det er kunden der bestemmer hvis noget skal ændres - så bare en feedback på siden og som sagt der kommer banner på også ...

På forhånd tak .....Dennis
Avatar billede fbhzone Nybegynder
24. oktober 2008 - 00:25 #1
hum hummm.. et link? :)
Avatar billede vejmand Juniormester
24. oktober 2008 - 00:54 #2
Du har da allerede et spørgsmål om emnet???
Avatar billede serverservice Praktikant
24. oktober 2008 - 01:02 #3
nej det har jeg lukket - jeg vil gerne høre en feedbac fra almindelige brugere (ikke-designere) http://elins-kontorservice.dk - hvis ok med jer ?
Avatar billede keysersoze Guru
24. oktober 2008 - 07:42 #4
Siden svarer helt ufattelig langsomt, så hvis ikke det var fordi du forventede feedback var jeg hoppet væk fra siden lynhurtigt. Desværre må jeg sige, foruden hastigheden, at der for mig at se er rigtig mange fejl, mangler og uforstålige ting; Siden ser ud til at tilpasse sig bredden på min skærm og ved høje opløsninger giver det meget lange linier at læse - designet virker lidt for amatør-agtigt i forhold til at det skulle kunne hjælpe mig med noget så vigtigt som økonomi - hvad skal en tæller i højre side gøre godt for? - der er meget få information om hvad i egentlig kan, hvad i gør og hvem i er...

generelt set vil jeg umiddelbart mene at det er en om´er - det virker slet ikke betryggende for mig at skulle benytte jeres side desværre.
Avatar billede aaberg Nybegynder
24. oktober 2008 - 09:11 #5
Som keysersoze siger, så svare side sindsygt langsomt! Når man trykker på et link, går der alt imellem 1 sekund til 30 sekunder før siden opdaterer. På sådan en simpel side, er 1 sekund i overkanten hvad man gider at vente på.

Ellers synes jeg at siden har et ok design. Det havde dog været bedre med en fast bredde, da siden som den er nu, er klart pænest på lave opløsninger.

Da jeg kom ind på siden, tog det mig rimeligt lang tid før jeg fattede hvad siden handler om. Hele det store øverste blå område, er faretruende tomt. Dette kunne du jo eksempeltvis benytte til at komme med et slogan F.eks:

Elins kontorservice
FÅ STYR PÅ REGNSKABET OG LAD OS KLARE DET PRAKTISKE

I stedet står det med meget lille skrift lidt længere nede på siden, som tilmed er rød, en farve jeg ikke synes passer så godt med de blå farver.

Counteren virker tåbelig. Hvis jeg kom ind på siden og så at der i sidens levetid havde været 22 besøgende, ville jeg havde surfet videre.

Søgefeltet virker også helt og aldeles overflødigt. Der er jo ingenting på siden at søge efter. Jeg prøvede at søge på "penge", og fik "Intet resultat". Hvis jeg søger på "regnskab" får jeg 6 bokse op, hvor der står "Intet resultat". Det var for øvrigt først da jeg ville prøve søgemekanismen, at jeg opdagede at der bagved søge-tekstboksen er et slogan! Dette kunne måske placeres lidt smartere.

Generelt synes jeg det er en flot side med flotte farver, og en ok styling. Men layoutet virker overhovedet ikke gennemtænkt.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2008 - 11:07 #6
Jeg kan godt lide farverne generelt - det rene blå tema passer godt, også til emnet, som er regnskab.

Det ville nok være en god ide, at skrive Firmaets navn tydeligt og stort oppe i det tomme felt, der er alt, alt for tomt, til at det giver mening. Og ja, I bør have et logo.
Men Jeres navn "Elin's kontorservice" er ikke særlig nemt at opdage. Navnet står kun to steder på forsiden, og i det ene er der stavefejl!
I skal fortælle bedre og langt mere tydeligt, hvem I er og hvad I hedder.

Den røde tekst virker ganske rigtig malplaceret. Det passer ikke ind. Hold temaet i blåt, hvidt, sort og hvad der ellers passer sammen, men ikke rød. Og skriv det noget større! Ikke kun for folk med nedsat syn (dem er der dog mange af i landet, og det skal I tænke på), men for alle, der ikke ønsker at dykke ned og koncentrere sig om at bruge tid på at tyde teksten.

Og hvorfor linkes der til en helt anden side, når man klikker på boksen med kontaktinformation i bunden?!

Skriv hellere generelt langt mindre tekst på forsiden. Undgå sådan en stor klump tekst, som I har på forsiden, for det er der ingen der gider læse. Selvom jeg har siddet og kigget siden igennem, har jeg endnu ikke taget mig sammen til at læse hele teksen - det er simpelt hen for tørt og langtrukkent, og gentager I ikke også Jer selv?
Skriv kun det vigtigste: Navn, slogan, hvem I er og hvad I tilbyder ganske kort i hovedtræk.
Og fortæl KORT MEN PRÆCIST OG TYDELIGT hvorfor man skal vælge Jer til at holde styr på regnskabene. Fremhæv gerne særlige nøgleord med en fed eller en passende farve. Eventuelle kunder der søger efter nogen, til at ordne regnskab, giver jo kun et enkelt blik på siderne før de hoppe videre til en anden hjemmeside. De skal have fulgt overblik med det samme indenfor de første par sekunder, de ser på siden. Ellers er der masser af konkurrenter, der er klar til at modtage kunden i stedet.

Jeg er ikke enig i, at siden er en komplet om'er. Jeg kan lide layoutet, og det simple, rene og stilfulde indtryk, man får, er godt og professionelt. Men så skal det I tilbyder også præsenteres professionelt!

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2008 - 11:09 #7
Undskyld! Der står jo også i dit indlæg, at der mangler et banner som er på vej. Så det gabende tomme hul i toppen af siden bliver fyldt ud.
Avatar billede aaberg Nybegynder
24. oktober 2008 - 11:33 #8
Den med banneret, den havde jeg så også lige overset :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
24. oktober 2008 - 19:40 #9
Ja der mangler banner - skriver lige lidt senere - ok ? tak for input
Avatar billede serverservice Praktikant
25. oktober 2008 - 00:08 #10
Aaberg/Keysersoze - ja siden er lidt langsom bla. fordi det er cms system med mysql, men jeg arbejder på at få et hurtigere webhotel i fremtiden.
Og ach du lieber . Ja det nemmeste er jo at tale dårligt om andres arbejde - det svære er at komme med forslag til forbedringer.
Hvorfor en tæller - jo det er rimeligt indlysende at kunder kan se om det er en side som er meget besøgt og derfor er interessant for nye kunder - men det er en smagssag.

Det er der så andre der kan så har ændret følgende:
1. Tekster er forøget 1 px.
2. der er mere luft i tekst på forsiden og rød overskrift er nu orange , hvilket kunden egentlig ønskede fra start.
3. Der er vandmærke med i teksterne
4. Der er ikke link på nederste logo- ok ?

Webdesing handler det egentlig ikke om hvad læseren mener som kunde og ikke som en designer ser sidem - jeg syns ofte at site feedback ender med ævl om kode og termer og hvordan en hjemmeside "skal se ud" - og her er jeg så fri og parat til at prøve nye veje og være kreativ og laver ikke standard sider efter en bestemt html dogme.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2008 - 00:43 #11
Du spørger på et forum med programmører og eksperter. Det er du vel klar over?

Hvis du kun ønsker en 'kundes' indtryk af siden, så spørg dog familiemedlemmer og venner om de ikke lige vil kigge på siden. Hvis du spørger herinde, får du saglig kritik (OG forslag til forbedringer!).

Der tales ikke noget sted her om, at din side skal se ud som alle andre. Du får direkte at vide, hvad der ikke virker godt, og du bør da kun være taknemmelig for, at der er nogle der ligefrem undersøger din søgefunktion og tjekker dine links.
Rettes den slags småfejl ikke, vil det ramme dig og firmaet senere.

Spørg ikke om feedback, hvis du ikke kan tåle kritik. Ønsker du ikke en perfekt side?

  // Steeven
Avatar billede fbhzone Nybegynder
25. oktober 2008 - 00:54 #12
Jeg ser også flere problemer med sitet. Der er for meget plads til for lidt tekst, og hele siden virker som en lang powerpoint præsentation - stilt op i punkter, med korte fakta.

Tekst på websites skal generelt set ikke være dræbende lange, men det kan også blive for kort og diskret.

Jeg ved godt, at de ikke kan sammenlignes, men konceptmæssigt kan jeg ikke lade være med at tænke på Tylstrup Kager... http://www.tylstrupkager.dk/  Deres produkter er rigtig gode, men havde jeg et supermarked ville jeg _ALDRIG_ lægge en ordre hos dem, medmindre jeg på forhånd kendte til deres kvalitet.

Designet er jo ansigtet udadtil.. det viser integritet.. professionalisme... og at der er styr på sitet, betyder også mellem linjerne at der er styr på tingene.

Som steeven også siger, så forstår jeg ikke hvorfor du beder om kritik, når du straks går i forsvarsposition og forsvarer det du har lavet, fremfor at tage imod den feedback du modtager. Her er mange nørder og du beder om nørders holdning.

og s et spørgsmål: hvorfor er baggrundsbilledet i topbanneret et billede af et hot swap disk array? http://elins-kontorservice.dk/e107_themes/jayya/images/top_mid_back.jpg
Avatar billede serverservice Praktikant
25. oktober 2008 - 01:03 #13
Som sagt mangler der stadig banner og det bliver placeret øverst - hvor der er det baggrundsbillede.
fbhzone - din sammenligning med tylstrup eren direkte sviner til mig - det kan jeg bare IKKE tage alvorligt.
Avatar billede serverservice Praktikant
25. oktober 2008 - 01:05 #14
Fbhzone/steven - der er ikke noget konkret brugbart eller forslag i jeres indlæg og hvis I ikke kan finde ud af det så LAD VENLIGST VÆRE MED AT SPAMME MIT SPØRSGMÅL
Avatar billede aaberg Nybegynder
25. oktober 2008 - 01:22 #15
Hvis du ikke kan tåle at høre kritik, hvorfor spørger du så. Og ach du lieber. Ja det er nemt at spørge om andres mening - det svære er at akseptere deres ændringsforslag (wounded pride?)

Den større tekst og luften mellem teksten på forsiden, synes jeg er en god forbedring. Jeg synes også den orange farve passer meget bedre ind end den gamle røde. Vandmærket synes jeg også passer godt ind på siden, og gør tekstområdet lidt mindre kedeligt. Jeg synes godt at du kan have et link på det nederste logo, men det skal gå til kontakt siden, og ikke udviklerens side. Det er trods alt kontaktinformation der er præsenteret på logoet.

Min mening er stadig at søgefeltet og tælleren er overflødig. En tæller kan være helt ok, hvis der kommer 100+ besøgende om dagen. Men hvis en potentiel kunde kommer ind på siden og ser hun er den første besøgende den aktuelle dag, vil hun tro at der ikke er nogen kunder. Det kan virke begge veje.

Nu skulle jeg til at skrive en masse om min skærms opløsning, og at siden virket utroligt strukket, men hovsa, nu centrerede du siden :-) Meget bedre. Så lytter du jo til os alligevel :-)

Med de ændringer du har gjort nu, og så selvfølgelig det banner der er på vej, så synes jeg faktisk du er ved at få lavet en ganske god side :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
25. oktober 2008 - 01:28 #16
aaberg - takker og ja søgefeltet er slettet - siden er forholdsvis overskuelig og der er ikke behov for søgefelt.
Jeg vi llige spørge Elin's kontorservice om hun/de vil beholde søgefelt eller om det skal skjules så hun kun ser det ved login.
Avatar billede aaberg Nybegynder
25. oktober 2008 - 01:30 #17
"Fbhzone/steven - der er ikke noget konkret brugbart eller forslag i jeres indlæg og hvis I ikke kan finde ud af det så LAD VENLIGST VÆRE MED AT SPAMME MIT SPØRSGMÅL"

Dette er det dummeste jeg længe har læst på eksperten. fbhzone skriver blandt andet "Der er for meget plads til for lidt tekst" og steeven skriver "Den røde tekst virker ganske rigtig malplaceret." og "Skriv hellere generelt langt mindre tekst på forsiden" og "Fremhæv gerne særlige nøgleord med en fed eller en passende farve".

Hvis dette i dit hoved ikke er konkret og brugbart, så ved jeg ikke hvilken planet du kommer fra.

Hvis du ikke kan tåle kritik når du spørger, så LAD DA VÆR OG SPØRG! klovn.
Avatar billede serverservice Praktikant
25. oktober 2008 - 01:31 #18
...og god ide med at sætte kontakt side på som link til det nederste logo. kanon
Avatar billede fbhzone Nybegynder
25. oktober 2008 - 01:42 #19
Jeg tør jo dårligt komme med flere ting, som egentlig er ment som konstruktiv kritik, men som du tydeligvis ikke kan tåle, hvorfor du finder det nødvendigt at oplyse mig om hvorvidt jeg formår at svare på et spørgsmål eller ikke. Men jeg begiver mig ud i det alligevel.

1. Sitet er 1000 px bredt, og der er stadig lidt for lidt tekst til at bære den store størrelse. Prøv at sæt det til 900 px.

2. Er der en konkret grund til, at der er et loginfelt som alle kan se? Skal kunder kunne hente data, eller er det kun Elin selv der skal logge ind? I såfald, så smid det på en underside eller gem det væk og giv hende et link til det.

3. Tekstmargen til højre, bør være lidt større så teksten ikke kommer helt ud og kysse siden.

4. Spice siden lidt op med nogle stemningsbilleder, noget at kigge på så det ikke er så tørt at læse materialet. Du kan finde fornuftige stockphotos som næsten koster gratis kroner rundt omkring på nettet.

Med fare for at blive kaldt en idiot igen, så siger jeg det alligevel. Sloganet i bunden: "Sikkerhed - loyalitet - diskretion og tavshedspligt er en selvfølge!!!"  det lyder som sloganet fra en massageklinik. Jeg kan ikke sige hvad, men det klinger ikke rigtigt. Hvis man får en bogføringspartner skriver man selvsagt en kontrakt med vedkommende så de holder deres mund, det er netop som der står en selvfølge.

Mht. Tylstrup kager, så handler det ikke om at din side ligner den, så jeg vil godt frabede mig den slags spydigheder, hvis du ikke formår at fortolke det jeg skriver i den rigtige retning. Det, som det handler om er principper, ikke konkrete sammenligninger.
Avatar billede serverservice Praktikant
25. oktober 2008 - 01:56 #20
1. 1000px bredt - det vender jeg lige tilbage til og ved ikke om det skal ændres - endnu
2. jeg er i princippet enig i at login bør skjules , men vil lige høre elin hvad hun siger til et lin i stedet - det er jo hende der skal bruge siden.
3. Jeg kan ikke finde det rigtige tag i css for at sætte højremargin - hvis nogle af jer (evt, med vebdeveloper plugin i firefox) kan fortælle hvilken linie i css jeg bør anvende ?
4. Ja jeg synes selv at siden er meget blå og hvid - lidt for meget endda - og vil gerne se om jeg kan finde et par fotos at sætte på , men jeg afventer til banneret er gjort klar for at se helheden.
Nå nu vil jeg i seng - hygge og tak for gode forslag ...
Avatar billede aaron Nybegynder
25. oktober 2008 - 03:19 #21
De fleste af ordene i menulinien er skrevet med store begyndelsesbogstaver - 'Vi Tilbyder','Hvorfor Vælge Os?' m.fl.

Normalt skrives kun det første ord med stort - 'Vi tilbyder','Hvorfor vælge os' osv.

Det ser både bedre og mere professionelt ud. Som andre også har nævnt, hvis ikke siden er i orden - også med detaljerne, kunne man nemt få den opfattelse, at firmaet måske heller ikke har styr på detaljerne i deres øvrige arbejde.
Avatar billede keysersoze Guru
25. oktober 2008 - 11:44 #22
Hvis du gerne vil have uddybning for mine svar kommer de da her;

- "Siden svarer helt ufattelig langsomt, så hvis ikke det var fordi du forventede feedback var jeg hoppet væk fra siden lynhurtigt". Dybere forklaring: Gør siden hurtigere - det er gjort klart bedre nu, men det skyldes sikkert bare at siden ligger på en af de billigere webhost med en overbelastet database og har altså som sådan ikke noget med mysql at gøre

- "Siden ser ud til at tilpasse sig bredden på min skærm og ved høje opløsninger giver det meget lange linier at læse". Dybere forklaring: gør siden smallere, dette er så gjort og det er klart hjulpet - men det er stadig lige bredt nok i forhold til hvor lidt indhold der egentlig er, det kommer til at virke som endnu mindre end det måske reelt set er når man bliver mødt med så "flad" en side, altså klart breddere end højere.

- "designet virker lidt for amatør-agtigt i forhold til at det skulle kunne hjælpe mig med noget så vigtigt som økonomi". Dybere forklaring: Økonomi er noget af det vigtigste i hver enkelts liv og hvis den skal lægges i hænderne på nogle man ikke kender er det utrolig vigtigt at der udstråles proffesionalisme - banneret mangler ja og blå udstråler business/penge, men samlet set bærer det for meget præg af netop af være sat op i et CMS system af en programmør, der har glemt at få designeren ind over. Designet er ikke grimt, men det er - lidt firkantet set - tables sat op med en baggrundsfarve som det blev gjort for måske 10 år siden og ikke noget der giver mig ro i sindet som fx detbilligebogholderi.dk (kender ikke firmaet eller siden, det lå bare nummer 1 på min søgning på Google). Designeren bør ikke kun lave et banner - designeren bør lave hele designet.

- "hvad skal en tæller i højre side gøre godt for?" Dybere forklaring: En tæller kan være god hvis man har flere hundrede eller tusinder besøgende om dagen og man vel at mærke lever af de besøgende - et site som dette lever forhåbentlig ikke af de besøgende som sådan men af den service der tilbydes og så er det dét der skal sælge og ikke antallet af besøgende. Samtidig, som det allerede er nævnt, vil det også let kunne skræmme mange væk for hvis man er den første i dag eller tælleren kun har flyttet sig 5 efter man besøgte sitet for en måned siden. Sælg på indhold - ikke de 11½ besøgende den sidste uge.

- "der er meget få information om hvad i egentlig kan, hvad i gør og hvem i er". Uddybbende: Skriv noget mere - teksten er lidt uindbydende sat op og der er meget meget lidt af den. Content is master - både over for søgemaskiner og ikke mindst de besøgende.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2008 - 12:43 #23
Kære Serverservice

Jeg er virkelig glad for den enorme, dybe 'taknemmelighed', du har udvist, for at jeg og alle andre herinde har brugt MIN/VORES tid på at løse dine problemer og gennemse dit site og komme med pointeringer om ulemper, forslag til forbedringer og konstruktiv kritik.

Nu fjerner jeg hakket i "Abonnér"-feltet, og jeg vil da for alt i verden forsøge at undgå at besvare yderligere spørgsmål fra din side. Ha' et fortsat godt liv.

  // Steeven

PS: Med hensyn til din CSS:
    td.tekst {padding-right: 5px;}
Dette giver en afstand mellem teksten og højre cellekant, hvis du i <td>-tagget tilføjer class="tekst".
Avatar billede serverservice Praktikant
25. oktober 2008 - 13:08 #24
Som sagt har jeg allerede forklaret at tælleren er med til at vise at siden er meget besøgt og det bliver den.
Og nu er det altså mig der bestemmer hvordan den side skal se ud , men ok med forslag - men nu har I altså fået en forklaring for 2. gang.
Avatar billede keysersoze Guru
25. oktober 2008 - 13:47 #25
Du bad om en uddybende forklaring og den fik du - om du vil levere den løsning du tror er bedst eller den bedste løsning er selvfølgelig helt op til dig...
Avatar billede keysersoze Guru
25. oktober 2008 - 14:15 #26
ah - jeg kan se at det ikke er første gang der er stor diskution om dine designs (http://www.eksperten.dk/spm/736195) så jeg kan vist lige så godt indse at kritik ikke bringer noget nyt ind i dine projekter, så ligesom der allerede er en der har gjort vil jeg også forlade denne tråd og så bare håbe på at enten også du inden længe træder ind i år 2008 hvad angår design eller får kontakt til en designer.
Avatar billede serverservice Praktikant
25. oktober 2008 - 14:18 #27
Hvem kan gøre sig til dommer over hvad er den bedste løsning ? - der er ca. lige så mange løsninger som der er mennesker i verden.
Steven - nej kom tilbage - jeg har fundet en løsning i css men det er ikke helt perfekt endnu....
Jeg har lige fjernet login og er igang med at teste et nyt modul til fotos i stedet.
Avatar billede serverservice Praktikant
25. oktober 2008 - 17:27 #28
Nå jeg får ellers meget positiv kritik fra mine kunder og det ser ud til at keysersoze står alene med sin barnlige udsagn om at min side skulle være amatøragtig? Og at du bærer nag over noget som hører fortiden til er dit eget problem.
De andre herinde har tydeligt tilkendegivet deres gode respons og konstruktive kritik med forslag - sådan bør det være. Om folk kan li siden er altid en personlig smagssag i sidste end og det skal der være plads til, men jag afsløre at både Elin og jeg selv er meget tilfredse indtil vidre.
Jeg er igang med at finde nogle billeder som skal ind i feltet hvor login var placeret - men ved ikke hvad den menu bør hedde - nogle forslag ? - økonomi er vist ikke det bedste

Jeg skal sige tak til alle I andre for jeres gode og seriøse indlæg med en masse brugbare forslag som jeg har rettet siden til efter og jeg skal sikkert bruge en freelance designer i fremtiden til at sætte det grafiske op i css /theme.php m.m - men så skal jeg nok søge lidt større kunder til en bedre pris hvis det skal kunne holde
- nogle der er interesseret må de gerne melde ind - og jeg vil gerne lige se et par eksempler på jeres arbejde - links m.m ?
Hvis I vil vide mere kan I se på www.serverservice.dk eller maile på min kontakt mail - jeg laver selv CMS opsætningen og har 2 freelance grafikere , som jeg anvender. Så det du skal lave er design i css, php og html- ok ?

Jeg har dog lavet en hjemmeside på under en uge og mener det er brugbart som det er nu ,men alting kan jo forbedres til evig tid hvis man har lyst - og det er op til kunden og jeg selv om resultatet er accepteret.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. oktober 2008 - 13:36 #29
"And in the end the love you take - is equal to the love you make..." (Beatles)

Hej så er vi vist nået til vejs ende - siden er klar og oppe i fuld hastighed og jeg er selv meget tilfreds med resultatet - men hvad folk mener er ofte meget individuelt når man taler design - der er altid nogle modstandere når man laver kunst - især konkurrenter skyder ofte med skarpt når an er i arenaen af sultne ulve i design ...
Jeg sad lige og så de sider som Kim keysorsoze er mand for og har sjældent set så meget rod og fejl på sider - design er heller ikke noget at råbe hurra for -  så det er lidt til grin at smide sit sure opstød herinde når ens eget materiale ligner noget ufærdigt design eller kopi af andres - nå men det er også en smagssag... nok om det, nu har jeg da hørt en loppe gø...

Jeg vil gerne bede I andre ,som er kommet med en god konstruktiv kritk om at lægge svar - for syns vi er nået frem til noget der er OK og har fået god hjælp herinde.

Så hvis I lige smider et svar så skal jeg takke med lidt points ....
Avatar billede makalaydk Nybegynder
26. oktober 2008 - 13:59 #30
Spændende debat....  hvis man opretter et spørgsmål af denne type, så må man forvente positiv og negativ kritik.

Det er i sagens natur negativ kritik, der kan bringe en side op i niveau.

Det er selvfølgeligt til diskussion, om den respektive kritik er korrekt, men i dette tilfælde er der, set fra min side, fuld belæg for Keysors synspunkter.

Du skriver "Nå jeg får ellers meget positiv kritik fra mine kunder og det ser ud til at Keysersoze står alene med sin barnlige udsagn om at min side skulle være amatøragtig"

DIN SIDE ER MEGET amatøragtig, folk gider bare ikke kommentere på dit spørgsmål, når DU ER SÅ BARNLIG, og slet ikke vil modtage den berettede kritik.

God søndag - og overvej lige om du ikke brude takke keysor for, at han er den eneste der gider spilde sin tid på dig.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. oktober 2008 - 15:51 #31
Prøv at høre her - Jeg har taget imod den kritik som var konstruktiv og brugbar og du behøver ikke komme ind fra sidelinien og forsøge at redde din ven Keysorsoze som har siddet og talt dårligt om mit arbejde.

Hvad kan jeg bruge til at du syns den er amatøragtig - du kan jo ikke begrunde hvorfor og skal heller ikke prøve på det.
JEG GIDER IKKE AT FOLK SPAMMER MIT SPØRGSMÅL MED DERES DÅRLIGE HUMØR OG SPYDIGE KOMENTARER - det må du da kunne forstå ?

Og Sig ikke at jeg ikke tåler kritik - her er hvad jeg har rettet på baggrund af konstruktiv kritik.

Konskruktiv kritik og rettelser derefter er disse:
1. tekster er rettede og gjort større samt mere luft imellem afsnit og linier.
2. overskrifter er rettet .
3. Vandmærke er indsat.
4. Side størrelse er sat til 1000px i stedet for 100%
5. Stavefejl rettet i logo
6. Login er fjernet/skjult
7. Billede indsat i stedet for login felt
8. Søgefelt fjernet
+ andre som jeg muligvis har glemt ?

Det er ok at komme med kritik - hvis en enkelt ikke kan lide designet så ok - det er jeg ligeglad med I skal bare ikke tilsvine mig på den måde.
Og så har jeg slet ikke respekt for folk der taler dårligt om mig som konkurrent når de selv sidder og laver sider som er fyldt med fejl og grafik med meget ringe opløsning - Hvem sagde amatøragtigt - så kig lige engang på Hr Keysorsoze egne sider.
Temmelig smagløst

Nå nok om det - dem der har hjulpet må lægge et svar.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. oktober 2008 - 15:53 #32
ovenstående var lige skrevet til Malaydk
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2008 - 18:32 #33
Hør lige engang Dennis...

Jeg bruger min tid på at hjælpe dig med at forbedre dit website - Jeg lægger indlæg ind og skriver min oplevelse af siden - Jeg sætter mig i en eventuel kundes sted og ser på siden udefra - Jeg kommer med forslag til forbedringer osv., og jeg lytter efter debatten og vurderer hvad andre har af forslag.

...

Det første svar, jeg modtager fra dig, er: "LAD VENLIGST VÆRE MED AT SPAMME MIT SPØRSGMÅL"

Vil du være så venlig lige at forklare dette?

Det samme gælder for Aaberg_cc, Keysersoze, Fbhzone m.fl., der af egen fri vilje bruger deres tid på dine problemer.
Jeg gad da godt lige høre, om du har en særlig speciel grund til at tilsvine og ydmyge Keysersoze i en sådan grad, som du pludselig gør? Og ja, du lytter da til kritik, som du siger, med hvad med at kvittere med et "Tak", istedet for en tilsvining?
Og efterhånden som diskussionen er forløbet, vil jeg mene, at det "Tak" hellere skulle være et stort "Undskyld"!

Måske er Keysersoze's feedback grovere end andres - hvilket jeg dog ikke synes - men vil du ikke være enig i, at man lærer mere af fejl der pointeres end af succes'er der komplimenteres?

  // Steeven
Avatar billede serverservice Praktikant
26. oktober 2008 - 18:57 #34
-> Steven - jo enig .jeg bryder mig bare ikke om det ordvalg han anvender overfor mit arbejde - og ja jeg tager det nok lidt personligt , fordi jeg har lagt meget energi og vilje i det arbejde og har fået en næsten fri opgave af kunden - så siden bærer præg af mit håndværk.
Jeg bliver ked af at den bliver kaldt for amatøragtig , og det syns jeg ikke den er og jeg bryder mig ikke om tonefaldet.

.->ref "lad venligst være at spamme mit spm..." Ja det var fordi der var et par indlæg som KUN indhold kritik uden at komme med et alternativt forslag.

Jeg vil gerne sige tak til alle - helt sikkert .. MVH Dennis Syrak Hansen
Avatar billede fbhzone Nybegynder
26. oktober 2008 - 19:10 #35
Jeg gider ik have point.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. oktober 2008 - 19:30 #36
Som sagt blev jeg ked af det fordi jeg ikke bryder mig om ordvalget som enkelte anvender i deres kritik - og jeg er bare et menneske - en følsom krebs - sådan er det.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2008 - 19:55 #37
Og det er da også i orden at være en følsom krebs. Men tænkt engang; det er du nok ikke den eneste, der er.

Lad os lige vende det hele om og tænke: Mon Keysersoze føler sig stødt? Mon han bryder sig om ordvalget?

Du har direkte angrebet ham på det groveste og nedrakket ikke kun hans kommentarer og hjælp til dig, men også hans eget personlige arbejde, der intet har med det at gøre.

Måske skulle du have ladet være med at spamme(!) dit eget spørgsmål med krænkende personangreb.
Jeg tror der er mange her, der har mistet deres respekt for dig - men det kan vi jo ikke bebrejdes, vi er blot mennesker.

Din tak er modtaget, men jeg gider ikke have point.

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2008 - 20:02 #38
Og mit navn staves med to e'er, tak.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. oktober 2008 - 20:15 #39
-> Steeven - ok - jeg mener bare ikke man kan tillade sig at bruge al sin energi på at tale dårligt om andres arbejde i en hjemmeside feedback - at nogle ikke kan li den side er da ok - men det er jo ikke konstruktivt bare at kalde det for amatøragtigt -

Og så skal man lige se sine egne hjemmesider efter i sømmene inden man kaster sig ud i at være den eneste der ved hvad er godt design og hvad er 2008 look.

Men jeg med vist lige en hævner til Keysorsoze og det vil jeg da gerne undskylde - men det bar mig der var ked af den kritik - sorry
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2008 - 20:23 #40
Så må vi se om Keysersoze accepterer undskyldningen.

  // Steeven
Avatar billede serverservice Praktikant
26. oktober 2008 - 22:35 #41
Ja så vil jeg jo gerne have en undskyldning for at blive kaldt amatøragtig - sådan er det bare. Om han ikke kan li´mit design er ok men ingen grund til at kalde det ved skældsord som amatøragtigt. Han bryder sig ikke om mine hjemmesider og jeg bryder mig ikke om hans sider - så er den ikke længere.

Men her er et uddrag af hvad kunden selv mener om siden :
"Jeg vil da bare lige sige til dig, at jeg har haft 3 af mine venner og 3 kollegaer til at se på
hjemmesiden.....alle 6 roser den og syntes, at det er flot. Du skulle bare lige ha' det at vide."

Så er det sådan set ligemeget om en enkelt fra eller til af programmør ikke kan li den tæller - jeg er bare så glad for min tæller ....
Avatar billede makalaydk Nybegynder
27. oktober 2008 - 06:23 #42
De venner må satme lige komme ind i kampen.....
Avatar billede fbhzone Nybegynder
27. oktober 2008 - 12:02 #43
Selvfølgelig roser hendes venner siden.. Siger du til dine venner, der har købt nye bil: "Fuck den er grim"...

Uanset hvad, så ER hjemmesiden amatøragtig, og det kan man ikke komme uden om... Det er et faktum, og har intet at gøre med om du er et fjols eller ej... Din kompetence rækker bare ikke til mere, end dét der, og det må du acceptere istedet for at bebrejde andre mennekser deres højere kompetence. Man kan ikke vinde hver gang, og man kan ikke være den bedste til alting.

Jeg er sikker på at direktøren for Tylstrup kager også synes, at deres site er pænt - og hans venner giver ham ret.. og Allan, er også glad for hans site ( http://users.cybercity.dk/~bcc28085/frames.html )

Men uanset hvordan du vender og drejer det, så kan den ikke nå f.eks. bilag.dk clr.nu eller hvad der ellers findes af andre sites (for bare at nævne et par stykker i samme branche.)

Altså, summasummarum: Lad være med at opfat alting som et personligt angreb. Tag konstruktiv kritik til efterretning og lad være med at whine over at folk spilder deres tid på at give en utaknemmelig person som dig hjælp, som fokuserer på negativitet frem for konstruktivitet og progress!

... og så er den skid vist slået for mit vedkommende. God vind fremover.
Avatar billede aaberg Nybegynder
27. oktober 2008 - 12:29 #44
Jeg synes faktisk siden er blevet ganske god nu. Og den ser i hvert fald 100 gange bedre ud nu, end den gjorde i starten. Og banneret synes jeg er rigtigt flot.

serverservice -> Du er gået fra at have et middelmådigt design, til at (efter min mening) at have et flot design. Jeg kender godt følelsen, når folk kritiserer det man har lavet og er stolt af. Det er ikke en behagelig følelse. Men i dette tilfælde, har det bidraget til en drastisk forbedring af dit produkt. Næste gang du spørger om noget på eksperten.dk og folk kommer med kritik, så lad vær at svar på kritikken med det samme, vent hellere til dine følelser har kølet lidt ned. Hvis nogen kommer med indlæg som ikke indeholder noget konstruktivt, så spørg efter forbedringsforslag, i stedet for at råbe højt. Folk bliver bare fornærmede og irriterede, og så bliver folk bare endnu hårdere i deres sprog.

Det eneste jeg har som forbedringsforslag til din side nu, er tælleren. Men jeg forstår at du ikke er interesseret i at fjerne den. Men, måske du kan fjerne "Denne side i dag"? Så får du ikke den potentielle negative effekt, at folk ser at de er den første der besøger siden i løbet af en dag, man man kan stadig se hvor mange der har været på siden i alt.

Men som jeg sagde, siden er 100 gange bedre end for et par dage siden :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
27. oktober 2008 - 14:09 #45
... Takker for jeres gode feedback og tak for en fornyet kritik af siden efter der er lavet rettelser.
Jeg kan afsløre at det er en grafiker som har lavet banneret og jeg selvfølgelig betaler en rimelig pris for hans arbejde. Det er samme grafiker der har lavet de fleste andre bannere til mine sider.

Jo jeg skal nok prøve i fremtiden at tage tingene lidt mere køligt og bede om forslag fremfor kritik. Vi bliver allesammen klogere.

Jeg vil gerne fjerne noget af tælleren - "Denne side i dag" som aaberg skriver.
Men vil helst ikke ændre mere nu da kunden har accepteret den som den er.

I skal dog have tak alle for at bruge jeres tid - man jo tage det sure med det søde.
Men håber da de fleste er enige ,at der trods alt er kommet noget godt ud af det her spørgsmål, uanset om man kan lide siden eller ej...Og kom glad med nogle svar så jeg kan lukke.

MVH Dennis Syrak Hansen
Avatar billede aaberg Nybegynder
27. oktober 2008 - 14:39 #46
:-)
Avatar billede pazau Nybegynder
27. oktober 2008 - 20:02 #47
I forhold til før, er siden faktisk blevet pæn nok. Og jeg er faktisk totalt taber til HTML, Javascript, XHTML og alt det dér. :D

Men forsiden virker lidt - desperat - vil jeg sige. Ikke amatøragtigt, men teksten lyder bare lidt som om at vedkommende er desperat efter kunder.
Samt at bundbilledet med telefonnummeret virker utydeligt. Men det kan være fordi at jeg bruger Firefox eller at min opløsning er på 1280x800...

Men udover det, er siden faktisk pæn. :)
Avatar billede serverservice Praktikant
28. oktober 2008 - 11:46 #48
Der var lige en sidste rettelse fra Elin som ville have teksten i banneret ind på midten. Så skulle der ikke være mere i denne omgang. Hun har selv valgt teksterne på siderne , så her har jeg ikke ændret noget.

Men alt i alt tak for nogle afsluttede bemærkninger - som lunede lidt på denne solskinsdag.

Jeg har kun en sidste bemmærkning - "Jeg er bare så glad for min tæller..." ;) smiler
Avatar billede aaberg Nybegynder
28. oktober 2008 - 12:29 #49
Jeg kom lige til at se en ting. Dette er ikke så vigtigt, men nu nævner jeg det alligevel. Billedet i højre side, som forestiller en stigende kurve, har hvid baggrund, men baggrunden bag billedet er en gradient. På en skærm med god kontrast, kan man derfor se en hvid kant rundt om billedet. Hvis du har mulighed for det, kan du jo eventuelt lægge samme gradient på billedet.

Men som jeg sagde, det plager mig ikke noget særligt, da det ikke er specielt tydeligt.
Avatar billede aaberg Nybegynder
28. oktober 2008 - 12:30 #50
Jeg snakker selvfølgelig om billedet i venstre side. Ikke i højre side som jeg skrev.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. oktober 2008 - 12:37 #51
->aaberg Ja jeg har opdaget det - men har ikke lige et foto i ærmet som passer - men det kan da rettes hvis der skal udvikles mere, men det er lidt op til Elin at bestemme.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2008 - 13:33 #52
Hej igen.
Det var rart med en lidt mere hyggelig stemning og god tone :)

Dine billeder har nogle underlige alt-tekster. Det er kurvebilledet, som Aaberg_cc omtaler ovenfor, samt de to billeder i højre hjørne, hvor der står "Powered By".
Og Kontaktinformations-boksen i bunden af billedet mangler alt-tekst (egentlig behøver den jo ikke være et billede, men kunne være en boks med tekst)

Nu synes jeg virkelig, at der kan ses klare forbedringer på din side! Den er blevet rigtig flot, og udseendet er fremstillet flot og professionelt, og banneret i toppen passer perfekt ind (også med den orange streg, der matcher tekstfarven).
Resultatet er blevet glimrende :)

Lige et par småting:

-- Jeg vil nok foreslå dig, at undgå at skrive flere udråbstegn efter hinanden, som du gør i nederste linje på forsiden. Det virker panisk, som Pazau også nævnte ovenfor, og virker mere amatøragtigt efter min mening. Nøjes med ét; det er rigeligt.

-- På "Vi tilbyder"-siden og "Hvorfor vælge os"-siden, har du nogle oplistninger. Jeg vil foreslå at du derfor også skriver dem på listeform, i stedet for at skrive dem som alm. adskildte tekstlinjer. Oplistning giver bedre overblik og er rarere for øjet.

-- Husk at skrive benævnelsen "kr." efter beløbet på "Priser"-siden i første linje. Og i stedet for "excl.", så brug hellere det danske udtryk "ekskl."

-- Du fjernede login-feltet før, fordi der ikke er nogle brugere der skal kunne logge sig ind, men kun Elin selv, ikke? Derfor bør du nok også fjerne det link, der er på Elin's navn, når hun skriver nyheder i "Nyheder"-siden. Linket henviser til en eller anden medlemsside, som man ikke har adgang til.

Jeg håber du kan bruge noget af dette.

  // Steeven
Avatar billede serverservice Praktikant
28. oktober 2008 - 13:57 #53
-> Steeven - Takker har lige rettet de par småting du skrev.

Jeg kan dog ikke helt fjerne linket for Elinielsen som linker til hendes brugerkonto og her har læsere ike adgang - dog kan det laves , men så skal jeg rette i php filerne igen.

Jeg har rettet lidt i nyheder og tæller modulet manuelt samt andre Powered by.

Jeg ved ikke med alt teksten til billeder - jeg plejer ikke at gøre så meget ud af det - er det vigtigt ?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2008 - 14:17 #54
Alt-tekst (alternativ-tekst = alternativ til billedet) er det, der ses, hvis en browser ikke kan vise billedet fx. Det er rimelig vigtigt - især for vigtige billeder.

Synshæmmede, der benytter oplæsningsprogrammer, får alt-teksten læst op, tekst-only-browsere (altså gamle browsere eller nogle håndholdte apparater mm.) viser kun alt-teksten, brugere med langsomme forbindelser kan bede om at få vist en tekstversion, hvor alt-teksten vises osv. Og især er det også smart for søgemaskiner, der jo ikke 'læser' billeder men i stedet læser den tilhørende tekst.

Måske er alt-tekst ikke så vigtigt for dine billeder, men så undgå i det mindste at skrive nogle uforståelige alt-tekster. Det er jo den tekst, der vises, når man peger på billedet med musen (i nogle browsere)

  // Steeven