Avatar billede nielsniemann Nybegynder
13. december 1999 - 22:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Tilføj/Fjern Programmer

Hej.
>>tro det eller ej<<

Med en kortomfattende og forvirret og næsten umuglis beskrivelse, be'r jeg alle jer derude, som med lidt mere logisk sans, og med forstand for registreringsdatabasen  gør et ihærdigt forsøg på, at svare mig på følgende:

UNDER:
-start, indstillinger, kontrolpanel findes tilføj/fjern programmer (som alle jo kender). der ses "all" de programmer du hart indsstalleret... Det GJORDE der også ved mig.

HELE LISTEN ER FULDSTÆNDIG BLANK !!!!!

Avatar billede mukke Nybegynder
13. december 1999 - 22:28 #1
Hm.. kedelig ting.

Selvom det ikke umiddelbart gør noget, da det ikke er noget programmer har brug for til normalt brug, vil jeg alligevel anbefale en reinstallering af Windows, da det senere kan blive irriterende og ikke mindst fordi det ikke er godt at vide hvad der ellers er røget....

(Beklager jeg ikke har en egentlig løsning på problemet.)
Avatar billede nielsniemann Nybegynder
13. december 1999 - 22:37 #2
En reinstall er nok løsningen.

Alting kan løses med en reinstall, men det her "nægter" jeg at bruge en reinstall på :-)

Jeg er under uddannelse til Datamekaniker/IT-Supporter.... så jeg ser meget gerne en løsning på dette.

men tak til alle jer der gi'r en kommentar på problemet !!!
Avatar billede cldu Nybegynder
14. december 1999 - 01:17 #3
Prøv at hente TWEAK-UI ned fra Tucows... Den går nemmerlig ind og læser reg-basen på netop dette sted. I tweak-ui har du mulighed for at bestemme HVILKE programmer der skal vises i denne liste. HVIS dine prog's er registreret noget sted i system og den fejl du har en en sædvanlig LAM-fejl i win9x, så skulle det være muligt for dig at hente TweakUI frem fra kontrolpanelet, slå alle de programmer der er FRA i TWEAK-UI, genstarte og så slå alle programmer TIL igen... :-)

Virker det ikke, skyder jeg én fra Microsoft. =:-)>
Avatar billede lowrider Nybegynder
14. december 1999 - 08:47 #4
>>cldu
Bill Gates tak!
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
14. december 1999 - 09:28 #5
Neej ikke Bill, han er mit store idol..
Avatar billede cldu Nybegynder
14. december 1999 - 12:05 #6
*lååål*
Avatar billede sirius Nybegynder
14. december 1999 - 13:45 #7
tweak-ui ligger også win98 cd'en
Avatar billede nielsniemann Nybegynder
14. december 1999 - 19:43 #8
Tweak UI.....
En hurtig kommentar fra mig skal lige lyde......

I har fuldstændig ret i det med Tweak UI !!!
Den plejer faktisk at virker til meget, men her.. nope :-(

(sjovt nok, er det min første fejl, og eneste ting jeg kan klage over i win98 sec. efter jeg fik den gamle udskiftet)

H V O R F O R :))))

Nåemen, andre gode forslag ???
Avatar billede cldu Nybegynder
14. december 1999 - 23:42 #9
hmmmm... så står jeg af.. :-/
Avatar billede leif Seniormester
15. december 1999 - 12:39 #10
Det er en kun Re-install der virker på dette tilfælde, desværre.

/leif
EDB-Hjelpen@sol.dk
Avatar billede nielsniemann Nybegynder
15. december 1999 - 22:03 #11
Jaa, samme tanker har jeg og så.

Men nå ja. En hel frisk start er jo heller ikke værst :-)
Avatar billede olebloch Nybegynder
05. januar 2000 - 03:30 #12
Yderst mystisk men nogle ganske få programmer efterlader ikke den mulighed for at afinstallere på denne måde. Men hvis uninstall filer er der så ligger de i c:\windows mappen de startet med "un" et eller andet og startet af installation kik lige der
VLH
Ole
Avatar billede olebloch Nybegynder
05. januar 2000 - 03:31 #13
Det var et svar :)
Yderst mystisk men nogle ganske få programmer efterlader ikke den mulighed for at afinstallere på denne måde. Men hvis uninstall filer er der så ligger de i c:\windows mappen de startet med "un" et eller andet og startet af installation kik lige der
VLH
Ole
Avatar billede schubert Nybegynder
05. januar 2000 - 20:39 #14
Det kan være en eller anden entry der ligger og spærre i reg.basen - prøv at køre regedit.exe fra Microsoft der plejer lige at fjerne den slags
Avatar billede nielsniemann Nybegynder
06. januar 2000 - 21:20 #15
Naa, regedit.exe har heller ingen effekt-har prøvet... og al anden goden med tingene/systemet gi'r hele rikke en fornuftig forklaring. Men tilbage er der kun Microsoft som kan svare på dette mindre mysterie...

OG SÅ LIGE DET SJOVE.....

det er sket for mig igen.... denne gang er nummer 3!!!

Men ja ja.....
Avatar billede olebloch Nybegynder
06. januar 2000 - 22:22 #16
Kender du programmet Clean sweep hvis du har en hurtig forbindelse så kan du hente det på www.download.com det er forygende sejt oprydning program der også renser regdatabasen for ubrugte nøgler
Avatar billede schubert Nybegynder
06. januar 2000 - 22:52 #17
undskyld, det var forkert svar - du skal bruge det der hedder RegClean fra Microsoft - hvis du ikke kender /har programmet - sender jeg det gerne til dig (ca. 850 KB)
Avatar billede nielsniemann Nybegynder
07. januar 2000 - 09:04 #18
Sorry !!!
Jeres løsninger havde ingen indflydelse, eller gav blot en nærmere forklaring på Windows Mysteriet.....

>>og så er det lige at man vil skrive til Microsoft.. men når man mangler adressen til dem... findes den bare ikke...<<

Jeg gi'r (acceptere) den første, der gi'r mig en "normal" adresse til Microsoft Danmark, så jeg kan få skrevet til dem per brev.
-og husk, at det skal være til deres support.

BRUG FØLGENDE EMAIL SOM STÅR ET PAR LINJER LÆNGERE NEDE

På forehånd... al tak for jeres indsats!

MVH Niels Niemann
niels.niels@mail1.stofanet.dk
Avatar billede th Nybegynder
09. januar 2000 - 21:46 #19
Jeg kan desværre ikke give dig en adresse, men jeg har et telefon nummer til microsofts kundetjæneste for teknisk suport.
Nummeret er: 44 89 01 11.
(De har åbent mandag-fredag: 09:00-17:00)

Mvh. TH