Avatar billede ansu Nybegynder
17. oktober 2008 - 20:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vor lan-partys store nemesis - Hjælp!

Hej venner!

Jeg og en ven skal til at fyre op for en spil-aften med vore 2 computere, men lige som vi har sat os er min vens pc pludselig gået grassat;

Den kørte fint de første 5-8 min den stod tændt. Men så kom der røde og grønne streger hen over skærmen. Jeg genstartede men de var der også i bios og skriften har en masse mærklige tegn også i bios.
Det bliver ved med at være der med mindre den har været slukket i længere tid(over 1 time)
Jeg har støvsuget mit grafik kort og sat det i igen men det løser ikke rigtig problemet. Den er også meget langsommere så det er ikke skærm eller kabel til skærmen der er noget i vejen med. Har den nyeste driver til grafik kortet. Har prøvet at geninstallere driveren og køre i fejlsikret tilstand men lige met hjælper det.
Cpu og grafik kort køler køre begge findt. Hvad kan det være?
Avatar billede coderdk Praktikant
17. oktober 2008 - 21:35 #1
Det lyder som om at grafikkortet er stået af. Prøv at bytte rundt på grafikkortene.
Avatar billede coderdk Praktikant
17. oktober 2008 - 21:35 #2
(jeg havde en ældre Dell der gjorde præcist dét)
Avatar billede ansu Nybegynder
17. oktober 2008 - 21:50 #3
Det er grafik kortet. I enhedshåndtering siger den ; "kode 10, enheden kan ikke starte. Mit grafik kort er geforce 8800 gtx ca 2 år gammelt
Avatar billede ansu Nybegynder
17. oktober 2008 - 22:51 #4
Nu har vi prøvet at opdatere driveren (Nvidia Geforce 8800GTX) fra 1.75 til 1.78 (nyeste) men uden noget resultat...
Avatar billede ansu Nybegynder
22. oktober 2008 - 22:59 #5
Nå, min ven som havde problemet har besluttet sig for et nyt køb af grafikkort og tager chancen.. tak for forsøget coderdk!