Avatar billede newsrv Nybegynder
13. oktober 2008 - 16:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Redigerins system

Hej.

Jeg vil gerne have at folk skal kunne rette i deres filer via hjemmesiden, og IKKE FTP.

Men der er lidt knas. Jeg vil IKKE vise dem alle filer - jeg skal specifere i en database filer de må få at se. I stedet for at sidde og sortere rigtig mange filer fra, så har jeg valgt at lave, at de filer de må redigere henter den fra databasen.

Kig engang:

<?php
if($_GET[page] == "editfiles") {

$path = strip_tags(htmlspecialchars($_GET[path]));

$get_directories = mysql_query("SELECT * FROM scpfiles WHERE game = '$show_games[gamename]' AND path = '$path' AND name = '' AND oldpath = '' ORDER BY name ASC") or die(mysql_error());
while($show_directories = mysql_fetch_array($get_directories)) {

echo "<table border=\"0\" width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
<tr>
<td width=\"100%\">$show_directories[path]</td>
<td width=\"100%\"><a href=\"options.php?page=editfiles&port=$show_games_srvs[port]&path=$show_directories[path]\">Go</a></td>
</tr>
</table>";
}

$get_files = mysql_query("SELECT * FROM scpfiles WHERE game = '$show_games[gamename]' AND path = '$path' AND name != '' ORDER BY name ASC") or die(mysql_error());
while($show_files = mysql_fetch_array($get_files)) {

echo "<table border=\"0\" width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
<tr>
<td width=\"100%\">/$show_files[path]$show_files[name]</td>
<td width=\"100%\"><a href=\"options.php?page=editfilesok&port=$show_games_srvs[port]&file=$show_files[name]\">Edit</a></td>
</tr>
</table>";
}
?>

Er der nogen der forstå meningen? Er ikke så god til at forklare.
Øverst skal den hente mapperne ud. Når de så trykker på mappen så bliver de sendt ind i den mappe, og hvis der så også er undermapper dertil, så skal de have mulighed for at vælge der. Nedenunder skal den udskrive de filer der tilhører mappen.
Avatar billede newsrv Nybegynder
13. oktober 2008 - 16:31 #1
Min database ser således ud:
Name            Path            game
hej.txt                        Counter-Strike
hej2.txt        hej/            Counter-Strike
hej3.txt        hej/hej            Counter-Strike
hej4.txt        hej2            Counter-Strike

Giver det her mening?
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. oktober 2008 - 18:05 #2
Hvad er det præcist dit spørgsmål går ud på ?
Du snakker rediger, mapper og lign. :o)
Avatar billede newsrv Nybegynder
13. oktober 2008 - 18:27 #3
Ja. Sagde jo at det ikke var til at forstå.

Har en hjemmeside hvor folk skal redigere DERES filer i DERES mappe - er du med?
Men jeg vil ikke have de skal bruge FTP - stadig med?
I stedet for at bruge et system som læser deres mappe, og hiver filerne ud, for så derefter at blokere for en helveds masse filer som de ikke må kunne rette, så vil jeg lave et system hvor filnavnene står i en database - er du stadig med?
De filer ligger i forskellige mapper, så derfor vil jeg gerne lave en form for hieraki af mapperne, sådan at de trykker på en mappes navn (de står også i databasen) så går reloader siden og den viser filer som ligger i den mappe - med?
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. oktober 2008 - 19:02 #4
Jeg er som sådan med.
Men er det ikke at starte fra begyndelsen, og stille et spørgsmål og få det løst til at starte med ?

Opret en tabel, smid filerne i.
Og når en bruger så skal redigere sin/sine filer, så viser du dem, med et edit ikon eller lign.
Avatar billede dkfire Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:20 #5
Nu spørger jeg måske meget dumt, men skal det lige være filer som de skal rette i ??
Kan indholdet ikke bare ligge i en database ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. oktober 2008 - 21:39 #6
God pointe dkfire. :o)
Avatar billede newsrv Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:52 #7
Ja, det er filer.

Nej, indholdet må kan ikke ligge i databasen.
Avatar billede newsrv Nybegynder
14. oktober 2008 - 20:19 #8
I fatter jo ikke spørgsmålet. Også selvom jeg har forklaret det så selv en baby kan forstå det.
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. oktober 2008 - 20:55 #9
Hvis du er så skide klog, så kod dog det lort selv...
Avatar billede dkfire Nybegynder
14. oktober 2008 - 21:28 #10
Se nu er det nok ikke problemet med at forstå spørgsmålet, men snare at få lidt mere af vide hvad det skal bruges til.
Hvis du er utilfreds med vores spørgsmål og forslag til hvordan det kan gøres, hvorfor er det så lige du stiller spørgsmålet ?
For at kunne hjælpe dig på rette vej, så er vi nød til at vide hvad du vil bruge systemet til og hvad baggrunden er for det. Det giver os mulighed for at give den mest optimale løsning på dit problem.
Men det var åbenbart så simpelt at du selv kunne løse det ;-|
Avatar billede walkie84 Nybegynder
17. oktober 2008 - 13:49 #11
Han virker sur?