Avatar billede afif Nybegynder
11. oktober 2008 - 19:12 Der er 25 kommentarer

Computer viser ikke noget skærmbillede

Hej når jeg starter min computer står der på skærmen
"No Signal" det er som om at den ikke kan mærke skærm billedet fra vgaen selv om den er sat til og så går den i standby.

Jeg har prøvet med en anden skærm og der skrev den det samme.
Har også prøvet at sætte en anden computer til min skærm og der duede den så det er ikke skærmen det er galt med.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2008 - 19:48 #1
Så er dit grafikkort desværre røget.
Avatar billede reinelt Nybegynder
11. oktober 2008 - 19:48 #2
er der nogle biplyde i opstarten. kan du komme i bios? det ser ud som harddisken ikke virker. kan måske været dit grafikort er stået af.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 20:16 #3
Prøv at tage alle dine ram moduler ud pånær en. Hjælper det heller ikke, så prøv at flytte modulet over i en af de andre pladser.

Ellers kunne det være grafikkortet, eller harddisken

Hvordan skete det?
Avatar billede fifan Nybegynder
11. oktober 2008 - 21:40 #4
Jasveg---> er det virkelig det... Min grafik er indbygget i mit bundkort

typhoon913---> Har prøvet det med ramen har nemlig kun et ram kort på 256 mb (computeren Er også 5 år gammel)

det skete faktisk efter at jeg rensede min cpu.. så kan det være cpuen den er gal med?
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2008 - 21:53 #5
Jeg troede computeren startede op, gør den ikke det? Hvad mener du med at du har
renset din cpu? Du mener vel ventilatoren? og den kører vel stadig rundt?
Avatar billede afif Nybegynder
11. oktober 2008 - 22:09 #6
altså jo den starter når jeg trykker på tænd men der kommer intet billed på slærmen og ja cpu køleren kører rundt.

jeg ville rense alt i computeren så jeg to køleren op og cpuen det kunne renses for støv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2008 - 22:45 #7
Huskede du at putte kølepasta på igen og tjekke at den var samlet korrekt inden du startede op?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2008 - 22:47 #8
http://www.eksperten.dk/spm/847518

Undskyld, men du lyder ret uerfaren mht. det at rense sin pc?

Det bedste råd du kan få er at tage din pc med ned til den lokale IT biks og lade dem kigge på den.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. oktober 2008 - 00:18 #9
For lige at følge op på det sidste, hvor meget har du skildt af? Har du taget
ventilatoren helt af? Har du haft cpuén af? har du haft ramklodsen taget af?
har du skubbet til grafikkortet?
Hvis du har gjort det, tør jeg ikke længere påstå, det er grafikkortet der er røget.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. oktober 2008 - 00:29 #10
Nå da! Jeg skulle have læst john stigers link før jeg skrev det sidste.
Jeg hopper af fra dette spørgsmål, det er vist for indviklet for mig, der
er alt for mange ting som kan være galt, til at det kan løses ved at skrive
frem og tilbage.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2008 - 11:30 #11
jasveg lige min pointe :)

Der kan være bukket et ben på cpu, manglende strømkabel m.m.
Avatar billede afif Nybegynder
12. oktober 2008 - 14:31 #12
har lige prøvet at sætte et skærmkort i computeren og der var skærmen også sort.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. oktober 2008 - 15:02 #13
Har du ikke læst hvad vi har skrevet? Vi vil meget gerne hjælpe dig, men du har
desværre gang i så meget på computeren, som du ikke rigtigt har kendskab til, at
vi ikke kan, blot ved at skrive frem og tilbage her. Som stigers er inde på, du
har brug for nogen, som kan se på computeren og få et overblik. Det kan jo også
være en du kender, som ved lidt om hardware.
Avatar billede fifan Nybegynder
12. oktober 2008 - 16:07 #14
Okay men tror i at det kan betale sig at lave den når den er 5 år gammel eller ville det være kloger at købe en ny...
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2008 - 16:20 #15
nej det kan ikke betale sig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2008 - 16:20 #16
at få den lavet altså :)
Avatar billede off-line Nybegynder
12. oktober 2008 - 16:25 #17
Helt enig. Hvis du ikke kan få den lavet uden det koster penge, så skrot den.
Avatar billede gugii Nybegynder
12. oktober 2008 - 16:42 #18
okay :-)

Vil i så ikke lige se på en computer som jeg lige har kigget på?
Avatar billede gugii Nybegynder
12. oktober 2008 - 16:44 #19
jeg har nemlig samme problem
Avatar billede off-line Nybegynder
12. oktober 2008 - 17:59 #20
Hvilken computer? Du har jo ikke lagt noget link:)
Avatar billede enya Nybegynder
12. oktober 2008 - 18:03 #21
Er fifan og afif én og samme person..? Og hvor mange spørgere er der egentlig i denne tråd..?
Avatar billede enya Nybegynder
12. oktober 2008 - 18:04 #22
Har bare læst med fra sidelinien og er lettere forvirret - derfor ovenst. spørgsmål... :)
Avatar billede off-line Nybegynder
12. oktober 2008 - 18:21 #23
enya - Du er åbenbart mere vågen end stigers og jeg. En undskyldning skulle være
navneligheden:)
Avatar billede off-line Nybegynder
12. oktober 2008 - 18:24 #24
Og "gugii" er splinter ny fra i eftermiddag. Er mon nogen som tar r.... på os?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. oktober 2008 - 21:56 #25
Det godt nok blevet noget inviklet her hva 0o