Avatar billede bas Forsker
14. oktober 2008 - 11:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Længe om at finde netværk

Hej

Vi har en bærbar PC (med Windows XP) med trådløs netværksforbindelse.
PC'en er meget længe om at finde det trådløse netværk.
Der går næsten 5 minutter fra PC'en står med skrivebordet
fremme til det røde kryds forsvinder fra ikonet for den trådløse
forbindelse forsvinder.

Jeg har været ved at kigge i menuen for Status for
trådløs netværksforbindelse, men kan ikke umiddelbart se, om der
er noget jeg kan lave om.

Jeg snyes dog jeg faldt over noget, hvor der stod noget om at
man kunne tillade Windows at slukke for / deaktivere netkortet
for at spare strøm. Men nu kan jeg finde det igen.

Vi har nogle andre bærbare PC'er, som kobler op til det samme
netværk, og de kommer hurtigt på.
Jeg kan dog ikke ligge komme til at se, hvordan de er sat op.

Nogen der ved, om der er nogle indstillinger jeg kan ændre
for at optimere hastigheden for, hvor hurtigt netværket bliver
fundet?

På forhånd tak.

Mvh. Martin
Avatar billede tonygk Nybegynder
14. oktober 2008 - 11:39 #1
Har du prøvet at opdatere driveren til det trådløse netkort?
Avatar billede bas Forsker
14. oktober 2008 - 11:46 #2
Nej, det har jeg ikke.

Er der noget jeg kan kigge på, inden
jeg måske prøver det?
Avatar billede tonygk Nybegynder
14. oktober 2008 - 11:52 #3
Driver har ofte skyld til sen eller ustabil forbindelse.
Hvis du har svært med at finde den rigtige driver, kan du give mig navn og modellen på din maskine, så finder jeg den til dig.
Avatar billede bwyan Nybegynder
14. oktober 2008 - 16:45 #4
Som "tonygk" siger, så er det sikkert driveren den er gal med.

Prøv eventuelt at installere den der kom med på driver-cd'en til netkortet/laptopen.

Hvis der medfølger et program til at håndtere de trådløse forbindelser anbefaler jeg også at du benyttet det, i stedet for Windows XP's egen (hvis du ikke allerede gør). Det har løst en del kompabilitets-probelemer for mig med trådløse netkort der opførte sig underligt.
Avatar billede bas Forsker
04. januar 2009 - 13:07 #5
Mange tak for svarene.

Mvh. Martin