Avatar billede mfrost Nybegynder
27. juni 2001 - 00:56 Der er 20 kommentarer

Boykot Amiga\'en

Er det bevidst eller glemsomhed at Eksperten ikke har Amiga og AmigaOS med som emner? (der er jo trods alt stadig en håndfuld aktivister tilbage :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. juni 2001 - 00:57 #1
nok ikke boycot, blot erkendelse af at det er en meget lille håndfuld.
Avatar billede mfrost Nybegynder
27. juni 2001 - 01:05 #2
JEP! men den er nok større end OS/2, Solaris, WAP, XSLT og Open Source katogien (+ flere) tilsammen!!! At prioritere WAP katagorien over Amigaen burde være strafbart :[
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. juni 2001 - 01:09 #3
enig, adskillige kategorier der egentlig ligesågodt kunne nedlægges.
Avatar billede boogeta Nybegynder
27. juni 2001 - 02:35 #4
AMIGA = STYRER

PC = NEDTUR
Avatar billede chruker Nybegynder
27. juni 2001 - 03:44 #5
En lidt misvisende titel på spørgsmålet...
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
27. juni 2001 - 04:22 #6
had fan*** kan en amiga bruges til, nu om dage ???
MIT RÅD; kør lortet på lossepladsen
Avatar billede mfrost Nybegynder
27. juni 2001 - 08:18 #7
Heh - Carsten :) måske er det et berettiget spørgsmål som du stiller, som jeg dog ikke vil nedværdige mig til at svare på.

Men kan du tænke 10 år tilbage(!) var situationen lige omvendt: Hvad hulen skal vi med PC og MS-DOS? Vi har jo Amigaen! Brænd lortet (hvis det kan) ..

Desværre for lukrative markedskrafter blev 90erne hjemmecomputerens middelalder under Wintel$ regime. I 10 år har vi måtte leve med pesten og ubodelig teknologisk tilbagegang!

Men måske ser Eksperten tingene anderledes?
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2001 - 08:32 #8
Amigaen er da en døende rase OS2 Findes hos mange virksomheder endnu, men dette er også et system, som er på vej ud, lige som windows ME
Avatar billede annikadk Nybegynder
27. juni 2001 - 09:28 #9
Måske er det ikke Amigaen vi ser overalt.
Men kender da selv flere der bruger den, og har da også et par stående.
Desværre er det kontra de ting vi bruger nu at de er tilsidesat pga pladsmangel.

Flere har dem, flere bruger dem...
De sælges da stadig, se bare på auktionerne.
Og der er da en del der skiller sig af med dem pga. pladsen - og så er det med sorg.

Om der er behov for kategorien herinde ved jeg ikke.
Men hvad kan Amigaen egentlig ikke i forhold til de mange ting vi laver herinde??

Ja oki... måske ikke tage ms-spil osv... men programmering, de spil der er til den, surfing, teksbehandling mv.
Amigaen kan masser....!!

og som mfrost skriver...
for 10 år siden var det: Hvad skal vi med PC??
Spr. er om det ikke er penge der udgør om det er Amiga eller PC vi bruger idag..
De penge som firmaerne har at bruge til reklame...
De penge som gør om det er Amiga eller PC-soft og hardware det blev lavet?!....

Lidt som Isa >< Pci mv.

Men tror til gengæld at de der HAR amigaen og bruger den
1) Bruger Amiga-forums. Også da uvidende måske ville skrive noget ala *lol* Køb da da noget rigtigt
2) Har en del viden hvis de bruger den til mere end spil
3) Blot er spillemaskine.

Annika

mfrost: som du kan se, så er vi da hele 2 \"fan\" der mener den duer :))
Avatar billede mfrost Nybegynder
27. juni 2001 - 10:35 #10
annikadk >>
1) Udover Amiga.dk findes der ikke mange Amiga-fora i danmark. Derfor synes jeg det ville være lækkert hvis Eksperten også her kunne være lidt fremmelig. Hvad skade vil det gøre?
2) Du har nok ret i at gennemsnits Amiga-brugere er klogere end gennemsnits PC-brugere. Men undertiden stiller kloge mennesker jo også spørgsmål!
3) Min påstand er at spil-entusiasterne vil have mindst ligeså mange spørgsmål som prof.brugerne. Ikke mindst om kompatibilitet på de forskellige Amiga platforme.

kharder>>
Du har ret i at OS/2 og WinME er afgående systemer (stakkels ME-købere), men emnerne er jo stadig prioriteret hos Eksperten. Så det er jo intet svar du giver!!

Avatar billede annikadk Nybegynder
27. juni 2001 - 10:39 #11
1) ingen skade... blot \"konstatering\"..
2) Ja, ved ikke om de er klogere, men de har nok generelt (i %) mere viden om det de bruger :)
3) måske.. selv er jeg ikke vildt dybt inde i det, men har manden at spørge når vi får pladsen til \"det hele\".. :))

Men ville ikke have noget imod en Amiga-kat, og slet ikke når man tænker på nogle af de \"tomme\" emner der ER herinde..
Bliver der stillet Amiga?? herinde allerede?
Det er vel noget af det Adminerne ser på også når de opretter?
Avatar billede boogeta Nybegynder
27. juni 2001 - 18:49 #12
Hehe tænk bare på at PC\'en stadigt har problemer med at scolle, på en ordentlig måde.

Da windows blev introduceret råbte og skreg man om det sidste nye skrig....multitasking....bla bla bla....det var ikke fordi at amigaen havde gjort det i mange år.

Noget af det fascinerende ved amigaen, er at du har nogle specifikke rammer og så må man finde ud af, hvordan man får maskinen til at gøre det, man vil have, med de rammer amigaen nu har. På PC\'en siger man, kan vi ikke få dette lorteprogram, spil, osv til at virke, får vi brugeren til at købe en ny processor og mere ram.

Tænk på at man har lavet 3D grafik på en C64, det var der ingen der troede på, heller ikke at det var muligt at spille doom/wolfenstein/whatever-kloner på en amiga. Der er vist ingen tvivl om at opbygningen af en amiga er undervurderet. Det ærgelige er bare at den ikke har fulgt med tiden.

Har selv lige sidddet og gennemført de gamle amigaspil Millenium og Deuteros, på min trusty old amiga 500

/Jan
Avatar billede hotpop Novice
27. juni 2001 - 21:43 #13
mfrost> enig! skrot wap og læg amiga ind. Er ikke selv tilhænger en dem som kan lide det skal da også have et sted at få hjælp, ikk?
Avatar billede chruker Nybegynder
27. juni 2001 - 22:07 #14
Hvor svært kan det overhovedet være at lave flere kategorier ?  Hvis det er fordi layoutet på forsiden ødelægges så forlæng det dog, eller lav en side 2.  Men hvis det er fordi systemet bag eksperten ikke kan håndtere flere kategorier, så ville jeg nødig være vedkommende der har designet det :-)
Avatar billede adagio Nybegynder
27. juni 2001 - 22:22 #15
Jeps skrot WAP (er det egentligt nogen der bruger det?) og giv os en AMIGA kategori, eller bare en kategori for de gode gamle computere, som Amiga, C64, etc...
Avatar billede chruker Nybegynder
27. juni 2001 - 23:54 #16
Jeg har forresten lige lavet WAP script til mit nyhedsmodul :-)
Avatar billede mfrost Nybegynder
28. juni 2001 - 00:39 #17
Måske har admin bare for almindeligt travlt til at kikke på Eksperten i sin spisepauser! Derfor bør man nok tænke mere autonomt, og simpelthen selv hacke sig ind og oprette gruppen! Måske kunne Chucker(?) hacke os ind fra sin WAB-telefon med sit nye hackermodul (n.o.i) ;)
Avatar billede chruker Nybegynder
28. juni 2001 - 01:24 #18
:-)
Avatar billede wwc Nybegynder
28. juni 2001 - 19:05 #19
Avatar billede bjd Nybegynder
31. juli 2001 - 19:20 #20
Jeg kunne nu sagtens finde på nogle spørgsmål ang. min Amiga 4000 som jeg bruger endnu.
Samtidig er jeg overbevist om at der ville være flere herinde der ville kunne besvare mine spørgsmål. :o)
For 6 måneder siden brugte jeg ikke PC\'ere, men næsten kun min Amiga.
Jeg VED at der er andre der har det på samme måde, så det ville da være fint om der kom en sådan kategori.
(Ok, ok, for mindre end 2 år siden var jeg også med i en dansk C-64 klub, så bare fordi man er lidt nostalgisk :o) ).
Jeg synes nu stadig at min Amiga 4000 er mere brugervenlig end Windows, men sådan er vi jo så forskellige. :o)