Avatar billede wulffygirl Nybegynder
14. oktober 2008 - 23:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

popup ved downloading af filer

Det handler om det popup vindue der som regel dukker op hvis jeg trykker "download" på en tilfældig hjemmeside, hvor den så spørger om man ønsker at gemme filen eller åbne den direkte.. Jeg kom ved en fejl til at sætte krys i at den skulle gemme filer jeg ønsker at downloade automatisk og det ønsker jeg ikke mere.. Så hvordan får jeg den til at spørge igen hver gang?
Popuppen kommer jo ikke længere da den jo gemmer automatisk når jeg vil downloade noget..
Forresten, har jeg lige fået tilføjet "Download Statusbar" til min Firefox browser..
Avatar billede ThomasK Nybegynder
15. oktober 2008 - 00:03 #1
Hvilken ver. brruger du? Måske mangler du flue under "Funktioner" -> "Indstillinger"

Uder "Filhentning"
-> Vis filhentningsoversigten når en fil hentes
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
15. oktober 2008 - 00:27 #2
jeg forstår ikke hvad du mener ?
Avatar billede w13 Novice
15. oktober 2008 - 00:30 #3
Hvilken del af det forstår du ikke? :)

Du skal ind og ændre det i dine indstillinger, der hvor theshadowdk beskriver.
Avatar billede ThomasK Nybegynder
15. oktober 2008 - 09:18 #4
1. Du trykker på "Funktioner" oppe i toppen af dit Firefox

2. Du fører musen ned og trykker på "Indstillinger" Der vil komme et nyt vindue op.

3. I det nye vindue skal du være på fanen "Overordnet"

4. I midten er der et sted hvor du kan sætte flueben i: "Vis filhentningsoversigten når en fil hentes"

Hvis det ikke lykkeds for dig så skriv hvor langt du er nået!
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
15. oktober 2008 - 22:08 #5
Der er nu sat flueben i det felt ...
Avatar billede w13 Novice
15. oktober 2008 - 22:50 #6
Og kommer boksen så op? :)
Avatar billede ThomasK Nybegynder
15. oktober 2008 - 23:29 #7
Trommmehvirvel :)

???
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
16. oktober 2008 - 00:02 #8
Nej det gør den ikke..
Fluebenet har jo ikke noget at gøre med om popuppet kommer og så forsvinder den igen når det er færdig.. Det handler jo kun om det der andet vindue kommer frem som viser det man har hentet tidligere og når man er igang med at hente.. Det er popup vinduet der skulle komme inden dét , jeg mangler...
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2008 - 00:09 #9
Prøv lige, samme sted: Prik i "Spørg mig altid hvor filer skal gemmes"
Avatar billede ThomasK Nybegynder
16. oktober 2008 - 00:42 #10
Nemlig :)
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
16. oktober 2008 - 22:56 #11
Det er gjort og afprøvet... Det eneste der bliver ændret er som jeg selv regned med:
Den går bar direkte ind i det vindue hvor man vælger hvor man ønsker at lægge filen.. Den spørger stadig ikke om jeg vil gemme eller hente direkte...
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2008 - 23:14 #12
Så her da:
Funktioner -> Indstillinger -> Applikationer -> Vælg type -> I højre side fremkommer en lille drop-down pil -> Vælg "Spørg altid"
Der står sikkert "Gem filen" nu....
Avatar billede wulffygirl Nybegynder
16. oktober 2008 - 23:31 #13
Dét virkede !
Mange tak !
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2008 - 23:37 #14
Velbekomme.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2008 - 23:38 #15
Du lukker spørgsmålet ved at markére mit navn i boksen nederst til venstre, og derefter klikke på "Accepter"