Avatar billede 2henrik Nybegynder
14. oktober 2008 - 21:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

pc vil ikke lukke ned.

hej i forum.

sommetider vil min pc ikke lukke ned.fra at have trykket på luk kommer (instillingerne gemmes) og derefter (windows lukkes) så står den bare og snurer med windows lukkes på skærmen indtil jeg manuelt trykker på on/off knappen.

ps.det er ikke hele tiden men ca. hver 3 hang.
14. oktober 2008 - 22:09 #1
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga. evt. virus ell. lign. men for at se hvad du har i din opstart...

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede 2henrik Nybegynder
14. oktober 2008 - 22:31 #2
hej.

her kommer logfilen

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncMon.exe
C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncQue.exe
C:\Programmer\ThreatFire\TFService.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\WButton.exe
C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncErr.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\ThreatFire\TFTray.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\AutoSizer\AutoSizer.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Schmaili84\schmaili.exe
C:\Programmer\RO2001\RO2001.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Strue.HENRIK\Skrivebord\Ny mappe\HiJackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: SecureBrowsingBho Helper - {7632ABCA-B104-4fbc-9C70-419C4147061B} - C:\Programmer\Finjan Secure Browsing\bho.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O3 - Toolbar: De Gule Sider - {D4003A01-9B2C-4e24-9CD2-8D7DB1BDE096} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\DGSToolbar.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - (no file)
O3 - Toolbar: Finjan Secure Browsing - {B99F805C-F0B1-48EA-8C8B-753BFCBED913} - C:\Programmer\Finjan Secure Browsing\bho.dll
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] C:\Programmer\Launch Manager\WButton.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SyncErr] C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncErr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ThreatFire] C:\Programmer\ThreatFire\TFTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [AutoSizer] "C:\Programmer\AutoSizer\AutoSizer.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NBJ] "C:\Programmer\Ahead\Nero BackItUp\NBJ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Schmaili] C:\Programmer\Schmaili84\schmaili.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RO2001] C:\Programmer\RO2001\RO2001.exe -compact
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Degulesider Toolbar - {B41E4A63-C2FD-4452-8BCA-D16FA5081080} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\DGSToolbar.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: TvGuide - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TvGuide.dk - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1123767368697
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D4003A01-9B2C-4E24-9CD2-8D7DB1BDE096} (De Gule Sider) - http://www.degulesider.dk/tool/DGSCab.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IPSUploader Control) - http://asp04.photoprintit.de/microsite/10021/defaults/activex/IPSUploader.cab
O16 - DPF: {FD0B6769-6490-4A91-AA0A-B5AE0DC75AC9} (Performance Viewer Activex Control) - https://secure.logmein.com/activex/legacy/ractrl.cab?lmi=100
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\Bluetooth\LBTServ.exe
O23 - Service: Event Log Watch (LogWatch) - Logitech, Inc. - (no file)
O23 - Service: NMSAccessU - Unknown owner - C:\Programmer\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SyncMon - Amitech Danmark A/S - C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncMon.exe
O23 - Service: SyncQue - Amitech Danmark A/S - C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncQue.exe
O23 - Service: ThreatFire - PC Tools - C:\Programmer\ThreatFire\TFService.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe

--
End of file - 9521 bytes
Avatar billede 2henrik Nybegynder
14. oktober 2008 - 22:53 #3
hej igen.

må stoppe nu.men vender tilbage i morgen eftermiddag

på forhånd tak.
Avatar billede gunfar Nybegynder
14. oktober 2008 - 22:57 #4
hvis du trykke crtl alt del knapperne kan du så ikke se hvilke job (under jobliste) du har kørende som ikke vil lukke ned hvis du lukker dem ned denen vej kan du vek herefter lukke din pc
14. oktober 2008 - 23:14 #5
Pga mistanke ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...
Avatar billede 2henrik Nybegynder
15. oktober 2008 - 18:53 #6
hej igen.

her er loggen fra malwarebytes.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.28
Database version: 1274
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-10-15 (18-44-29).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|)
Objekter skannet: 132145
Tid tilbagelagt: 48 minute(s), 1 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

og her er loggen fra hijackthis.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncMon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncQue.exe
C:\Programmer\ThreatFire\TFService.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\WButton.exe
C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncErr.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\ThreatFire\TFTray.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\AutoSizer\AutoSizer.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Schmaili84\schmaili.exe
C:\Programmer\RO2001\RO2001.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Strue.HENRIK\Dokumenter\Rodekassen\HijackThis+Hjælpeprogrammer\HijackThis\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: SecureBrowsingBho Helper - {7632ABCA-B104-4fbc-9C70-419C4147061B} - C:\Programmer\Finjan Secure Browsing\bho.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O3 - Toolbar: De Gule Sider - {D4003A01-9B2C-4e24-9CD2-8D7DB1BDE096} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\DGSToolbar.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - (no file)
O3 - Toolbar: Finjan Secure Browsing - {B99F805C-F0B1-48EA-8C8B-753BFCBED913} - C:\Programmer\Finjan Secure Browsing\bho.dll
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] C:\Programmer\Launch Manager\WButton.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SyncErr] C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncErr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ThreatFire] C:\Programmer\ThreatFire\TFTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [AutoSizer] "C:\Programmer\AutoSizer\AutoSizer.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NBJ] "C:\Programmer\Ahead\Nero BackItUp\NBJ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Schmaili] C:\Programmer\Schmaili84\schmaili.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RO2001] C:\Programmer\RO2001\RO2001.exe -compact
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Degulesider Toolbar - {B41E4A63-C2FD-4452-8BCA-D16FA5081080} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\DGSToolbar.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: TvGuide - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TvGuide.dk - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1123767368697
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D4003A01-9B2C-4E24-9CD2-8D7DB1BDE096} (De Gule Sider) - http://www.degulesider.dk/tool/DGSCab.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IPSUploader Control) - http://asp04.photoprintit.de/microsite/10021/defaults/activex/IPSUploader.cab
O16 - DPF: {FD0B6769-6490-4A91-AA0A-B5AE0DC75AC9} (Performance Viewer Activex Control) - https://secure.logmein.com/activex/legacy/ractrl.cab?lmi=100
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\Bluetooth\LBTServ.exe
O23 - Service: Event Log Watch (LogWatch) - Logitech, Inc. - (no file)
O23 - Service: NMSAccessU - Unknown owner - C:\Programmer\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SyncMon - Amitech Danmark A/S - C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncMon.exe
O23 - Service: SyncQue - Amitech Danmark A/S - C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncQue.exe
O23 - Service: ThreatFire - PC Tools - C:\Programmer\ThreatFire\TFService.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe

--
End of file - 9600 bytes
15. oktober 2008 - 20:43 #7
"Finjan Secure Browsing" -> Er det noget du selv har lagt ind ?

Lidt generel oprydning - behøver ikke at være med i din opstart...

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O3 - Toolbar: (no name) - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe /L ElbyCDFL
O4 - HKCU\..\Run: [NBJ] "C:\Programmer\Ahead\Nero BackItUp\NBJ.exe"

O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present

O9 - Extra button: TvGuide - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TvGuide.dk - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O23 - Service: Event Log Watch (LogWatch) - Logitech, Inc. - (no file)

Genstart normalt...

------------------------------------------------------------------------
Avatar billede 2henrik Nybegynder
15. oktober 2008 - 21:41 #8
ja "Finjan Secure Browsing" er noget jeg selv har lagt ind.

efter at have afprøvet dine ider ser det ud til at virke fint. jeg har lukket pcen ned nogen gange uden nogen problemer.

så jeg takker for hjælpen mange gange.

karise larry gider du smide svar så du kan få point.
15. oktober 2008 - 22:11 #9
Du er velkommen en anden gang...

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Safe Surfing...

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.

Avatar billede gunfar Nybegynder
16. oktober 2008 - 22:55 #10
karise jarry  har selv et ? herinde omkring Registreringsdatabasefejl kaldt mit ?  opstart af pc kan du evt hjælpe her se evt under min profil