Avatar billede choco Nybegynder
19. oktober 2008 - 22:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at regne klokkeslæt om til tal.

Jeg sidder og prøver at lave en lønseddel i excel så jeg selv kan følge lidt med i om min løn passer.

jeg har så i en af cellerne brug for at regne timerne om i tal, (timerne er formateret som klokkeslæt)

starttid = B6
Sluttid = C6
Timer = G6

så er min formel for at regne timerne ud sådan her :
=HVIS(C6<B6;C6-B6+24;C6-B6)

Bagefter skal jeg så have det regnet om til tal som man burde gøre sådan her :
=G7*24

det virker på sin vis også som det skal så vidt jeg holder mig til en alm hverdag (7-14 evt)

men jeg møder kl 23 til 7 hvilket betyder jeg overskrider midnat.

er her nogen som så kan hjælpe mig til hvordan jeg nu regner de timer om til tal????
Avatar billede kabbak Professor
19. oktober 2008 - 23:00 #1
"så er min formel for at regne timerne ud sådan her :
=HVIS(C6<B6;C6-B6+24;C6-B6)"

skal være

Formel i G6 = C6-B6+(B6>C6)
husk at formater som tid

Formel i G7 =G6*24
husk ar formater som tal
Avatar billede vejmand Juniormester
19. oktober 2008 - 23:06 #2
Generelt er her en god artikel at blive klogere af: http://www.eksperten.dk/artikler/681
Avatar billede choco Nybegynder
20. oktober 2008 - 16:13 #3
kabbak > den formel du vil have i G6 gjord lige hele forskellen, så jeg takker mange gange, smider du et svar får du point :)
Avatar billede kabbak Professor
20. oktober 2008 - 16:15 #4
et svar ;-))
Avatar billede choco Nybegynder
22. oktober 2008 - 21:11 #5
jeg takker for hjælpen.. :)