Avatar billede the_saint Nybegynder
14. oktober 2008 - 08:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VirtualHost som gælder over alle domainer.

Hej Experter.

Forsøger pt. at rode med noget vhost configuration i apache - men det volder mig problemer.

Jeg har domainet kongens.net, som jeg har sat op med følgende VirtualHost:

NameVirtualHost *
<VirtualHost *>
        ServerName www.kongens.net
        ServerAlias kongens.net *.kongens.net
        DocumentRoot /var/www/kongens.net/
</VirtualHost>

Men nu ønsker jeg at lave sådan at alle domainer der skal hostes på serveren, skal have følgende "globale" subdomainer:

phpmyadmin.*
mail.*

som alle skal pege på hhv. /var/www/phpmyadmin og /var/www/webmail

Jeg har forsøgt at lave
<VirtualHost *>
        ServerName phpmyadmin.*
        DocumentRoot /var/www/phpmyadmin/
</VirtualHost>

og sat den ind FØR den første virtualhost.. Men der resulterede i at www.kongens.net blev fanget og smidt til phpmyadmin :(
Avatar billede jjkeller Nybegynder
14. oktober 2008 - 11:36 #1
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre.
Det er nok desværre nødvendigt at definere subdomains hver for sig, som:

<VirtualHost *>
        ServerName phpmyadmin.kongens.net
        DocumentRoot /var/www/phpmyadmin/
</VirtualHost>

for hvert domain på serveren.
Avatar billede showsource Seniormester
14. oktober 2008 - 17:30 #2
http://httpd.apache.org/docs/2.2/vhosts/mass.html

Umiddelbart vil jeg heller ikke mene at ServerName phpmyadmin.* er gangbar.
Avatar billede the_saint Nybegynder
08. februar 2010 - 13:00 #3
Lukker