Avatar billede rathkjen Nybegynder
13. oktober 2008 - 01:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lås cursor til input/textarea felt

Er det muligt at låse ens cursor til et input felt eller textarea felt. så det ikke er muligt at skrive i andre felter end den som cursoren er låst til :)

Håber i forstår.
Avatar billede majbom Novice
13. oktober 2008 - 08:52 #1
du kan disable alle andre felter?
Avatar billede rathkjen Nybegynder
13. oktober 2008 - 09:22 #2
mja problemet er egentlig at der kun er ét felt. cursoren skal låses til feltet så man ikke kan komme til at trykke ved siden af og derved ikke skriver i feltet. man skal altid skrive i feltet. uanset hvad man trykker på. pånær luk vindue naturligvis :D
Avatar billede w13 Novice
13. oktober 2008 - 11:21 #3
Du kan prøve at lægge dette på feltet:

onblur="this.focus()"

Så skulle den gerne sætte cursoren i feltet igen, når man prøver at klikke på noget andet. Men hvis jeg var bruger på den side, ville  jeg nok blive rigtig irriteret over, at jeg ikke selv måtte bestemme, og derfor lukke siden med det samme. =)
Avatar billede olebole Juniormester
13. oktober 2008 - 14:21 #4
<ole>

w13 >> en af de ting, jeg sidder og arbejder med, ville du øjeblikkelig lukke ned, hvis du kunne flytte cursoren ... men det er også et ret specielt projekt  =)

Min erfaring siger, man får lidt mindre problemer ud af at fokusere elementet på window.onfocus - men generelt bør man overveje nøje, om det nu også er smart at gøre

/mvh
</bole>
Avatar billede mcardle Nybegynder
13. oktober 2008 - 16:43 #5
Hej Ole...

[Off topic]

Vidste ikke lige hvordan jeg skulle skrive til dig, men hvad sker der med http://www.dengodekode.dk/ ? alle æøå'er ser meget mærkelige ud.

//mcardle
Avatar billede w13 Novice
13. oktober 2008 - 16:47 #6
Ja, sådan går det jo, når man både bruger UTF-8-encoding og ISO-8859-1-charset. :P
Avatar billede rathkjen Nybegynder
13. oktober 2008 - 17:42 #7
Det virker som det skal. smid et svar
Avatar billede w13 Novice
13. oktober 2008 - 18:33 #8
:)
Avatar billede w13 Novice
13. oktober 2008 - 21:27 #9
Tak for points! :)
Avatar billede olebole Juniormester
13. oktober 2008 - 23:46 #10
Jeg ved det - men tak for hintet  ;o)

Jeg er ved at lave en helt ny version. Jeg lavede på et tidspunkt en lille rettelse på index-siden. Den er fra før, jeg gik over til utf-8 - men det glemte jeg, da jeg gemte dokumentet igen. Jeg har ikke haft så meget tid og overskud til at få gjort noget ved sitet, men det er ved at ske  =)
Avatar billede olebole Juniormester
13. oktober 2008 - 23:59 #11
Så kan der igen drikkes øl til ålen med røreæg på dengodekode  ;o)