Avatar billede trench Nybegynder
20. oktober 2008 - 16:33 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Konstant ustabilt internet

Jeg har gennem 4-5 år haft StofaNet. I al den tid har der periodevis været udfald på internettet. De fleste gang nogle få minutter (men ofte flere gange på en dag), andre gange i timer.

Jeg har flere gange haft forbindelsen fejlmeldt. Der er kigget på forbindelsen hos Stofa, på tilslutningen udendørs hvor jeg bor og der er skiftet modem + kabler. Alt sammen uden resultat.

Nu hævder de hårdnakket hos Stofa at der ikke er noget i vejen med forbindelsen ud til mig, at de levere det de skal - uden fejl. At problemet med sikkerhed findes hos mig internt.

Hvad er sandsynligheden for det? Hvad kan der - såfremt det er sandt - være i vejen med en computer, som der opstår afbrydelser til internettet?

Jeg havde også svært ved at overbevise supporteren om, at jeg ingen spyware har. Har mange gange i den tid problemet har eksisteret fået tjekke min pc for spyware med hjælp fra spywarefri. Sidst for ganske nyligt.
Er det på nogen måde muligt, at der kan gemme sig noget i den retning, der er så hardcore/godt gemt, at det ikke er muligt at opdage det?

Jeg har i øvrigt iogennem lang tid haft grafikproblemer på min pc. F.eks. går alting næsten i stå, når jeg har haft et pdf dokument åbnet. Altså benytte Adobe Reader (har forsøgt at reparere og genbinstallere)
Nævner kun dette i tilfælde af at det på en eller anden måde skulle være interessant i forhold til ovenstående. Er det ikke det, se blot bort fra det. Spørgsmålet her handler ikke om grafikproblemer (har tidl. skrevet en tråd om dette).
Avatar billede trench Nybegynder
20. oktober 2008 - 17:14 #1
Jeg forventer ikke en løsning! Vil bare gerne høre jeres mening.
Avatar billede trench Nybegynder
21. oktober 2008 - 01:21 #2
Hmm..., det var ikke mange bud ...
Avatar billede vejmand Juniormester
21. oktober 2008 - 01:26 #3
Har du ikke mulighed for at låne en PC et sted, bare for at være helt sikker på det er forbindelsen.
Jeg har desværre ikke svar på dine spørgsmål, men at låne en kunne måske hjælpe.
Avatar billede trench Nybegynder
21. oktober 2008 - 01:37 #4
Desværre ikke. Kender næsten ingen.

Men jeg har også så mange pc problemer, at jeg meget snart er tvungen til at finde en der kan kigge på det hele. Burde jeg have gjort for længe siden, når jeg tænker på alle de frustrationer og utallige hidsige "anfald" jeg efterhånden har haft. Det har jeg vist ikke godt af.
Avatar billede trench Nybegynder
21. oktober 2008 - 01:42 #5
Nåh nej, det hjælper selvfølgelig ikke hvad internettet angår, hvis det er forbindelsen det er galt med.
Avatar billede carlodk Nybegynder
26. oktober 2008 - 22:57 #6
Det er vigtigt at du tester dit Internet med en maskine, som du er 100% sikker på køre korrekt, både med drivers og hvad der angår Spyware/Vira. Det kan også være dit netkort, der ikke kan finde ud af hvilken "mode" den skal køre på, om det skal være full/half duplex om det skal være med 10 eller 100 Mbit. Der er virkelig mange ting der blander sig når man snakker ustabiltet. Selv kablet fra væggen til dit modem/router eller kablet imellem modem/router til din computer, kan skabe problemet.

Derfor vil jeg anbefalde at du får tilsendt et nyt modem/router, skifter alt, hjælper det ikke, så kig på din computer, er du 100% sikker på problemet ikke ligger der, så må de sende en tekniker igen. Alle kan lave fejl, også deres teknikere.
Avatar billede trench Nybegynder
27. oktober 2008 - 18:36 #7
Ok.

Kommer det dertil at jeg er nød til at have en anden pc sat til, har jeg et problem. En sådan kan jeg ikke få fat i.

Er kommet i tanke om noget.
Når forbindelsen ryger og der går længere tid uden at den kommer tibage af sig selv (de fleste gange er det fra ca. 30 sek. til et par minutter), hjælper det stort set altid at tage strømmen fra modemet, vente ca. 5 sekunder - og så sætte stikket i igen. Så er forbindelsen tilbage.
Når det kan lade sig gøre, k a n problemet så ikke kun ligge hos Stofa? Sådan ser det umiddelbart ud for mig.
Avatar billede carlodk Nybegynder
28. oktober 2008 - 07:23 #8
Det kan også være Spyware/Vira. Da det kan være modemet ikke kan håndtere alle de forbindelser Vira/Spyware åbner igennem dit modem.
Avatar billede trench Nybegynder
28. oktober 2008 - 18:21 #9
Så skal det værte ufatteligt godt skjult. Jeg har via spywarefri.dk fået min computer kigget meget grundigt efter (mere end en gang). Desuden har de godkendt min kombination af sikkerhedsprogrammer.

Endelig har jeg som sagt haft problemet stort set altid (omkring 4 år). Dvs. også efter hver gang (og det er flere end jeg har tal på) at jeg har benyttet KillDisk, formatteret og installeret en ny Windows.

For mig at se må det vist slå fast, at problemet må være noget andet end spyware(?).
Avatar billede trench Nybegynder
28. oktober 2008 - 18:26 #10
Og hvis det ikke spyware på min pc, hvordan ser det så ud mht. førnævnte? Kan det at jeg får forbindelsen tilbage ved at hive stikket ud og sætter det i igen, så ikke kun skyldes en fejl hos Stofa/med forbindelsen?
Avatar billede carlodk Nybegynder
28. oktober 2008 - 18:42 #11
Som skrevet tidligere, så ville jeg også anbefalde at du kontakter din udbyder, og beder om et nyt modem, samt kabler, sådan de kan blive byttet, virker det ikke. så ringer du til dem og siger.:

At du har lige har geninstalleret din computer, og forklare forløbet, for så er det deres problem.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2008 - 18:51 #12
Det kunne være noget så enkelt som en periodisk fejl på et netværkskort.
Avatar billede trench Nybegynder
28. oktober 2008 - 23:57 #13
Jeg tror desværre ikke på det med modemet. Det er allerede skiftet ud _to_ gange hen ad vejen. Altså er det nuværende det tredje.
Derfor er også det eneste kabel der ikke er blevet skiftet, det der går fra modemet og hen i væggen.
Avatar billede carlodk Nybegynder
29. oktober 2008 - 07:20 #14
Det kan sagtens være som Victor-1 skriver dit netværkskort, og det kan også sagtens være det kabel du ikke har udskiftet. Et defekt netværkskort eller kabel kan gøre meget mere skade end du regner med.
Avatar billede trench Nybegynder
30. oktober 2008 - 17:49 #15
Så prøver jeg at skifte det kabel. Men tror nu ikke meget på det.

Netværkskort ved jeg intet om. Er det et stykke hardware der skal købes/skiftes ud. I så fald tror jeg at jeg, uanset hvad der forårsager dette, vil overveje en ny computer. Har allerede brugt alt for mange penge på det gamle l*rt.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. oktober 2008 - 18:40 #16
Eksempel på netværkskort -> http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/netvaerkskort.jpg

Det er enormt nemt at skifte og koster ikke mange basøre...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. november 2008 - 20:35 #17
Hvordan gik det? Fik du det til at fungere?
Avatar billede trench Nybegynder
12. november 2008 - 02:39 #18
Er ikke nået så lant med det.
Avatar billede trench Nybegynder
24. november 2008 - 19:58 #19
Læg svar for point.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. november 2008 - 22:51 #20
Hvis jeg har hjulpet... Vi vil gerne høre om du fik det til at køre stabilt, og hvad du gjorde for at få det til det.
Avatar billede carlodk Nybegynder
25. november 2008 - 08:12 #21
Vil give Victor ret, hvad har hjulpet.
Avatar billede trench Nybegynder
25. november 2008 - 17:08 #22
Jeg har stadig ikke fundet ud af noget. Syntes bare ikke i kan blive ved med at vente.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. november 2008 - 18:54 #23
"trench" > Jeg synes ikke jeg kan tilkomme point, hvis ikke min idé førte til nogen løsning. Finder du fejlen på et tidspunkt og det ikke skyldtes netværkskortet - så vend tilbage i denne tråd med oplysning om hvad problemet var, hvorefter jeg straks tilbage betaler dem til dig.
Avatar billede nex0r Nybegynder
02. marts 2012 - 15:52 #24
Hej .

Jeg har også stofanet og har samme problemer som dig.. det er fejlen ligger hos stofanet og ikke ved dig, fik dem til at komme af skifte en forstærker som var defekt i en af deres bokse. Og efter der har jeg ikke haft problemer med mit internet, indtil nu hvor de har skruet op for forbindelsen er samme problem kommet tilbage. overvejer kraftigt at skifte til andet selskab.

Mvh nex0r
Avatar billede Flinkowich Nybegynder
19. april 2012 - 21:02 #25
Ditto her... har lige opgraderet til en hurtige forbindelse - 40mbit i forventning om hurtigere og mere stabilt netværk. Jeg har testet hastigheden - upload/download - og den holder fint. Problemet er at linien er ustabil - der er for mange udfald. Udfaldene varer fra 20-30 sekunder til - sommetider - minutter. Flere gange om dagen. Oftest når der loades flere online tjenester ad gangen. Det er især tydeligt - når mine e-mail konti falder ud.

Det er ikke computeren der er problemet. Den bruger jeg på mit job også - her har vi en væsentlig langsommere forbindelse - til deling mellem flere, men oftest føles den hurtigere fordi der ikke er de her jævne udfald.

Det er ikke tilfredsstillende... bredbåndet er såmænd dyrt nok.