Avatar billede bug Nybegynder
11. maj 1999 - 00:00 Der er 9 kommentarer

USB Root Hub går i udu...

Nåh, så er det vist endelig tid til at jeg stiller et spørgsmål.

Jeg har et Logitech Wingman Formula Force rat - der sidder via USB på en Wintendo 98 Pc. Installation af Wingman software er ok og det virker fint, men hver gang jeg booter Wintendo 98 går min USB ROOT HUB i udu. Jeg får at vide at "Windows stopped responding while attempting to start this device, and therefore will never attempt to start this device again" - i devicemanager. Hvis jeg så fjerner min USB ROOT HUB og booter - finder Wintendo 98 ny HW, installerer drivere og Wingman'en virker - indtil næste gang jeg slukker maskinen. Nogle gode ideer?

/BuG
Avatar billede boa Nybegynder
11. maj 1999 - 18:08 #1
Hvis drivere m.v. sku' være i orden, ka' du måske i første omgang prøve flg. for måske at være heldig at diagnosticere fejlen
(snipped fra http://www.usbworkshop.com/faq.htm):

How do I check for power and bandwidth of every USB device connected to my machine?
To detect power, there is a "hidden" utility inside Windows 98 CD
(\tools\reskit\diagnose) that allows you to check for each USB device's power usage (500mA max).
It also shows whether the device is currently bus-powered, or
self-powered.  Click here to see my Entrega Hub7U configuration with USB View.
For bandwidth, you probably have to wait for Windows 98 SE which should have included a more user-friendlier program that map out the USB configuration (bandwidth, power usage, problem) and that can help out
users to determine the best way to connect your
USB device to avoid a saturated USB chain.

Boa
Avatar billede bug Nybegynder
11. maj 1999 - 21:50 #2
Kanont link, men det løser ikke rigtigt mit problem. Men tak, anyway.

Andre?

/BuG\
Avatar billede boa Nybegynder
12. maj 1999 - 09:05 #3
Ok, /BuG\

Jeg elsker links, så her er et nyt (du har sikkert allerede været der,
men anyway):

http://www.logitech.com/us/support/3510.html

Det er Logitech's troubleshooting procedure f/ Logitech Wingman Formula Force.

Boa
Avatar billede thomas Nybegynder
14. maj 1999 - 00:23 #4
jeg havde samme problem med samme rat (det sejeste i øvrigt), indtil jeg installerede v3.12 af driverne, så funkede alt som det skulle.

husk at procedureren for at installere rattet er: installer driver uden at rattet er sat til maskinen, genstart, når den kører med det lille W ikon i startbaren så smid rattet i, og den vil installere det nødvendige!
Avatar billede bug Nybegynder
14. maj 1999 - 12:08 #5
Tak Thomas og Boa;

Men 3.12 er rullet ind, procedure-rækkefølgen fulgt og stadig går min root hub i fisk. Måske jeg lige skal kigge hos ASUS?

Kom endelig med mere hvis i kan.

/BuG\
Avatar billede boa Nybegynder
14. maj 1999 - 18:56 #6
Jeg ved godt, det virker åndssvagt ud at spørge, men har du prøvet at hugge rattet direkte på en USB-port for at isolere fejlen til din hub?
Avatar billede bug Nybegynder
16. maj 1999 - 16:06 #7
Yeps.

Men - det er root hub i mit ASUS board der ikke ter sig som det burde...jeg er stadig uden et clue. For porten/hub virker jo fint efter installation og til næste boot - det er som om der sker noget ved shutdown/boot. Har kigget bootlog igennem - ikke noget bemærkelsesværdigt at se der. Men kom endelig igen, hvis i finder ud af mere.

/BuG\
Avatar billede boa Nybegynder
16. maj 1999 - 19:24 #8
Jeg har kigget mig lidt omkring.
Noget tyder på, der kunne være et problem med dine busmaster-drivere.
Det ku' være, du skulle prøve at DL nogle opdaterede nogle.

Har forøvrigt fundet et USB-check program:
http://www.usb.org/developers/data/usbcomp.exe

Ved ikke, om det kan bruges til noget.....
Avatar billede thor1 Nybegynder
10. juni 1999 - 21:22 #9
Prøv at kigge i BIOS´en om ÚSB er slået rigtigt til !