Avatar billede greco Nybegynder
15. oktober 2008 - 15:24 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg min eksterne harddisk gennem router'en?

Hej

Har netop købt både ny router og ekstern harddisk. Læste mig til at det var muligt at koble den eksterne harddisk til routeren med et USB-disk, så det har jeg gjort. "Fidusen" er at jeg vil have den eksterne harddisk til blot at stå inde i skabet sammen med routeren og så kunne gå ind på harddisken over mit trådløse net ligemeget hvor jeg er i lejligheden. Ligesom en hvilken som helst anden mappe i windows stifinder.

Men hvordan "finder" jeg harddisken/får oprettet fobindelse til den når den ikke er koblet direkte til computeren? Vil gerne gøre det på "den nemme måde" a la beskrevet ovenfor, det burde vel kunne lade sig gøre.
Avatar billede locke Nybegynder
15. oktober 2008 - 15:29 #1
og routeren hedder?
Avatar billede greco Nybegynder
15. oktober 2008 - 22:03 #2
Det er en "D-link DIR-855 Wireless N Quadband Gigabit Router". Og min eksterne harddisk er en Western Digital MyBook II på 500 GB.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
19. oktober 2008 - 14:24 #3
tjek web interface på router
eller
\\router ip
i RUN
Avatar billede greco Nybegynder
23. oktober 2008 - 15:49 #4
hej jonah.hex

Kan du uddybe det? Så hardcore er jeg ikke.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
25. oktober 2008 - 14:56 #5
tjek web interface på router

eller sktiv
\\router ip
i Start -> RUN
Avatar billede greco Nybegynder
26. oktober 2008 - 19:07 #6
har tjekket alt igennem der (i den grad jeg har fortand på det og det er selvfølgelig begrænset), og kan ikke finde noget. Jag kan "add wireless device", men det er det der kommer tættest på.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
30. oktober 2008 - 21:38 #7
så må det være en hest
Avatar billede greco Nybegynder
31. oktober 2008 - 09:02 #8
en hest!???
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
04. november 2008 - 12:07 #9
Jeg har samme router, og er derfor også interesseret i, hvordan der sættes en usb disk eller en usb printer til.
Så hvis nogen har en løsning må i gerne give lyd...
Avatar billede smasher1000 Nybegynder
04. november 2008 - 12:22 #10
Enig med jonah.hex
Det må være en hest.
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
04. november 2008 - 13:08 #11
Har lige kigget lidt mere på d-links hjemme side og her står at "USB 2.0-port bruges
til nem konfiguration af Windows Connect Now"

http://dlink.dk/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFCF834mptYKO9ZTdvhLPG3yV3oWI94j6ltbNlwaaRp7jUtFD2onGQTo48EAdzvzKDpKUkQtOnZboI=

- men ikke noget om at man kan tilslutte eksterne enheder den vej... :-( Surt - men ellers er det en rigtig god router...

Det er bare ikke hvad man har kunne læse i div. test af routeren. I denne http://www.pcworld.dk/art/10001?page=7
står det som om, man kan koble en ekstern disk på, og derved få et netværksdrev. Måske man skulle kontakte forfatteren til artiklen og bede ham forklarer??? :-)

Så hyp hyp - det er nok en hest...
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
04. november 2008 - 13:50 #12
Har lige fået et svar retur fra forfatteren til artiklen i PCWorld, at der er tale om en fejl i artiklen. Der kan ikke tilsluttes et eksternt drev til, så det bliver et netværksdrev... men kan alene bruges til konfiguration af WCN (hvad det så end er...)
Avatar billede greco Nybegynder
04. november 2008 - 15:45 #13
Hej gustenmaster. fedt nok, læste også artiklen og det var faktisk en af grundene til at jeg købte router'en. Kan det virkelig passe?

Hhmmm, tænkte også lidt over det hele. Hvad ville fordelene egentlig være ved at have den sat til gennem routeren frem for gennem computeren? Hvad var dine intentioner med det?
Mine intentioner står allerøverst, men det kan jeg vel også hvis den er koblet til min stationære computer. Spørgsmålet er så bare om den stationære skal være tændt for at jeg kan gå ind på den eksterne harddisk som netværksdrev??
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
04. november 2008 - 22:13 #14
Det der desværre ud til, at det er sådan. De har lavet en anden - DIR-825 - som vist kan det vi gerne vil have den til, men den er ikke på den danske side...

http://www.dlink.com/products/?sec=1&pid=681

Og fordelen ved, at den sidder på routeren og ikke på en computer, er at man ikke skal have computeren tændt hele tiden = mindre strømforbrug.
Hvis den kobles på en pc, skal denne være tændt hele tiden, og være delt.

Grunden til at jeg købte den, var også at jeg havde læst at den kunne bruges som netdrev, men også fordi min gamle ikke kunne sende kraftigt nok. det kan den nye + mere, så jeg har nu ikke fortrudt købet.. :-)
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
04. november 2008 - 22:32 #15
Et alternativ er jo så, at købe et NAS drev f.eks.

http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=340

www.Synology.com

eller lign.
Avatar billede greco Nybegynder
27. november 2008 - 21:45 #16
hej igen gustenmaster. Har ventet længe, men det endte med at jeg købte en synology ds 107+, og har endelig fået den ind ad døren. Den opfylder alle de behov jeg har. Så nu skal den bare sættes op. Hvis du angiver noget som et svar, vil du få point'ene.
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
27. november 2008 - 22:24 #17
svar c",)
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
27. november 2008 - 22:24 #18
hov - svar c",)
Avatar billede greco Nybegynder
27. november 2008 - 22:52 #19
Hvis du kan hjælpe med andet, så har jeg nogle problemer med selve opsætningen af drevet. Hvis du tjekker mine andre spørgsmål kan du måske give et par hints ang det. Tak for det ellers.
Avatar billede mostergaard Nybegynder
29. december 2008 - 15:27 #20
Jeg har set på D-links hjemmeside, at man kan opdatere flere af de ældre routere inkl. 855 til at have shareport.
http://webapps.easy2.com/cm2/flash/generic_outline_index.asp?page_id=35878759

Dvs. at I burde kunne anvende ekstern harddisk til D-link DIR 855.

Håber det virker.