Avatar billede sjh Nybegynder
19. oktober 2008 - 22:45 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Domæne router

Findes der et stykke hardware som kan styre lokal-ip for domæner. ?

Det er lidt svært at forklar, men jeg prøver lige så må i bare spørg løs..

Det jeg vil er.

Jeg har flere domæner 1 ip og kun 1 port 80

Problemet er så at jeg har 2 server som skal deles om de domæner på port 80
og der ville jeg gerne have "noget domæne router" til at styre om domænet skal til den ene server eller den anden.

Fx :

domæne1.dk -> 10.0.0.3
domæne2.dk -> 10.0.0.3
...
....
osv..

domæne5.dk -> 10.0.0.4
domæne6.dk -> 10.0.0.4
...
....
osv..

Jeg er dog ikke sikker på om det hedder Domæne router :D
Avatar billede leif Seniormester
19. oktober 2008 - 23:00 #1
Du skal kigge på noget Proxy eller måske en ren load balancer kan klare opgaven. Men hvorfor ikke bare få flere WAN adresser af din udbyder ?
Avatar billede sjh Nybegynder
19. oktober 2008 - 23:20 #2
Ja min ISP er cybercity så jeg er ikke sikker på om jeg kan få flere WAN adresser.

Proxy: Ja lige nu bruger jeg også en proxy gennem apache. Problemet er bare at den server som styre proxyen spiser en hel del strøm, og den ville jeg gerne af med, og så bare køre det på 2 lille NAS-server.

Load balancer: Hvordan virker det ?
Avatar billede sjh Nybegynder
19. oktober 2008 - 23:21 #3
...og så bare køre det på 2 "SMÅ" NAS-server
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2008 - 07:58 #4
Så er det fordi du kører en Privat forbindelse, som erhverv vil de fleste udbydere gerne tilbyde dig flere IPadresser. Men overvej en MiniITX maskine med noget Linux som erstatning for din maskine som kører Apache Proxy
Avatar billede sjh Nybegynder
20. oktober 2008 - 15:00 #5
Ja nu er der Linux på de NAS Server jeg har, men jeg vil godt væk fra proxy-modelen da der skal redigeres alt for meget både i httpd.conf og hosts (win)
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2008 - 15:13 #6
Så er du nød til at finde dig flere WAN adresser.
Avatar billede sjh Nybegynder
20. oktober 2008 - 15:47 #7
Efter at ha søgt lidt rundt på google, er jeg kommet frem til at det måske er noget DNS server jeg skal bruge bare noget som kan styre det lokalt netværk..

Kan det lade sig gøre ?
og kan det købet som en (router boks)
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2008 - 16:09 #8
DNS til at håndtere sådan en forespørgsel, ja, så er det ikke en løsning jeg kender til.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
20. oktober 2008 - 22:20 #9
bruge en ISA server, så kan du have lige så mange server intern som du ønsker. Og alle de domain du har lyst til.
Og alt dette med kun en ekstern IP
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2008 - 22:33 #10
Hvad er det til forskel for hvad han har idag ?
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2008 - 22:33 #11
Og som han vil af med
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
25. oktober 2008 - 14:54 #12
at han kan nøjes med en wan ip
Avatar billede sjh Nybegynder
28. oktober 2008 - 03:09 #13
Der er nok ikke mere at komme efter.. smider du lige et svar leif ?
Avatar billede leif Seniormester
28. oktober 2008 - 07:44 #14
Svar.
Avatar billede sjh Nybegynder
28. oktober 2008 - 11:02 #15
Mange tak for hjælpen..
Avatar billede leif Seniormester
28. oktober 2008 - 11:08 #16
Håber du fik lidt ud af det.
Avatar billede sjh Nybegynder
28. oktober 2008 - 11:33 #17
tja.. desværre ikke hvad jeg havede håbet på.. :D
Jeg trode bare man kunne få (Købe) en boks som kunne gøre det for mig.. lidt på samme måde som nogle router som kan filter (blokke) for domæner.. men det ser ikke ud til at det findes..
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
30. oktober 2008 - 21:42 #18
Jo det gør, som jeg har skrevet, en ISA server
Avatar billede sjh Nybegynder
31. oktober 2008 - 14:43 #19
jonah.hex:

Det kan godt være at en ISA server ville kunne gøre det, men iden var jo, ikke at have en Windows server stående og bruge en masse strøm.