Avatar billede hat1 Nybegynder
17. oktober 2008 - 22:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opløsning på web'en med widescreen

Har lige købt en hp wide screen 24 " skærm som sidder på et nvidia gforce 8500Gt kort koblet med et hdmi kabel. Den eneste opløsning som ikke giver et sløret billede er 1920x1200 som også er den højeste opløsning man kan vælge. Jeg må indrømme at teksten bliver en smule for lille til mig og har derfor sat en brugerdefineret dpi under skærminstillinger i vista. Så nu mangler jeg bare at få tekst størrelsen lidt op når jeg surfer på nettet med enten firefox el explore. Her har man jo bare det problem at det er udvikleren af siden som bestemmer font og font størrelse. Selvom man godt selv kan gennemtvinge en anden fontstørrelse bliver det aldrig rigtig godt, nogle sider bliver fine andre bliver helt mærkeligt i layoutet. Så altså er det beste vel at holde sig til det udvikleren af siden har bestemt, men som sagt synes jeg det bliver for småt med den opløsning jeg er nødt til at anvende. driverene er opdateret til nyeste. Hvad gør jeg?
Avatar billede hat1 Nybegynder
13. november 2008 - 22:23 #1
Der er ingen som kan hjælpe. Jeg lukker og slukker, Har også efterhåndet lært at leve med det.
Avatar billede hat1 Nybegynder
13. november 2008 - 22:33 #2
prøver lige om jeg kan få lukket den her.