Avatar billede Champione Praktikant
17. oktober 2008 - 09:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mangler lyd i XP!

Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig? Nu har jeg kæmpet med at få lyd på mit Asus p5k bundkort i to dage, og det vil simpelthen ikke virke, trods utallige forsøg, og forskellige fremgangsmåder..

1: Jeg har installeret XP på computeren..

2: Jeg har forsøgt både at installere opdateringer inden installeringer af lydkort, og jeg har forsøgt UDEN at hente opdateringer..

3: Det her udråbstegn der er ud fra PCI-device i enhedshåndtering, det har jeg også, men når jeg installerer KB888111dk, så forsvinder det, når min KB888111dk installation er færdig, springer "guiden ny hardware" op, jeg lader den køre, den finder ganske rigtigt driverne, MEN, i enhendhåndtering er det et ! ud fra "Lydenhed på "High Defination Audio-Bus"

4: Jeg har tjekket bios, og mit HD-audio står til at være aktiveret.

5: Uanset fremgangsmåde, kan jeg ikke få opdateret det her HD-audio så det fungerer, og det gør sådan set også at mine driver ikke vil installeres ordentligt, da den HVER gang melder fejl i "Realtek HD-audio driver"..

Er der en der ved hvad jeg skal gøre, jeg får folk på besøg i aften, og ville da meget gerne kunne afspille min musik..

På forhånd tak!!!

/JJ

Specs:
Asus p5k bundkort
Intel Core 2, Quad q6600 processer
Inno 3d Geforce 8800GTX grafikkort.
Avatar billede peet-49 Novice
17. oktober 2008 - 09:19 #1
Du skal installere driver til bundkortet, det ligger på cdèn, der fulgte med bundkortet.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2008 - 10:43 #2
følg peet-49 forslag og se så bagefter på asus side om der ikke er opdateringer du mangler.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5K
Avatar billede Champione Praktikant
17. oktober 2008 - 12:45 #3
Jeg har prøvet at installere bundkortet! Men kan ikke få lov at installere lyddriverne da der er fejl i realtek hd-audio driveren.. Det er som om xp ikke vil acceptere den her "High definition audio", og den kan ihvertfald ikke finde drivere der spiller ordentligt sammen med dem..

Kan selvfølgelig lige prøve at opdatere fra Asus' hjemmeside når jeg kommer hjem fra arbejde, men det virker som om at problemer ligger i XP, den tillader ikke driveren at installere ordentlig, den finder drivere og installerer, men melder ud til sidst at enheden muligvis ikke virker korrekt, og det resulterer i at jeg ikke kan få lagt Realtek-audio driverne ind, hverken de senest hentet eller dem der ligger på cd'en, der fulgte med bundkortet, gør det nogen klogere, kom lige lidt mere info på her..

Håber virkelig jeg/vi kan løse det her snarest.. :(

Tak
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2008 - 14:06 #4
der ligger 3 stk så mon ikke en af dem duer.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5K

du skal selvfølgelig fjerne alt det andet skrammel du har lagt ind hvis der er noget eller rester.

man installerer softwaren og genstarter og sætter stik i bag på pc.

det kan godt være den igen kræver genstart
Avatar billede Champione Praktikant
17. oktober 2008 - 16:37 #5
Jeg kan stadig ikke! Jeg har lige prøvet at reinstallere XP, og opdatere alle drivere, undtagen lyden, dvs. bundkort, grafikkort, lan-driver, osv... !

Den melder stadig fejl i installering af "Realtek HD Audio Driver".. Og under Lydenhed på "High Defination Audio-Bus" i Enhedshåndtering er der et udråbstegn!

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, det virker ekstremt mystisk at uanset hvad jeg gør hvordan, er resultatet det samme? :S
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2008 - 17:46 #6
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2008 - 17:47 #7
Avatar billede Champione Praktikant
18. oktober 2008 - 12:14 #8
Det virker desværre heller ikke! Samme resultat...

Fejl i Realtek HD audio.. Lugter det ikke lidt at jeg skal investere i et lydkort?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 12:38 #9
du skal ikke give op fordi det ER driveren der er problemet.

hvis du installerede vista ville den garanteret finde lyden selv

det kan jo være du ikke skal køre install men gøre sådan her.

fjern først alt hvad der ligner det til lyden du har installeret i kontrolpanel system enhedshåndtering

genstart
nu skulle den jo vise ny harware fundet og lad den så selv søge på cd du fik med fra asus

jeg bruger vista - det er derfor jeg ligesom skal hvad var det nu det hed på huskeren.

det har SIKKERT ikke noget med det at gøre men opdater din bios

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5K

den er oppe i version 1103 tror jeg der stod.

i mit downloader jeg filen til et sted
formaterer en diskette med systemfiler på
udpakker filen til diskette
under genstart i bios og opdaterer den derinde fra.
Avatar billede Champione Praktikant
13. februar 2009 - 15:04 #10
Okay, denne er vidst ikke lukket..

Men FANDT ud af det, vil gerne lige dele min erfaring, når xp er installeret, så installerer man netkortet som det første, installer ALLE opdateringer fra Windows, og installer efterfølgende den seneste lyddriver fra Realtek, så virker HD lyd, og alle udråbstegn i enhedshåndtering er væk... :-)
Avatar billede Champione Praktikant
13. februar 2009 - 15:05 #11
Okay, denne er vidst ikke lukket..

Men FANDT ud af det, vil gerne lige dele min erfaring, når xp er installeret, så installerer man netkortet som det første, installer ALLE opdateringer fra Windows, og installer efterfølgende den seneste lyddriver fra Realtek, så virker HD lyd, og alle udråbstegn i enhedshåndtering er væk... :-)
Avatar billede alexbalex Nybegynder
18. februar 2009 - 19:34 #12
fungere grafik kortet så sammen med lyden?
Avatar billede Champione Praktikant
19. februar 2009 - 17:02 #13
Grafikkort?
Ja naturligvis?