Avatar billede skyt Nybegynder
17. oktober 2008 - 12:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Batch, flere filer ændres til nye fortløbende navne.

PhotoshopCS2

Jeg har ca. 90 unikke mapper med dertilhørende billeder. disse billeder skal omdøbes således navn passer til mappen. Dvs. de billeder der ligger i mappen "hans" skal i stedet for at være navngivet "Img_0185.jpg", "Img_0186.jpg" ændres til "hans_001.jpg", "hans_002.jpg"

Umiddelbart vil jeg bruge en batch - men jeg kan ikke gennemskue opsætninge.. .
Avatar billede hcma Novice
17. oktober 2008 - 13:22 #1
det kan du bare gøre i Windows Stifinder :o))

nr 80:  http://www.hcma.dk/tips71to80.htm#no80
Avatar billede hcma Novice
17. oktober 2008 - 13:24 #2
skulle nok have været et svar ;o)
Avatar billede skyt Nybegynder
17. oktober 2008 - 13:52 #3
Super - tak for hjælpen.
Avatar billede hcma Novice
17. oktober 2008 - 14:23 #4
selv tak :o)
18. oktober 2008 - 12:25 #5
Dette trix er endnu bedre ->
http://www.eksperten.dk/artikler/180
Der ka' du selv 100% bestemme navnet/nummer/rækkefølge/...
Avatar billede hcma Novice
18. oktober 2008 - 12:37 #6
karise larry >>  så vidt jeg husker forbliver navnet da det samme på hele mappen, og det er kun nummer/rækkefølge...  der kan "leges" med;  eller husker jeg forkert ?
18. oktober 2008 - 12:56 #7
http://www.eksperten.dk/artikler/180 - du ka' selv definere navnet / nummer / placering / osv

Eks

RUSTur2007-100.jpg
RUSTur2007-200.jpg
RUSTur2007-300.jpg
RUSTur2007-400.jpg

og grafisk mm. ka' du flytte rundt på rækkefølgen af billederne mm. ... De ønskes til sidst ikke nødvendigvis i samme oprindelige rækkefølge efter navn/dato/tid/ ...

Jeg bruger trixet meget...
Avatar billede hcma Novice
18. oktober 2008 - 13:19 #8
altså det samme som i Windows Stifinder
Der kommer de bare til at hedde:
RUSTur2007.jpg
RUSTur2007(1).jpg
RUSTur2007(2).jpg
o.s.v....
Navnene forbliver ens - det er "kun det efterfølgende nummer som kan "leges" med
18. oktober 2008 - 13:35 #9
Hvis man nu ikke ville have disse () med ... og evt. have den til at starte ved nummer 400 med 100 i spring.
Og du ka' flytte rundt på rækkefølgen mere eller mindre grafisk.

Har lige kigget i [Help]; der er en pokkers masse variable muligheder af lege med.
Bla "DateTimeOriginal" forstået på den måde at få nummereret filen efter oprindelige dato/tid. Eks. hvis filerne kommer fra forskellige kameraer... Og hvis filen har været igennem lidt billedbehandling...
Avatar billede hcma Novice
18. oktober 2008 - 14:06 #10
er klar over at der er flere muligheder for bl.a. nummereringen i IrfanWiev og det er bare at gå igang med at lege  :o)