Avatar billede tylzen Nybegynder
10. oktober 2008 - 07:09 Der er 23 kommentarer

Ikoner og skrivbordsbaggrund er væk!

Jeg sad og kiggede på Spywarefri.dk for at lede efter svar på hvorfor jeg blev ved med at få en side op der hed TVstream.CX.ATH eller noget i den stil.
I den tråd blev man bedt om at bruge Combofix.exe på ATISGV.exe (tror jeg den hed).
Det virkede, nu kommer siden ikke op mere, MEN!

Mit problem er nu at mit skrivbord bare er helt sort, og alle mine ikoner mangler.
Der er kun tekst og ikke andet.

Vil en icon cache repair hjælpe på at jeg heller ikke har nogen baggrund, uanset hvilket billede jeg vælger.
Jeg har prøvet at geninstallere grafikdrivers, og genstarte.
Intet virker.

På forhånd Tak
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 07:22 #1
Prøv med en systemgendannelse, til før problemet opstod.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 07:25 #2
Du kan se her hvordan man gør.
http://www.gratisupload.dk/download/16479/
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 07:29 #3
Den skal gemmes på skrivebordet, den åbnes med adobe reader.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 08:03 #4
jeg er næsten ked af at sige det men du får den ikke til at virke 100%-der er altid et eller andet der ikke vil f.eks du kan ikke oprette ny genvej til skrivebord eller andet.

men du kan da prøve at hente spybot serach and destroy

http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022_4-10122137.html

og så den anden - de er perfekte i combination.

http://www.malwarebytes.org/

det her program burde ligge på alle pc.

det er gratis på dansk hvis du til slunder install ønsker det
husk at opdatere før brug i højre hjørne funktioner opdater

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download

men som skrevet - jeg tvivler og der er kun 1 vej - nyinstall.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 08:04 #5
det er gratis på dansk hvis du til slut under install ønsker det

sorry mit tastatur
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 10:43 #7
Var det ikke mere fint at vente til spørgeren havde prøvet om systemgendannelse virkede i stedet for at komme med en masse ting som jeg nok orså var kommet med efterfølgende mens jeg aligevel var ved at hjælpe, men i er måske så hville med at skore point så i bare bruger albuerne hele tiden.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 11:18 #8
der er frit slag og hvis du tror vi sidder her for at score billige point tager du grusomt fejl. det er ikke det eksperten handler om men at hjælpe hvis det med de små grå vi har er det der skal til

fordi du har foreslået en gendannelse er der altså andre forslag og brugere der også må komme til orde og der er delikventen der selv bestemmer hvad han vil bruge og ikke svareren.

det er aldrig men kan godt nogle gange være hyggeligt at klandre andre for svar - jo flere selv uanvendelige svar jo mere læres der

m.v.h
Avatar billede reinelt Nybegynder
10. oktober 2008 - 12:46 #9
rod-62 vi er frivillige og kun interesseret i at hjælpe sobert og så hurtigt som mulig.
treatmenice har helt ret. jeg gør dette fordi det er spændende og en god gerning at hjælpe andre. det kan jo være han har gjort det og ikke meddelt det.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 13:00 #10
Har set flere steder at i er lige ved at falde over hinanden for at komme til, regnede med at det skulle være hyggeligt at hjælpe dem med problemer, men ligefrem at stå i kø det gider jeg ikke, så kan jeg godt finde noget mere spændende at tage mig til.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
10. oktober 2008 - 13:36 #11
At flere ofte deltager er til fordel for spørgeren ofte,da det kan speede det hele lidt op.Ofte er oplysningerne mangel fulde og man er derfor nød til at pejle sig ind på problemet,og det går altså hurtigere med flere spørgere/eksperter.Og i sidste ende er det jo en hurtig løsning på problemet det drejer sig om,også selv om det betyder en anden løser det før dig..Hvis det ikke virker for dig er det beklageligt rod-62,fordi jo flere vi er jo bedre for eksperten.dk er det og dermed synd at vi mister en.
Avatar billede tylzen Nybegynder
10. oktober 2008 - 13:41 #12
Det var en kombination af systemgendannelse og min egen reparation (da virus eller malware kom tilbage ved systemgendannelse).
Det var combofix.exe som havde lavet noget sært, dog kan jeg ikke helt finde ud af hvad det var! :)
Avatar billede reinelt Nybegynder
10. oktober 2008 - 13:55 #13
jeg kender ikke icon cache repair. jeg ville vælge vista repair først.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 14:02 #14
Jeg må jo lægge et svar da systemgendannelse var med til at løse problemet, jeg viste godt at at dårlighederne ville komme tilbage, men håbede på at du ville melde tilbage, for jeg havde en anden skanner end combofix, som du skulle køre, men godt at problemet er løst.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 14:07 #15
det er sådan at hvis man bruger systemgendannelse så ligger virus som "regel" også der. jeg bruger aldrig gendannelse fordi det i de situationer hvor jeg skulle bruge det handlede om virus og så var jeg jo lige vidt.

det man faktisk skal gøre er at slå gendannelse fra og genstarte fjerne virus og andet skrammel og derpå lave et nyt tidspunkt. men virker det så tja?????

det bedste der kan gøres er at lave et backup på en flytbar disk med f.eks aronis eller hvad program man nu syntes bedst om.

rod-62

det er da også hyggeligt f.eks er vi ved at spamme en tråd i bar hygge - så op med humøret og deltag i vores iver og husk jeg deler mere end tit point med andre og det gør jeg fordi jeg kan se at de fleste er meget ivrige efter at komme på hit-listen med point og når de kommer derop så dør iveren ud.

nogen gange tager jeg selv pointene men for det meste deler jeg.

m.v.h
Avatar billede Regmos Praktikant
10. oktober 2008 - 14:16 #16
Jeg fik checket min computer hos SpyWareFri, og combofix lavede det samme nummer
hos mig. jeg spurgte, og fik at vide at combofix gendanner nogle Windows-indstillinger
til standard. Det skulle blot rettes manuelt. Det gjorde jeg, og problemet var løst.
Mvh. roegm.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 14:19 #17
Det var meningen at skriveboredet og ikonerne skulle komme frem igen derfor valgte jeg systemgendannelse velvidende at virus også ville komme igen, men den kan så fjernes igen på en anden måde end første gang, og så bibeholde skrivebordet, ellers kan man risikere at der går kuk i registreringsbasen, så den eneste mulighed bliver at geninstallere windows.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 14:30 #18
nu når du får den geninstalleret så læs lige min tråd igen.

husk de 3 programmer inden det går galt igen.

www.youtube.com kan du se på video hvordan du laver virus og andet med viste. det kunne jo være du kom frem med en genial løsning til hvad der skulle gøres med de slubberter. tænk sig at sidde og lave virus og sprede dem uden at se hvad de laver af skade.
i må meget udskylde mig - så er man psykopat

på visse torrent steder ligger der "programmer" hvor der er indbygget rootkits og andet spyware og det kunne godt ligne professionelle der har lavet dem. det er sikkert gjort for at beskytte deres software men det gør det ikke mere lovligt.

anmelde dyrene til politiets kriminal afd. ja gør det hvis du gider - de orker ikke engang at holde styr på cyklisterne

m.v.h og god vind
Avatar billede tylzen Nybegynder
10. oktober 2008 - 15:23 #19
Rod-62 Løste det med skrivebordet og ikoner der manglede! :)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 07:46 #20
tylzen du skal lige makere mit navn ude til venstre og klikke på accepter, så har du givet point og lukket spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2008 - 10:04 #21
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede reinelt Nybegynder
12. november 2008 - 13:45 #22
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2008 - 08:06 #23
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Det kan jo ud i fremtiden få betydning for hjælp en anden gang.