Avatar billede llaon Nybegynder
13. oktober 2008 - 09:15 Der er 3 kommentarer

Computer-køb!

Jeg skal have ny gamercomputer. Jeg har dog ikke selv bygget/sammensat computer før, og er derfor lidt usikker på det.

- Jeg vil gerne bede om jeres kommentarer til den sammensætning jeg har valgt.

  Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 6MB S-775
  ASUS P5K/SE/EPU Intel P35 S-775
  4GB DDR2 PC6400 800MHz 1. Part (2x2GB)
  1024MB Sapphire ATI HD4870 GDDR5 PCI-E
  RAID - 500GB (2x250GB 7200rpm) SATA2
  NZXT HUSH Silent Sort u/PSU
  650W Energon EPS-650 120mm
  Standard Intel Køler
  48x16x Lite-On DVD Sort

Jeg har tænkt på om "650W Energon" er godt nok eller om det er discount-bras - nogen holdninger?

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2008 - 11:50 #1
Tja, det grafikkort du har fundet, fra Sapphire er godt (lidt sammenligning: http://www.bit-tech.net/hardware/2008/09/03/sapphire-ati-radeon-hd-4870-x2/3)

Kører de der ram dual?
Hvad er grunden til 2*250gb? Kan du ikke bare dele en op i to partitioner eller er det for at hvis en af dem går i stykker? Overvej da at have en af dine harddiske med 10000RPM+ (som main).

De der standard Intel kølere er okay, men en specialiceret en kunne være en god idé :).

Jeg ved ikke lige mht. Energon, men 650W er et godt tal - NorthQ laver også nogle gode strømforsyninger.
Avatar billede coderdk Praktikant
15. oktober 2008 - 17:44 #2
Siden det er en gamercomputer går jeg ud fra, at du vil køre de to diske i RAID-0 pga hastighed?

Overvej hurtigere RAM. Bundkortet understøtter 1200MHz (PC9600), så det ville næsten være synd med PC6400/800MHz.

Har aldrig hørt om Energon, men det betyder jo ikke at det ikke er godt? ;) Ellers ty til mærkevarerne, CoolerMaster, ThermalTake og Corsair laver gode PSU'er - NorthQ har jeg også ok erfaringer med.
Avatar billede llaon Nybegynder
16. oktober 2008 - 15:15 #3
Mange tak for feedbacken.

Jeg er gået væk fra at køre RAID, men derimod købe en 1/2Tera HDD, jeg har ikke brug for mere foreløbigt.

Jeg er nu afklaret med hvad jeg skal have, tak for det.