Avatar billede webber89 Nybegynder
20. oktober 2008 - 19:31 Der er 9 kommentarer

Webshop valg

Hej jeg har en side der hidtil har kørt uden nogen webshop jeg ønsker nu en betalings løsning med dankort tilknyttet. da siden gerne skulle fortsætte i sin nuværende form skal det være et der opfylder disse krav.
1. Nemt at integrere i et nuværende design (er lavet i php)
2. overskueligt at bruge
3. hvis der skal røres ved programmering skal det være i Php

jeg er nogenlunde til php og har lavet flere ting med cms og database systemer

Har i nogle løsninger der kan opfylde mine krav? gerne hvis i har anbefalinger til hvad man skal holde sig fra og hvilke i har gode erfaringer med. det er første gang jeg stifter bekentskab med en betalingsløsning.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
20. oktober 2008 - 21:04 #1
Nu skriver du at siden skulle fortsætte i sin nuværende form, men du skal have kortbetaling på.
Det vil sige hvis du blot kunne integrere betaling i dit eksisterende, ville du være tilfreds med det?
Hvorfor ikke bruge paypal. Folk kan betale selvom de ikke er registrerede.
Paypal kan integreres i din side vha. php.
Har selv lige gjort det, og det er ikke så svært som det måske i starten ser ud.
Avatar billede webber89 Nybegynder
20. oktober 2008 - 22:38 #2
kan du vise mig et eksempel på en sådan løsning?
Avatar billede j4k0b Nybegynder
21. oktober 2008 - 09:57 #3
De fleste betalingssystemer er ret lige-til at integrere. Mit firma benytter selv Dandomains: http://dandomain.dk/

Jeg hører ikke rigtig noget dårligt om det. Jeg har selv kun arbejdet med det da jeg integrerede det på vores webshop, så jeg ved ikke helt hvor godt det er at arbejde med dens frontend, men du kan se en demo her: http://dandomain.dk/default.asp?page=/betalingssystem/demo.htm

Det kræver ikke ret meget viden om programmering at integrerer det.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
21. oktober 2008 - 20:09 #4
Kender ikke lige eksempler på paypal løsning, udover egen side hvor det kræver en ordre.
Men det fungerer ved en knap på din side. Der henvises til paypal, og folk betaler igennem paypal. Bagefter returneres kunden til din side, hvor detaljer kan oplyses.
Tjek her:
http://www.eksperten.dk/spm/846616
Avatar billede webber89 Nybegynder
22. oktober 2008 - 10:13 #5
j4k0b må jeg se dit firmas hjemmeside for at se et eksempel på hvordan / hvor godt dandomains system kan integreres?
Avatar billede j4k0b Nybegynder
22. oktober 2008 - 14:46 #6
http://www.billigvvs.dk/ - du kan jo af gode grunde ikke gennemføre din ordre, med mindre du vil købe noget... Hvis du vælger kreditkort-betaling kan du se frem til-og-med siden hvor man indtaster betalingsoplysninger. Prøv evt. at indtaste forkerte oplysninger og se fejlmeddelelse.

Alt som brugeren ser (HTML, billeder, css mv.) laver du selv, eller bruger Dandomains standard.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
22. oktober 2008 - 14:57 #7
Jeg tror desuden, uden at vide det, at de fleste andre betalingssystemer fungerer på samme måde som Dandomain mht. integreringen
Avatar billede webber89 Nybegynder
22. oktober 2008 - 19:26 #8
j4k0b jeg kan se at det er muligt at integrere det rigtigt godt på ens side, men er det korrekt at alt til og med punkt 4 under betaling med dankort. er noget man selv skal lave hvis ikke man benytter dandomains standard. altså man skal selv lave indkøbskurv osv.? og så lave en post til en side pay.dandomain.dk? hvor kunden så betaler.
det var en række spørgsmål håber du kan/vil svare på dem
Avatar billede j4k0b Nybegynder
23. oktober 2008 - 13:30 #9
Du har to valg:

1) Hvis du vil gøre ligesom os, skal du udvikle din egen webshop (indkøbskurv, produkt- og kundekartotek mv). Det er rigtigt hvad du siger, at man blot laver et POST kald til Dandomain's server. Dandomain sender brugeren videre til URL1 hvis betalingen gik igennem, og URL2 hvis den ikke gjorde. URL1 og URL2 bestemmer du naturligvis selv. Med i "callback" URL'en er informationer som ordrenummer, beløb, kort type osv. Det er som sagt ret lige-til at opsætte betalingsmodulet, men at lave en webshop er et større projekt. Vores webshop har nu været under udvikling de sidste 4 år (det skal dog siges at vores backend er stor og har integrering med økonomisystem, leverandør systemer mf.)

2) Benytte en færdiglavet webshop, open-source eller et købt produkt. Dandomain har en webshop som jeg plejer at anbefale til nye folk i branchen. Den er forholdsvis billig og nem at benytte. Den er desværre ikke særlig fleksibel mht. integrering af design.