Avatar billede maddesen Nybegynder
11. oktober 2008 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ATX-standard

Hey folk på eksperten...
Jeg er igang med at designe mit eget kabinet, som jeg regner med senere at få stanset og bukket ved et firma som er professionelle indenfor dette. Jeg tegner delene i et CAD-program kaldet Solid Edge. Mit problem er pt at jeg ikke kan finde en beskrivelse af placeringen af hullerne til indstikskort på bagsiden af kabinettet. Jeg har fundet en beskrivelse af et I/O-shield med mål osv. men hullerne som skal side ud for de forskellige indstikskort volder mig lidt problemer. Er der nogen som har en side eller nogle nyttige fakta jeg kan benytte mig af? Jeg har flittigt brugt siden www.formfactors.org, men denne giver ikke nogen beskrivelse af placeringen af hullerne i kabinettet...
Avatar billede coderdk Praktikant
11. oktober 2008 - 16:30 #1
Avatar billede coderdk Praktikant
11. oktober 2008 - 16:33 #2
Vil det ikke hjælpe at studere et kabinet, sammen med specifikationen? :)
Avatar billede maddesen Nybegynder
11. oktober 2008 - 17:41 #4
Jo, har prøvet, men eftersom der er forskellige "udkast" af disse huller det lidt svært at lave en præcis model ud fra et kabinet. mit største problem er faktisk at måle op på kabinettet i forhold til bundkortet. da bundkortet står på stage i kabinettet er det skubbet ud fra bundpladen, og samtidig med at jeg ikke har nogle standardstørrelser på en pci-bracket og placeringen af stik på denne, er det ret svært at få nogle brugbare mål ved at sætte sig med et målebånd. årsagen til at jeg ikke kan bruge formfactors.org er at disse dokumenter er lettere out-dated. her bliver det taget som udgangspunkt at et bundkort er bestående af 3 pci-connectors og 4 isa-slots. ikke rigtig noget man kan bruge så meget idag. yderligere mangler jeg som sagt en beskrivelse af placeringen af pci-brackets i forhold til bundkortets kanter
Avatar billede maddesen Nybegynder
14. januar 2010 - 17:08 #5
Tilsyneladende ingen løsninger på mit spørgsmål