Avatar billede tiltthis Nybegynder
15. oktober 2008 - 18:12 Der er 8 kommentarer

Død Computer

Hey

Efter en lang dag på jobbet og vade ture igennem regnvejret kommer jeg endelig hjem og går ind for at tænde min stationære, men når jeg trykker på knappen sker der absolut ingenting!

perfekt!

Jeg kan se bagpå at der er lys i netværkskortet men eller reagerer den slet ikke, det skal siges da jeg slukke for den imorges nåede jeg kun lige at trykke på ''shut down'' også instaslukkede den som om nogen tog strømmen til den (og det var der selfølgelig ikke).

Nogen der har en ide om hvad jeg kan prøve for at få liv i dyret igen?

MVH

Deeds
Avatar billede hottadpole Nybegynder
15. oktober 2008 - 19:12 #1
Du kan prøve at afmontere ATX stikket og kortslutte den grønne med en af de sorte, lige meget hvilken. Hvis strømforsyningen ikke starter er fejlen fundet.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. oktober 2008 - 20:21 #2
Ellers prøv at tage strømstikket til stikkontakten fra i ca. 1 minut.
Avatar billede tiltthis Nybegynder
15. oktober 2008 - 21:18 #3
@jasveg

det har jeg prøvet men desværre uden held

@hotteadpole

Super, det vil jeg da prøve

@alle

Jeg glemte at sige, min strømforsygning døede for ca 4-5 måneder siden så  skiftede jeg fra den originale 450W til en 400W strømforsygning, kan det være derfor at den er gået kold?

jeg havde faktisk helt glemt indtil min lillebror mindede mig om det....
Avatar billede off-line Nybegynder
15. oktober 2008 - 21:38 #4
At computeren ikke skulle kunne starte op med 400W tror jeg ikke på.
Men du kan prøve at kortslutte en grøn og sort ledning. Hvis der ikke sker noget,
så er strømfosyningen (eller en sikring?) røget.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. oktober 2008 - 21:39 #5
ØV!!! det har hottadpole jo allerede skrevevet:(
Avatar billede tiltthis Nybegynder
15. oktober 2008 - 21:49 #6
forstå mig ret, jeg skiftede fra en 450W til en 400W for 4 måneder siden og det har virket fint indtil idag...
Avatar billede off-line Nybegynder
15. oktober 2008 - 22:02 #7
Jo det var klart nok, og såfrem strømforsyningen er i orden, så glem den:)
Avatar billede off-line Nybegynder
10. november 2008 - 14:03 #8
Hvad fandt du ud af?