Avatar billede o0rp0o Nybegynder
20. oktober 2008 - 12:48 Der er 4 kommentarer

Hjælp søges til og komme i gang

Ja som overskiften siger søger jeg hjælp:D

jeg går med en lille ide som jeg måske vil starte på(vil ikke røbe så meget endnu:D)

men jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe.
jeg skal have noget hjælp til og komme i gang med at lave en hjemmeside og ved ikke rigtig hvordan man gør?

hvor skal man købe domæne henne hva koster det og alt sådan noget.

på siden skal der kunne ligges billeder ind og brugerne skal kunne betale med dankort og sms.

er der nogen som kan gi mig lidt råd til hvor jeg skal kigge og hvad man skal bruge for at komme i gang?

og hvis nogen skulle ligge inde med info på nogen som kan hjælpe med at få det hele op og køre må de meget gerne kontakte mig:D

jeg håber at høre fra jer allesammen

MVH o0RP0o

p´s er ny her inde og med hjemmesider i det hele taget så bær lige over med mig.<:D
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. oktober 2008 - 13:14 #1
Hvis du skal bruge et dk domain så koster det mellem 0-100 kroner, du kan søge på google.dk efter webhotel, men du kan prøve one.com, surftown.dk unoeuro.com - Du kan finde kritik af dem alle, de har mange kunder og mange kunder giver også utilfredse kunder :D

Hvis det er noget med at stabilitet er vildt vigtig for at du kan tjene penge, så skal du måske kigge på scannet.dk, dandomain.dk m.v. som tager en del mere - måske er deres oppetid bedre, det er jo en vurdering for den enkelte.

Et webhotel koster mellem 9-100 kroner pr. måned alt efter behov.

Hvis du skal bruge en SMS gateway så skal du regne med en oprettelse på et sted mellem 500-3500 kroner og en månedlig afgift på et sted mellem 500-2000 kroner.

Man tjener vel ca 30-50% af det en bruger giver for SMSen, altså 5 kroner for en sms giver nok dig mellem 2 og 2½ krone.

Her kan du få mere info hos Compaya.dk eller søge på google på 2-vejs sms gateway.

For at modtage dankort skal du have en aftale med PBS ca. 2000 i oprettelse, 1000 om året - se mere her http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/priser?mid=CADEC2D9-3DD2-4C68-A95E-496053106677

Du skal bruge en betalingsgateay, der kan du søge på google.dk eller se på fribetaling.dk.

Kan også finde nogen der kan hjælpe dig med, at lave systemet, men så er prisen nok omkring 750 timen, så ved ikke om du hellere vil selv :D
Avatar billede o0rp0o Nybegynder
20. oktober 2008 - 13:46 #2
Hej mange tak for det meget fine svar:D
jeg prøver at kigge lidt på det du har skrevet og ser om det kan føre til noget.
okay det var sku en dyr en hehe så må se om jeg selv kan finde ud af noget

høre gerne flere svar:D
Avatar billede big_ossi Nybegynder
20. oktober 2008 - 19:31 #3
Vil lige indskyde at sms gateway ikke behøver at koste 500 kr og der over i oprettelse og ej heller 500 kr i md

Kan give dig et tilbud som er meget bedre og på en shortcode som har den største gennemgang i danmark.

hvis du har en email vil jeg gerne sende det til dig.
Avatar billede simonbl Nybegynder
21. oktober 2008 - 17:50 #4
Hej,

www.amino.dk ('Mødestedet for iværksættere og selvstændige erhvervsdrivende') kunne også være et godt sted at kigge efter information.

Der er mange gode diskussioner omkring web-butikker osv.

- Simon