Avatar billede qvallin Nybegynder
22. oktober 2008 - 23:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort i min bærbar?

Hej eksperter.

Har købt en bærbar pc, men mangler driver til mit grafikkort, men kan ikke finde ud af hvilket der sidder i, hvordan gør jeg?

Og lige et anden spørgsmål.

Har trådløs internet, og den er logget på men den sender kun og modtager ikke, dvs der er ingen forbindelse , selvom den siger styrken er god og er tilkoblet..

På forhånd tak
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
23. oktober 2008 - 02:45 #1
Du kan prøve at åbne "kør..." ved at trykke på "windows-tasten + r" og skrive Dxdiag. Hvis du ikke får noget information der kan du prøve et af disse programmer:

Everest:
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en

Belarc Advisor:
http://www.belarc.com/free_download.html

Sandra:
http://www.sisoftware.co.uk/index.php?dir=&location=sware_dl&lang=en

Med henblik på dit andet spørgsmål har du så prøvet at genstarte routeren? evt. reset den. Kan andre logge på det trådløse netværk og surfe?
Står dit trådløse netkort til at automatisk hente IP adresse? (du skal ind i "netværksforbindelser" og højreklikke på dit trådløse netkort og vælge "egenskaber", så skal du finde "Internetprotokol (TCP/IP)" og dobbeltklikke på den, og så har du mulighed for at sætte den til at automatisk hente IP adresse). Håber der var noget du kunne bruge.
Avatar billede Jensen DK Novice
23. oktober 2008 - 07:08 #2
Fik du ikke en CD med drivere på, da du købte computeren?
Avatar billede qvallin Nybegynder
23. oktober 2008 - 21:11 #3
Nej ingen driver til grafikkort `?
Avatar billede qvallin Nybegynder
23. oktober 2008 - 21:13 #4
Har 3 andre computere ved mig, og de kan alle gå på det trådløse net, ved hjælp af automatisk IP adresse.. hvis jeg så reparer min netværksforbindelse, prøver den at hente ip adresse, og stopper så ved at det ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
24. oktober 2008 - 02:59 #5
Så er den sikkert ikke sat til at hente IP automatiks. Har du prøvet min fremgangs metode? Jeg er næsten 100 på at det er der problemet ligger.
Avatar billede Jensen DK Novice
24. oktober 2008 - 06:44 #6
Du kan prøve at repair ie med dette link.
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Kør programmet, klik på "Tools" knappen (billede af en hammer), marker følgende punkt, og klik på "GO"

Repair permissions
Repair/reintstall IE
Avatar billede qvallin Nybegynder
23. december 2010 - 04:45 #7
Lukket