Avatar billede daniel24 Nybegynder
21. oktober 2008 - 07:38 Der er 2 kommentarer

Excelark, hvor grafer skal bruges på website

Hej

jeg har en masse excelark med nogle grafer hvor jeg skal bruge graferne som billeder på en website (som bannere)

Hvis jeg gemmer excel som website og derigennem henter billederne ind i photoshop så når jeg gør dem mindre, de skal være 400x161 pixels så kan man slet ikke læse graferne.

Findes der en måde jeg kan undgå at graferne bliver ulæselige på når jeg laver billederne mindre i photoshop?

tak for hjælp

Daniel
Avatar billede macintosse Nybegynder
21. oktober 2008 - 08:00 #1
Du kan måske lave et skærmdump, hvor du laver din visning i excel i den størrelse du vil have, åben derefter dit skærmdump i photoshop.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
21. oktober 2008 - 08:47 #2
Kan du ikke bare gøre graferne mindre i Excel først?

For at de skal passe må det give en cirka størrelse på 14,11 cm x 5,68 cm