Avatar billede pemo Nybegynder
18. oktober 2008 - 21:34 Der er 6 kommentarer

Trådløst netværk. Alle andre routere end min egen..

Hej eksperter!

Stor mystik: - Èn af husets PC'er kan ikke forbindes til vort trådløse netværk. Det vises ikke på listen over "tilgængelige netværk". - De andre trådløst forbundne PC'er i huset har ingen problemer med at få forbindelse. Problem-computeren er placeret tæt på routeren. Jeg kan se andre netværk i nabolaget, men ikke vort eget adgangspunkt.
Husets 15 årige "ekspert" har pillet i opsætningen for at få WOW til at køre på et lokalt LAN netværk. Men han har desværre glemt hvad det var han lavede.
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
19. oktober 2008 - 02:56 #1
Har du prøvet at opdatere listen over tilgængelige netværk? Ellers kan du prøve at deaktivere det trådløse netkort i 'netværksindstillinger' og aktivere det igen. Hvis det ikke virker må du lige skrive igen.
Avatar billede pemo Nybegynder
19. oktober 2008 - 11:50 #2
Jeg har deaktiveret / aktiveret. Jeg har endnog skiftet til et nyt netkort. Der er fin forbindelse med en gammel Topcom stick, men ikke med PCI netkortet. - Jeg har også byttet rundt på grafikkort etc. så netkortet fik en ny slot. - Ingen effekt.
Jeg har også slettet alle netværksforbindelser. - Det kan ende med at jeg forbinder den med et kabel. Så skal skidtet virke.
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
23. oktober 2008 - 02:09 #3
Har du kigget i enhedshåndtering og set efter om windows muligvis melder en mindre fejl på netkortet? Det kunne lyde sådan, hvis du ikke har problemer med andre trådløse kort. Prøv evt. at opdatere driverne til netkortet. Hvilken producent er din router fra og det trådløse kort?
Avatar billede pemo Nybegynder
23. oktober 2008 - 08:12 #4
Ingen fejl på netkortet. Det gamle kort er et Netgear (med nye drivere) og det nye et etellerandet kort fra Bilka. Routeren er en Linksys. Jeg kan ikke huske typen her, men det er den grimme blå med de to antenner.

Jeg må ha' testet kortene i en anden PC. - Det kan jo være bundkortet i problembarnet der er ved at være kaput?
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
24. oktober 2008 - 03:25 #5
He he. Tjaa. Jeg ved ikke hvor sandsynligt det er med bundkortet, men hvem ved.
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
24. oktober 2008 - 03:26 #6
Du må meget gerne poste resultatet efter du har testet det i en anden pc.