Avatar billede ck23 Nybegynder
21. oktober 2008 - 19:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvordan sætter man en baggrund ind på et billede

Hej

Jeg vil høre hvordan man går ind og giver et billede en baggrundsfarve i photoshop.

altså feks et billede af en person, hvor man bare ønsker at kunne se person og så med hvid baggrundsfarve??
Avatar billede tcp Nybegynder
21. oktober 2008 - 20:14 #1
Det kan du gøre på mange måder du kan lige se en video om hvordan du gør det....
http://freevi.dk/watch_video.php?v=8e3a0526a1bf14a
Avatar billede ck23 Nybegynder
22. oktober 2008 - 15:56 #2
Tak, fedt link, men det var ikke den måde at gøre det på jeg søgt. Du ved ikke en anden måde det kan gøres på, så det bliver mere præcis og evt. går lidt hurtigere?? ikke lasso
Avatar billede tcp Nybegynder
22. oktober 2008 - 17:29 #3
Det er det mest precise du kan lave, ellers brug "macic wand tool" Findes på w men det er ikke nær så hurtigt som lasso, du skal bare zoom tæt på når du bruger lasso så tager det 2 min og er 100% precist
Avatar billede ck23 Nybegynder
23. oktober 2008 - 13:59 #4
Ok tak, den med lassoen er jeg nu ikke enig i, så er extract måden meget mere præcis og korrekt. men tak for hjælpen og linket :-)