Avatar billede kazlen Nybegynder
16. oktober 2008 - 15:48 Der er 3 kommentarer

oprydning af chart-indeks numre

Jeg har et ark med 10 charts(grafer). Men mit første chart har nummeret 43! Hvordan kan man rydde op, så nummer af chart passer til det aktuelle antal charts?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. oktober 2008 - 16:32 #1
...højreklik på fanebladet og omdøb manuelt?
Avatar billede kazlen Nybegynder
17. oktober 2008 - 10:02 #2
Problemet er at alle charts ligger i et sheet. Jeg vil vha en makro gennemløbe alle charts og ændre forskellige værdier i hvert chart. Men når jeg ikke kan se, hvad det enkelte chart har af nummer, er det svært.
Hvis jeg markerer et chart kan jeg finde dets nummer vha.

Sub nr_active_chart()
'giver nummeret på den aktive chart, kræver at chart er markeret!
Dim sChartname As String
Dim sSheetname As String
sChartname = ActiveChart.Name
sSheetname = ActiveSheet.Name
sChartname = Right(sChartname, Len(sChartname) - Len(sSheetname) - 1)
End Sub

Mit første chart har nummer 43. Det ville være nemmere hvis det starter med 1.
Avatar billede peejay Nybegynder
20. december 2008 - 11:49 #3
Hej,
Hvis dine spørgsmål stadig er aktuelle er du velkommen til at tage fat i en af os. Se mere på www.exacto.dk
Mvh
pjn