Avatar billede titwenty Nybegynder
23. oktober 2008 - 15:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skjule enkelte valgte poster i rapport

Hej alle!
Jeg har lavet en enkel database i Access til mine karaokesange - eller rettere for at kunne printe gode rapporter (sangbøger) for disse - der er over 6000.

Nogen af dem vil jeg helst ikke have med i sangbogen, men jeg kan ikke finde en løsning for hvordan man kan gøre det.

Er der nogen som kan foreslå en god løsning for dette?

Jeg skal helst have det ind med skeer, da jeg ikke er super i programmering - så hvis nogen synes det er lettere at sende et eksempel tager jeg gerne imod det på thomas@hummerogkanari.no.

Jeg har et skema hvor jeg viser sangene i med nummer, artist, sangtittel osv. På det skema havde det været super hvis man kunne sætte et flueben i en checkbox for dem som enten skal vises eller ikke vises - men det ved jeg ikke om det er for besværligt.

Jeg tænkte mig noget med en kolonne som hedder "rapport" hvor værdien så er henholdsvis "ja" hvis der ikke er noget flueben og "nej" hvis der er et flueben. Så kan jeg jo indrette rapporten til kun at vise dem der har værdien "ja" og så skulle det være i orden.

Sagen er enkelt at det kan jeg ikke lige overskue hvordan man gør.

Er taknemmelig for al den hjælp I kan give :-)
Avatar billede mugs Novice
23. oktober 2008 - 15:53 #1
Du kan indsætte en svhekbox i tabellen og lade rapporten få data fra denne forespørgsel, hvis du har feltet og så lave en afkrydsning og kriteriet Falsk
Avatar billede titwenty Nybegynder
24. oktober 2008 - 07:07 #2
Hmm..jeg ser hvor du vil hen, men jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal få det lavet. Kan du uddybe lidt?
Avatar billede titwenty Nybegynder
24. oktober 2008 - 08:13 #3
Jeg har accepteret dit svar selvom det var kort, men det fik sat mig i gang med at tænke i de rigtige baner.
Jeg lavede en kolonne med checkbox og i rapporten skulle jeg bare bruge Ja/Nej i stedet for sandt/falsk - men det er muligvis fordi min Office er på norsk.

Problemet blev uanset løst og nu har jeg en fin rapport hvor jeg selv vælger om det skal være med eller ej.

Tak for hjælpen.
Avatar billede mugs Novice
24. oktober 2008 - 12:58 #4
Tak for point. Jeg kan efterfølgende godt se, at mit svar var lidt kort og måske manglede lidt. Men hovedsagen er, at dit problem blev løst.

Hvis du ønsker dine point retur siger du blot til, så opretter jeg et spørgsmål rettet til dig.
Avatar billede titwenty Nybegynder
28. oktober 2008 - 00:07 #5
Det er helt i orden - jeg har flere end jeg nogensinde får brugt da jeg har været med siden 2001 :-) Så pointene kan du beholde, men brug dem nu ikke allesammen på en gang :-)