Avatar billede brnnaf Nybegynder
17. oktober 2008 - 15:18 Der er 9 kommentarer

.net framework og temp folder

Jeg kan ikke få installeret .net framework 3.. Installationen stopper pga fejl og skriver at der ikke var filer i temp folder. Når jeg starter installationsprogrammet starter den med at lægge filer(temp?) over på min eksterne harddisk. Når jeg fjerner den eksterne harddisk gemmes filerne på bare på C drev. Hvordan får jeg windows til at gemme filer i temp folder igen og kan det være derfor jeg ikke kan installere .net framework 3? Har prøvet at installere rigtig mange gange og håber virkelig at i kan hjælpe..
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. oktober 2008 - 15:55 #1
Kunne det tænkes at .net framework er afhængig af at filerne ligge i temp på C drevet?
Hvorfor vil du have temp filer til at ligge på ekstern harddisk?
Avatar billede off-line Nybegynder
17. oktober 2008 - 17:14 #2
Filerne ligger muligvis i en anden temp end C:\Temp, nemlig her:
C:\ Document and settings\ brugerens navn\ (skjult fil) lokale indstillinger\Temp

Det er da mærkeligt, at framework lægger filer på din eksterne disk, det er vel
ikke fordi, den partition hvor windows ligger på, er fyldt op til drøblen?
Avatar billede brnnaf Nybegynder
17. oktober 2008 - 17:30 #3
Kører tit ccleaner så den burde tømme temp mappen. Ved ikke hvorfor den gemmer temp på ekstern harddisk..
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2008 - 10:22 #4
Kører du med kryptering, enten XP`s eller 3.parts ?
http://support.microsoft.com/kb/307877

Hvis du har kryptering på, så vil du komme udfor, at den vil ligge disse filer på et ikke krypteret drev - f.eks dit externe drev, men .net vil "lede/lægge" filerne på "c"-drevet i temp og så installere derfra
"C" kan også være andet - kommer an på din opsætning og partitions bogstav med styresytem installeret.

Så vidt jeg lige husker, så kunne man med .net framwork 2 eller en hotfix dertil, selv få lov til at ændre placeringen af .net temp filerne også - kan det evt. være dit problem med at den vil installere på extern ?
Avatar billede brnnaf Nybegynder
19. oktober 2008 - 17:27 #5
nej jeg kører ikke med kryptering. Men fik endelig installeret net framework, men xp gemmer stadig backup filer osv på ekstern. Har skrevet til microsoft, og venter på svar..
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2008 - 17:32 #6
Har du f.eks installeret .net framework 2 og ændret sti ?
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede brnnaf Nybegynder
21. oktober 2008 - 19:31 #7
Har fået installeret framework nu, men er MEGET interesseret i hvordan jeg får xp til at udpakke i temp igen..
Avatar billede haverslev Novice
21. oktober 2008 - 20:32 #8
Avatar billede haverslev Novice
21. oktober 2008 - 20:58 #9
Desværre Ikke det rigtige link

H-klik på Denne Computer, klik på Egenskaber, klik på faneblad Avanceret - klik på knappen Miljøvariabler
Overste boks skal bestå af 2 linier, nemlig:
%USERPROFILE%\Lokale indstillinger\Temp
Hvis ikke, så ændre det, ved at klikke på redigere

I den nederste boks, finder du frem til linien
TEMP
Marker linien og klik på rediger og der skulle gerne stå: %SystemRoot%\TEMP

find du frem til linien
TEMP
Marker linien og klik på rediger og der skulle gerne stå: %SystemRoot%\TEMP