Avatar billede linksys Nybegynder
19. oktober 2008 - 12:29 Der er 5 kommentarer

PGP Desktop og Lenovo Thinkpad T61

Kan læse at fingerprint softwaren til Thinkpad'en skulle kunne arbejde sammen med PGP WDE. Er der nogen som ved om man kan bruge fingerprint i stedet for at password når man skal låse harddisken op?
Avatar billede coderdk Praktikant
19. oktober 2008 - 13:08 #1
Hvis du har aktiveret TPM, og kører Lenovos software, så burde den fingeraftrykssoftwaren komme og spørge dig om den skal huske dit password. Hvis du har læst det et sted, så mon ikke det fungerer som du tror?

(I browserne, er det nok i øvrigt bedst at slå "husk passwords" fra, hvis du vil benytte fingeraftrykslæseren til det...)
Avatar billede linksys Nybegynder
19. oktober 2008 - 13:36 #2
Altså når jeg starter computeren swiper jeg min finger for at få den til at boote op. Ved ikke helt om jeg har forklaret det rigtigt :-) Det er fordi jeg har krypteret min harddisk, og så ville det jo være smart at jeg bare skal bruge min finger til at låse op. Dvs. først kræver den fingerprint for at boote op eller gå i bios. Så vil den have et password for at få harddisken til at starte op, som jeg gerne ville have kunne erstattes med fingerprint
Avatar billede coderdk Praktikant
19. oktober 2008 - 13:51 #3
Yeah din forklaring er fin. Jeg ved desværre ikke så meget om det - Har du den seneste version af PGP? I PGP 9.8 release notes står der:

"Trusted Platform Module (TPM) support for PGP WDE. PGP Desktop supports using the Trusted Platform Module as an additional authentication device for PGP Whole Disk Encryption if present on the motherboard and enabled via proper driver installation for your hardware. When use of the TPM is specified prior to encryption, the user can authenticate to the disk only on that particular machine, locking the disk to the machine hardware and thus deterring attacks such as hard disk theft. This feature works with passphrase users only and is compatible with the PGP WDE Single Sign-On
feature."

Så det lader til at det burde kunne fungere, som du ønsker... Var disken krypteret før du begyndte at bruge fingerprint softwaren? For så er det måske det?
Avatar billede linksys Nybegynder
19. oktober 2008 - 14:48 #4
Har den nyeste version ja. Og havde fingerprint softwaren installeret før jeg krypterede. Men da jeg krypterede havde jeg ikke mulighed for at gøre det med TPM som om den ikke kunne genkende den eller noget. Men har TPM, så jeg forstod det ikke lige helt. Skulle også mene jeg har de nyeste driver og nyeste software
Avatar billede linksys Nybegynder
19. oktober 2008 - 15:07 #5
Hmm lurer lidt på om det er fordi jeg kører 64-bit