Avatar billede tronic_ Nybegynder
11. oktober 2008 - 19:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fik i Projekt

Hej

Jeg vil gerne have FIK-numre på mine faktura. Men det driller lidt.
Det virker når jeg laver en ordre i gemmen Debitor, men når jeg laven den gennem projekt kommer kun FIK nummeret, alt mellem
+71> og +FIK kommer ikke med.
Hvad har jeg overset?
Feltet i fakturaen er ”+71<”+CustJournal.OCRID+”+”+CompanyInfo.CGPNumber+”<”

Hilsen Casper
Avatar billede gunfar Nybegynder
11. oktober 2008 - 21:28 #1
FORSLAG

prøv navisionguide.dk
Avatar billede gunfar Nybegynder
11. oktober 2008 - 21:34 #2
Avatar billede up2nogood Nybegynder
13. oktober 2008 - 08:17 #3
Hej tronic,
Er du sikker på det er Navision du kører, eller er det en Microsoft Dynamics C5 version 2008?
Hvis det er en C5'er, er der nemlig en uhensigtsmæssighed der gør at OCR ikke bliver beregnet automatisk via Projektfakturering.
Her kan du selv løse det ved at smide følgende ind i selve ProjInvoice rapporten:
#CreateOCRLine(CustTable.PaymentMode,CustJournal.InvoiceAccount,CustJournal.InvoiceNumber,CustJournal.OCRID)
Smid det ind engang efter Introduce af CustJournal i Prebody på ProjTableArch
Avatar billede tronic_ Nybegynder
13. oktober 2008 - 10:18 #4
Hej

Ups, måske jeg skulle skrive hvad program jeg bruger.
Det er Microsoft Dynamics C5 2008 DK (V.4.2.0.256)

Beklager, denne oplysning ikke lige var med.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
13. oktober 2008 - 11:15 #5
Hej igen,

Så skal du gøre som jeg har vist dig med linjen:
#CreateOCRLine(CustTable.PaymentMode,CustJournal.InvoiceAccount,CustJournal.InvoiceNumber,CustJournal.OCRID)
Avatar billede tronic_ Nybegynder
13. oktober 2008 - 17:06 #6
Hej igen.

Jeg har prøvet at smide den linje ind, men den skriver
"Kartotek er ude af virkefelt eller findes ikke"

Måske er det den "CustTable" den ikke kender
Avatar billede up2nogood Nybegynder
14. oktober 2008 - 08:19 #7
Min PreBody på ProTableArch:

//Variabler heroppe...

INTRODUCE CustTable[AccountIdx,ProjTableArch.Account]
OUTPUT CustTable

INTRODUCE CustJournal[TransIdx, ProjTableArch.Transaction]
#FindJournal(CustJournal,ProjTableArch)
IF CustJournal.RowNumber THEN
    #GetInvoiceTexts(CustJournal,#ModProject,ProjTableArch.InvenStatus,&TxtNo,
        &TextMST,&DueDate)
    //DS_MW - Beregning af OCRID    #CreateOCRLine(CustTable.PaymentMode,CustJournal.InvoiceAccount,CustJournal.InvoiceNumber,CustJournal.OCRID)
    //DS_MW - Beregning af OCRID
//beregning af kasserabat osv. herunder...
Avatar billede tronic_ Nybegynder
14. oktober 2008 - 09:24 #8
Hej

Det var lige den Custtable der manglede, det virker super nu.
Jeg takker mange gange for den tid du måtte bruge på at hjælpe.

Hilsen Casper