Avatar billede denjoer Nybegynder
18. oktober 2008 - 10:36 Der er 3 kommentarer

Group policy hvordan gør man brugere til lokal administrator?

Hej, vil høre hvordan man via group policy gør alle brugerne til lokal administrator på deres pc. Der køres med mandatory profiles. Har læst lidt om Restricted Group men det virker temmelig kompliceret. Er der en som har en god løsning. På forhånd tak.
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2008 - 13:06 #1
computer configuration --> windows settings --> security settings --> restricted groups.

Har en pc ikke kontakt til domænet vil brugeren ikke være lokal administrator.
Avatar billede denjoer Nybegynder
18. oktober 2008 - 15:26 #2
Jo brugerne samt deres pc´er har kontakt til domænet men de skal være lokal administrator når de logger på en pc og det er de ikke nu. Hvordan løser jeg det bedst?

Det er kun et gæt restricted groups kan løse denne opgave men er langt fra sikker.
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2008 - 15:53 #3
som jeg skrev ovenfor. Jeg gør blot opmærksom på, at er der en der har laptop og logger på hjemme, i lufthavnen eller whatever uden at have kontakt til domænet, så vil brugeren ikke være lokal administrator.