Avatar billede soax Nybegynder
18. oktober 2008 - 19:49 Der er 6 kommentarer

Indstallation af Harddisk driver i Vista indstallation

Jeg har været ved at installere Vista på min bærbar, men det ville den ikke fordi harddisken brugte MBR og ikke GPT. Jeg har nu fået konvertet disken til GPT, men nu siger Indstallation at der ikke er nogen disk i bærbaren eller at jeg skal indstallere en driver??

ps. jeg har heller ikke giver Harddisk et bogstav endnu!
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 22:00 #1
sådan installeres vista.

http://www.helgec.dk/vista-install.html

du skal måske lave en diskette med sata driveren på - den skulle ligge på den cd der fulgte med pc eller på motherboard fabrikantens side under model og så videre.

m.v.h
Avatar billede soax Nybegynder
18. oktober 2008 - 22:07 #2
Det er en bærbar så jeg ved sku ikke lige hvad det er for en disk der sidder deri. :-(
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 22:25 #3
hvad hedder pc eventuelt type nummer og så videre
bundkort
grafik kort og så videre det er standard oplysninger

du kan godt se hvis du var kommet til mekanikkeren og spurgt om han ville lave den og du ikke aner hvad det er for så havde svaret nok været - kom igen når du ved havd det er for en.

misforstå mig ikke - alle der skriver herinde lider under manglende oplysninger der skal hives ud af folk.

venter på svar.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 22:39 #4
der er en alternativ vej ved at lave en cd og boote op på den og oprette en partition.

den hedder gparted-live

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=125754

man laver den som en bootbar cd

billeder med hvordan du gør

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

m.v.h
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
19. oktober 2008 - 04:32 #5
Hvorfor kan du ikke installere på en mbr partition? Så vidt jeg har erfaret mig, så skulle det ikke være noget problem at installere på en MBR partition. Hvad er dine specifikationer?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 09:36 #6
var det lsøningen