Summering af rækker med bestemt navn
Jeg kan i min netbank få eksporteret mit kontoudtog til en .csv fil. Denne giver dette regneark når det åbnes i excel.Dato Tekst Rentedato Belø Saldo
01-01-2008 Udgift 1 02-01-2008 -400 9600
02-01-2008 Udgift 2 03-01-2008 -900 8700
03-01-2008 Indkomst 1 02-01-2008 800 9500
Og så videre...
Jeg vil så begynde at føre regnskab og kategorisere mit forbrug i et andet ark.
Altså putte alle dem der hedder føtex under en summering der hedder Husholdning og putte alle dem der hedder Biocity under en summering der hedder Biografen og så videre...
Mit problem er nu det at jeg ikke vil vente til måneden er forbi og så sortere i kontoudtoget, men hellere vil gøre regnskab løbende dvs, at når jeg under kontoudtogs arket tilføjer nogle udgifter, så skal beløbet automatisk tilægges den tilhørende summering i mit "opsamlingsark".
Så mit spørgsmål er umiddelbart om det er muligt at få excel til det automatisk? altså ex. summere beløbene under G kolonen forskelligt afhængigt af den tilhørende rækkes E celle.
Håber spørgsmålet er til at forstå :)
Og hvis der er nogle der kan anbefale et allerede udarbejdet regneark tager jeg da meget gerne imod de anbefalinger.
På forhånd tak for hjælpen.