Avatar billede fk87 Nybegynder
14. oktober 2008 - 18:13 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Køb af 37" fladskærms tv?

Hej Eksperter,

Jeg er på udkig efter et 37 - 42" fladskærms tv. Men mangler nogle informationer omkring hvad jeg bør vælge. Jeg har kigget på følgende skærm Samsung LE37A656, men kunne godt bruge nogle ligeså gode eller bedre alternativer.

Prisen er underordnet!

Kunne også godt tænke mig at få forklaret nogle af de tekniske begreber ved et fladskærms tv.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
14. oktober 2008 - 18:29 #1
Du bliver jo nødt til at gøre op med dig selv, hvad du har behov for? Skal det være Full HD osv. Det er en god ide at kigge i butikkerne, hvor du kan sammenligne. Noget af af det man også skal kigge efter er den vinkel, som ofte er opgivet. Hvis du prøver at se det for siden af, så vil billedet på nogle fjernsyn blive utydelige i farven. En anden ting er lysstyrken. Hvis skærmen ikke er lys nok, så kan det være svært at se tv i solskinsvejr.

Du skal også overveje om det skal være plasma eller LCD. Der er nogle store fordele. Prøv at tjekke dette link:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1220975428

Lidt nede på siden er en tabel, som viser forskellene. Derudover kan du jo også få en ide om, hvad man skal kigge efter.
14. oktober 2008 - 18:39 #2
Jeg har også lige været på udkik.
Har bla være gennem disse sider:
www.trustedreviews.com
http://alatest.dk
www.reevoo.com
www.hdtvtest.co.uk - www.hdtvtest.co.uk/selector.php
reviews.cnet.com

Har også kikket meget i butikker, men jeg synes bare det er svært at vurdere, da man ikke ved hvor signalet kommer fra, og hvordan skærmene er indstillet.

Var tæt på at bestille et "LG 375000", mend har nu bestilt et "Samsung LE-37R87BD" (i går).
- har ikke modtaget det endnu.
Avatar billede fk87 Nybegynder
14. oktober 2008 - 18:46 #3
Men skulle man ikke synes at Samsungs nye 6-serie, ville være den bedst mulige løsning? Ved i hvornår der kommer en ny serie?
Avatar billede jokkejensen Novice
14. oktober 2008 - 19:12 #4
samsung og deres dynamiske kontrast, og ofte uoplyste respons tid... Det havde jeg nok ikke valgt hvis jeg havde frit budget - ej heller noget LG.

Kig på sony's zx1, og deres trådløse bravia 1080 tech.. Så er der stil over det.

Er det mere resultatet, syntes jeg bestemt at være overvældet af philip's aurora tech (eller hvad den nu hedder, det hvide tv med lys i kant og baggrund)..
Avatar billede sascha Nybegynder
14. oktober 2008 - 19:19 #5
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=0600121580
Er vel nok noget af det ypperste og så er Sony begyndt at lave skærme med mpeg4 istedet for mpeg2. Hvis du f.eks modtager YUOSEE behøver du ikke deres grimme boks for at se digitv
Avatar billede jokkejensen Novice
14. oktober 2008 - 19:28 #6
zx1 er 9,9mm bredt (yderst i kanten), og har indbygget trådløs HD, det er lidt sejere :)
Avatar billede jokkejensen Novice
14. oktober 2008 - 19:29 #7
Avatar billede jokkejensen Novice
14. oktober 2008 - 19:31 #8
og mht til yousee/stofa hdtv, kan man desværre ikke være sikker på at drage fordel af alle funktionerne de stiller gennem tv'et - men ja, jeg vil også gerne være fri for den boks. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2008 - 20:18 #9
jokkejensen - Det hedder Ambilight og serien hedder Aurora :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2008 - 20:26 #10
Philips 42PFL7603H:
FULL HD
Ambilight 2
Pixel Plus 3 HD
5 ms
DVB-T-C
MPEG 4
4 x HDMI
http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_onlineStoreStatus_false/_productid_42PFL7603H_10_DK_CONSUMER/_retailStoreStatus_true/Flat-TV+42PFL7603H-10

Eller lillebroren 42PFL7603D:
FULL HD
Ambilight 2
Pixel Plus 3 HD5 ms
1920x1080p
30000:1
dreje fod
http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_onlineStoreStatus_false/_productid_42PFL7603D_12_DK_CONSUMER/_retailStoreStatus_true/Flat-TV+42PFL7603D-12

Foruden nogle gode specs er det markedets flotteste tv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2008 - 20:27 #11
Hvis jeg ike havde budget ville mitg valg klart være Philips 42PFL7603H.
Avatar billede fk87 Nybegynder
15. oktober 2008 - 16:51 #12
Havde som sagt selv kigget på Samsung.

Men er der nogen der kan fortælle mig forskellen (Mht. de tekniske specifikationer) på Samsung LE37A656 og LE37A676?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2008 - 21:44 #13
Der er nok en grund til jeg foreslår andet :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2008 - 21:45 #14
P.s. Citat: "kunne godt bruge nogle ligeså gode eller bedre alternativer."
Avatar billede fk87 Nybegynder
15. oktober 2008 - 21:55 #15
Haha jo tak - det er jeg da også godt tilfreds med, men kunne godt bruge en vurdering af hvad forskellen er på de 2 Samsung skærme.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 09:34 #16
Avatar billede fk87 Nybegynder
19. oktober 2008 - 16:57 #17
Har uover her på sitet, forhørt mig hos venner omkring hvilken skærmtype jeg bør vælge og der bliver anbefalet den nyeste skærm fra Sony? Nogen der har erfaringer med sony skærme?
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
19. oktober 2008 - 19:29 #18
Jeg har selv et Sony fladskærms tv 40 tommer fra serien Bravia. Det er rigtig godt, og jeg har kun haft positive oplevelser. Jeg tror personligt, at Sony er nogle af de bedste.