Avatar billede nickihansen Nybegynder
09. oktober 2008 - 20:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Etiketter / label

Jeg har en Access database indeholdende omkring 300 personer, jeg vil gerne have udskrevet nogle adresse labels fra denne database. men kun dem med et bestemt postnummer, mit problem er at jeg ikke finde ud af at afgrænse dette.

hver gang jeg laver en "rapport" med etiketter kommer alle i databasen med.

Nogle der har nogle gode råd.

Det skal lige nævnes at jeg ikke er en Hard Core Access Bruger - så måske skal tingene skæres ud :-)
Avatar billede mugs Novice
09. oktober 2008 - 20:28 #1
Du har en rapport med ALLE åersoner i incl. postnummer. Sørg for, at denne rapport har posrkilde i en forespørgsel.

Nu åbner du denne forespørgsel i designvisning og under postnummer feltet indtaster du:

[Indtast postnummer]

Prøv så at køre din rapport igen.
Avatar billede nickihansen Nybegynder
09. oktober 2008 - 20:34 #2
Prøver lige
Avatar billede nickihansen Nybegynder
09. oktober 2008 - 20:38 #3
Skal det indtastet under kriterier eller "eller" eller hvor skal jeg indtaste [indtast postnummer]?
Avatar billede mugs Novice
09. oktober 2008 - 20:42 #4
Indtastes på linien ud for "Kriterier".
Avatar billede nickihansen Nybegynder
09. oktober 2008 - 20:48 #5
Super Super, kan man så indtaste et intarval i det postnummer felt der kommer frem. altså fra f.eks 1600 til 1750 ?
Avatar billede mugs Novice
09. oktober 2008 - 21:03 #6
Nej. så må du indtaste det manuelt f.eks. således:

2300 Or 6100 Or 2500

Som returnerer postnummerne og byerne KøbenhavnS, Haderslev og Valby.

Tak for point.
Avatar billede nickihansen Nybegynder
09. oktober 2008 - 21:06 #7
Taster jeg det i forespøgelseren eller i rubrikken der kommer frem når jeg vil lave etikker?

Velbekommen, du fortjente dem, have aldrig fundet ud af det selv.
Avatar billede mugs Novice
09. oktober 2008 - 21:14 #8
Det skal du taste i selve forespørgslen efter at have slettet [Indtast postnr]. Du kan også indtaste et interval således:

>=1600 And <=1750

som returnerer alle postnumrer i intervallet større eller lig med 1600 ogmindre end eller = 1750.

Men det skal stadig indtadtes manuelt.
Avatar billede nickihansen Nybegynder
09. oktober 2008 - 21:22 #9
Takker for hjælpen, så blev jeg sgu også kloge idag. det virker perfekt.

Men fuck der er mange muligheder i access så, ved du hvor man kan bliver kloge på programmeringssproget / koder som access bruger i de forskellige formulare etc.
Avatar billede mugs Novice
09. oktober 2008 - 21:52 #10
Ja - Mulighederne er utallige, ligeledes det antal sider der giver gratis råd og vejledning foruden eksperten.dk. Bortset fras nedennævnte, skal du huske ekspertens søgefunktion:

http://www.makeiteasy.dk/Home.asp
http://www.mvps.org/access/
http://www.kronsell.net/access.htmhttp://www.fontstuff.com/access/index.htm
http://www.techonthenet.com/word/templates/index.php
Avatar billede fdata Forsker
09. oktober 2008 - 22:50 #11
Blander mig lige her på falderebet  ;o)

Som mugs foreslog kan du ud for kriterier skrive
  [Indtast postnummer]
Hvis du vil have et ubrudt interval, kan du også skrive
  Between [Fra postnummer] And [Til postnummer]
Avatar billede nickihansen Nybegynder
09. oktober 2008 - 22:57 #12
Tak for tilføjelsen.

super med nogle inputs, det ender jo med jeg bliver en "haj" til access, så flere guldkorn er velkommen ;-)
Avatar billede fdata Forsker
09. oktober 2008 - 23:09 #13
Du suger bare til dig  ;o)