Avatar billede lowrider Nybegynder
14. december 1999 - 08:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilslut/mount delt mappe på Windows NT?

Hvordan tilslutter/mounter man en delt mappe på en Windows NT (NTFS) fra en Red Hat Linux 6.1?

Giver det nogle problemmer at NT'en kører NTFS?
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
14. december 1999 - 08:56 #1
Du skal vidst nok bruge SAMBA til at få adgang Linux til NT.

Avatar billede lowrider Nybegynder
14. december 1999 - 08:57 #2
Det ved jeg godt, men jeg kan ikke finde ud af det da Linux ikke er specielt brugervenligt...
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
14. december 1999 - 09:02 #3
OK der kan jeg ikke hjælpe dig videre jeg har ingen forstand på LINUX havde bare hørt det var en løsning =)
Er udelukkende NT mand!
Avatar billede mjess Nybegynder
14. december 1999 - 10:06 #4
Du skal bruge smbfs, der er inkluderet i de fleste Linux distributioner.

Læs hvordan på:

http://www.linuxdoc.org/HOWTO/SMB-HOWTO.html
Avatar billede svindler Nybegynder
14. december 1999 - 22:24 #5
Prøv
smbmount "//NTSERVER/share" -U brugerid -c 'mount /mnt/home'
Det virker hos mig, men syntaksen er afhængig af smbmount versionen.
Der er ikke specielle problemer pga NTFS.
Avatar billede lowrider Nybegynder
15. december 1999 - 07:50 #6
Fandt selv ud af det igår, beklager...

smbmount //10.0.0.2/public /mnt/ntserverpublic -U guest -W sbs